אמ;לק: הכירו את נציג ישראל באירוויזיון הילדים. צילום: רפי דלויה

אמ;לק: הכירו את נציג ישראל באירוויזיון הילדים

עדיין לא התאוששתם מהחזרה ללימודים וכבר אתם צריכים להיערך לתקופת הבחינות? גם אם לא היה לכם זמן להתעדכן באירועי השבוע ולא הבנתם מה עומד מאחורי הפרשה של רונאלדו ולמה צה"ל נערך, אנחנו כאן כדי לגרום לך להישאר מעודכנים

תקופת החגים כבר מאחורינו וחודשיים מלאים הגדושים בלימודים עוד לפנינו. מהקמפיין שצבר תאוצה ברשת, דרך אירוויזיון הילדים ועד לזוכי בפרס נובל לשלום לשנת 2018 - אלו האירועים שעשו לנו את השבוע ואסור לכם לפספס.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

הצונאמי באינדונזיה

הרס רב וכאוס שוררים באי סלוואסי שבאינדונזיה, לאחר שרעידת אדמה חזקה בעוצמה של 7.5 בסולם ריכטר יצרה גלי ענק שהובילו לצונאמי בגובה של כשישה מטרים לפני כשבוע (יום שישי) וכן גרמה לכ-450 רעידות משנה. הרעידה הורגשה בעיקר באי וגרמה לנזקים רבים: אלפי מבנים התמוטטו, ביניהם בתי מלון, מסגדים ובנייני מגורים. ברחבי האי ובערים שסביבו טופלו מאות הפצועים באוהלים רפואיים מאולתרים מחוץ לבתי החולים, בהם נותק החשמל. נכון לעכשיו, לפחות 1649 בני אדם נהרגו בעקבות רעידת האדמה והצונאמי ומניין ההרוגים רק ממשיך לעלות, וזאת בנוסף ל-265 בני אדם שעדיין נחשבים לנעדרים. בימים אלו, נוקטת סוכנות ההצלה והחילוץ באינדונזיה במאמצים אחר מציאת הניצולים והממשלה באינדונזיה הודיעה כי בכוונתה לשקול את הפסקת המאמצים, תוך הפיכת החורבות לקברי המונים.

 

#לאהתלוננתי

נשים וגברים רבים שיתפו ברשתות החברתיות, תחת ההאשטאג #WhyIDidntReport ("למה לא התלוננתי"), את סיפוריהם האישיים בנוגע לאונס, תקיפה מינית והטרדה מינית, והסיבות שבגינן בחרו שלא להתלונן או הדרכים שבהן נתקלו בקשיים עם הגשת התלונה. הטרנד החל לתפוס תאוצה בעקבות סערת מינויו של השופט ברט קוואנו, נגדו הועלו טענות בגין ניסיון אונס ותקיפה מינית לבית המשפט העליון. הטרנד האמריקאי הפך עד מהרה גם לטרנד ישראלי, בו ישראלים רבים, בנים ובנות כאחד, פרסמו גם הם את סיפוריהם האישיים תחת ההאשטאג #לאהתלוננתי.

#לאהתלוננתי
#לאהתלוננתי © צילום: sutterstock

שני

שארל אזנבור הלך לעולמו

שארל אזנבור, השאנסונר האגדי שביקר בישראל שלוש פעמים בחמש השנים האחרונות, הלך לעולמו בגיל 94. אזנבור נחשב לאחד המוזיקאים הוותיקים בעולם שעדיין הופיע על במה עם רפרטואר הכולל למעלה מ- 1,400 שירים ואף תכנן לבקר בישראל ביוני הקרוב, כחלק מסיבוב הופעות עולמי לרגל חגיגות יום הולדתו ה-95.

שלישי

פרשת האונס של רונאלדו

לאחר שנסגר התיק בעניינן רונאלדו בשנת 2009, בו הואשם בתקיפה מינית על ידי קתרין מאיורגה, אמריקאית בת 34, החליטה משטרת לאס וגאס לפתוח מחדש את החקירה ולחקור בשנית את טענותיה של האמריקאית נגד כוכב יובנטוס ונבחרת פורטוגל החשוד באונס. רונאלדו מצדו, דבק בעמדתו והכחיש כל קשר לנאמר ולחשדות נגדו בחשבון האינסטגרם שלו, באמצעות צ'אט לייב עם עוקביו, בו דאג להרגיע את מעריציו: "לא עשיתי שום דבר לא בסדר... מה שהם אמרו וטענו זה פשוט פייק, פייק ניוז. הם רוצים לקדם את עצמם בעזרת השם שלי. זה כנראה נורמלי. הם רוצים להיות מפורסמים ונעזרים בשם שלי. זה חלק מהעבודה שלי. אני נשארתי שמח. הכול בסדר".

