בני הנוער שדואגים לכך שאף נער לא יישאר רעב בחג. צילום: באדיבות עמותת חסדי נעמי

בני הנוער שדואגים לכך שאף נער לא יישאר רעב בחג

לקראת ראש השנה, בחרו עשרות בני נוער להתנדב בעמותת 'חסדי נעמי', על מנת שגם נערים ונערות מעוטי יכולת העסוקים מדי יום בהישרדות, יוכלו לחגוג את השנה החדשה כמו כולנו. • "זה מכניס לפרופורציות וגורם לך להבין שיש כאלו שזקוקים לעזרה באוכל"

תמיד חשבתם שמלאכים יש רק בשמיים? כדאי שתחשבו על כך שוב. רגע לפני שכולנו נשמע את תקיעת השופר ונשב מסביב לשולחן החג, החליטו עשרות בני נוער מכל רחבי הארץ, לעזוב הכל למספר שעות ולהגיע לעמותת 'חסדי נעמי', על מנת לתת מעצמם מכל הלב והנשמה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 בני הנוער שבחרו להתנדב בעמותה הגדולה בישראל לחלוקת מזון, הגיעו מכל קשתי האוכלוסייה, מתוך מטרה משותפת - לעזור לבני נוער אחרים. "כשאני עוזר לאחר אני מקבל המון בעצמי. אני לא נתקל ביום יום בפנים של העוני וחייב להודות שעד לפני שנה, לא ממש חשבתי שיש כזה דבר 'ילדים עניים'. אבל מאז שבאתי להתנדב פה, נחשפתי למציאת אחרת וגיליתי שיש המון בני נוער עניים, שהעוני הוא כמו משקולת על הכתפיים שלהם", אמר לפרוגי יוסי בן ה-14 מגבעת שמאל.

"נחשפתי למציאות אחרת" © צילום: באדיבות עמותת חסדי נעמי

עוד הוא הוסיף כי "במקום להשקיע בלימודים, הם הולכים לעבוד בכדי לעזור למשפחה, כך שהם כל הזמן עסוקים בלשרוד במקום להתקדם בחיים. הם גם הופכים לחיילים במצוקה ובהמשך גם למבוגרים במצוקה. אני לא חושב שאני משנה את המצב, אבל זו התרומה הקטנה שלי, על מנת לשפר אותו. היה לנו חבר בכיתה, שידעתי שהמצב שלו בבית לא טוב ותמיד הרגשתי לא בנוח כשהלכנו לקפיטריה והוא ניסה להתחמק, כי ידעתי שאין לו כסף לקנות".

יוסי הוא רק אחד מבין בני נוער רבים, אשר התנדבו בעמותה לקראת השנה החדשה. מעיין (15) מחולון סיפרה כי "אני חושבת שזה חשוב מאוד להתנדב. אני גרה בבית שבו לא חסר לנו כלום, אבל ברגע שאני מגיעה לעמותה ואורזת הרבה סלים בשביל בני נוער אחרים והמשפחות שלהם, שיש להם פחות מזל ממני - זה מכניס אותך לפרופורציות וגורם לך להבין שגם אם ארצית לקנות משהו ולא יכולת זה לא נורא. יש כאלו שזקוקים לעזרה באוכל ושאין להם את מה שנראה לנו מובן מאליו".

 

רק לאחרונה ערכה העמותה סקר באמצעות מכון המחקר ZETATOOLS בקרב מדגם מייצג של בני נוער. מן הסקר עלה כי 12% מבני הנוער מדווחים על תחושת רעב לאור אילוצים כלכליים בבית. בצפון הארץ ובדרום הארץ שיעור בני הנוער המדווחים שתחושת הרעב שלהם נובעת במידה רבה מאילוצים כלכליים של המשפחה גבוהה יותר.

כמו כן, תלמידים חלשים מדווחים בשיעור גבוה יותר כי תחושת הרעב שלהם נובעת מאילוצים כלכליים של המשפחה - 45% לעומת 38% מהתלמידים הטובים. ובנוסף, עלה מהסקר של חסדי נעמי כי כרבע מבני הנוער בישראל ביקשו אוכל מחבריהם לכיתה משום שחשו רעב.

משה כהן, מנכ"ל 'חסדי נעמי', מסכם: "אנחנו עוסקים בלנסות לתת מענה למצב הקיים, אך התרופה האמיתית לעוני מהווה אתגר - לסייע לבני הנוער שנולדו לתוכו להתנייד ולצאת ממנו כמבוגרים. אני לגמרי מתרגש לראות את בני הנוער הרבים שפוקדים אותנו ומחליטים לבוא ולהתנדב, אין ספק שזה נותן לנו רוח גבית".

מלבד התרומה לבני הנוער, מקיימת העמותה בימים אלו קמפיין איסוף תרומות מיוחד למען ניצולי השואה בחג.

"נותן לנו רוח גבית" © צילום: באדיבות עמותת חסדי נעמי

 

 

 

תגובות