מהורהר: "האם כדאי להתחיל תהליך גיור?". צילום: shutterstock

מהורהר: "האם כדאי להתחיל תהליך גיור?"

נסו לדמיין את עצמכם במצב בו אתם מרגישים מחוברים לדת היהודית, על אף שלמעשה נולדתם למשפחה נוצרית. מה עושים במצב כזה? ואיך מתמודדים עם התגובות של המשפחה, החברים והדילמות הפנימיות?

 רוב הגברים היהודים בחברה הישראלית עוברים ברית מילה לאחר שמונה ימים ובר מצווה בגיל 13, אך איך מסתדרים האנשים שאינם יהודים, אבל מרגישים חלק בלתי נפרד ממנה? שאלה בנושא הזה בדיוק מעסיקה נער בן 17.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הנער סיפר לגולשי אתר AskPeople כי הוא נולד למשפחה נוצרית בארה"ב והסביר את המצב המסובך שלו מבחינה דתית. אבל על אף שהוא נחשב לנוצרי, הוא טוען שהוא מתנהג כיהודי ומחובר לדת זו יותר:"האם כדאי לי להתחיל תהליך גיור? הבנתי שזה תהליך מאוד מורכב, שיכול לקחת שנים. חשבתי גם פשוט להתייחס לעצמי כיהודי, אבל אני לא יודע איך החברה תקבל את זה. זה יכול להפריע למישהו שאני נחשב נוצרי אבל מגדיר את עצמי יהודי?"

0dc108dc3ab3a
"אני מרגיש מחובר יותר לדת היהודית ולא לנוצרית" © צילום מסך

תוך זמן קצר, התפתח דיון בין הגולשים שהגיבו לנער. רוב הגולשים המליצו לו לעבור תהליך גיור דרך הצבא, או בדרך הרגילה, בכדי שיהיה לו קל יותר לחיות פה. אחד הגולשים אף כתב: "תמיד תלך עם הלב שלך ולא עם מה שאחרים חושבים".

לסיכום, אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שצריך תמיד לזכור שהדת היא לא הגורם המשפיע לגבי האדם שעומד מולנו. עלינו לקבל את כולם גם אם במובן מסוים הם שונים ממנו וכפי שנהוג לומר - "ואהבת לרעך כמוך".

 

 

תגובות