נציג ישראל באירוויזיון הילדים

נועם דדון בן ה- 13, תושב ירוחם, נבחר מבין חמישה מתחרים נוספים לייצג את ישראל בתחרות הזמר לילדים - אירוויזיון ג'וניור' שתיערך בנובמבר הקרוב בבלרוס. דדון, שהשתתף בעבר בתוכנית "בית ספר למוסיקה", ביצע את שירם של ריטה ועידן רייכל - "מחכה", ונבחר על ידי השופטים ירדנה ארזי, ליאור נרקיס וחנן בן ארי. זו תהיה הפעם השלישית בה ישראל משתתפת בתחרות, לאחר שהתמודדה בה בשנת 2012 וב-2016. אז האם דדון יביא את הניצחון? התחרות תתקיים ב-25 בנובמבר ותשודר ב-כאן חינוכית בשעה 17:00 ומה שנותר לנו זה לחכות ולהחזיק לו אצבעות!  

נועם דדון
נועם דדון © צילום: רפי דלויה

רביעי

הגעת טילי ה-S-300 לסוריה

בשבוע שעבר, הודיעה מוסקבה כי בכוונתה להעביר למשטר אסד את מערכת טילי ה-S-300 בתוך שבועיים, וזאת בעקבות תקרית הפלת המטוס הרוסי, בו נהרגו 15 אנשי הצוות שהיו על סיפונו. שר ההגנה של רוסיה, סרגיי שויגו, הודיע לנשיא המדינה, ולדימיר פוטין, כי רוסיה השלימה את העברת טילי ה-S-300 לסוריה, ואף פרסם תיעוד של הגעת טילי ה-S-300 מרוסיה לסוריה. בסרטון נראו אנשי הצוות הרוסים מורידים מהמטוס את המשגר, הרדאר ורכב השליטה.

 

הביקור של אנגלה מרקל בישראל

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נחתה בישראל לביקור קצר שנמשך יממה. במהלכו, נפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ערכה ביקור רשמי במוזיאון השואה "יד ושם" ואף הגיעה למוזיאון ישראל, שם קיבלה את תואר ד"ר של כבוד מטעם אוניברסיטת חיפה ונפגשה עם סטודנטים. 

חמישי

מתכוננים להסלמה

בשל המשך הדרדרות המצב הביטחוני והערכת מצב שקיים הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט עם בכירים בצה"ל ובשב"כ, בה הוחלט לתגבר את הכוחות בפיקוד הדרום. כחלק מהתגבור הנרחב, נפרסות סוללות כיפת ברזל נוספת וכן נוקטים בצעדים נוספים.

 סוף השבוע

רק שירו שיר לשלום

ועדת פרס נובל הודיעה אתמול (יום ו') כי הזוכים בפרס נובל לשלום השנה הם הרופא הקונגולזי ד"ר דניס מקווגי ומי שהייתה בעבר שפחת מין בארגון דאעש, נדיה מוראד, על פעילותם למען זכויות נשים ומאמציהם לשים קץ לאלימות המינית בסכסוכים חמושים. הזוכים נבחרו מתוך 331 מועמדים וארגונים שהוגשו, וביניהם דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. ד"ר מקווגי ומוראד יקבלו את הפרס בשווי מיליון הדולרים בחודש דצמבר.

 שבת

בני 19 ו-17 חשודים באונס נערה בהשפעת סמים

 בן 17 ובן 19 מהמרכז, נעצרו אתמול (יום ו'), בחשד לאונס בת 16, אשר הייתה תחת השפעת גראס באותו הזמן. מהחשד עולה כי לאחר השימוש בסמים, נאנסה הנערה על ידי הצעיר בן ה-19,כאשר לאחר מכן נאנסה גם על ידי בן ה-17 בדירה שאליה נלקחה. בעקבות המקרה, נלקחו הנער והצעיר לחקירה.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

 

 

 

 

תגובות