בת 13: "אני לא כמוהן". צילום: fotolia

בת 13: "אני לא כמוהן"

גיל ההתבגרות מביא עמו שאלת רבות באשר למעמד הכלכלי של המשפחה שלנו, למעגל החברתי שלנו ולמצב הלימודי שלנו. אך מה עושים כשכל אלו גורמים לנו לחוש בחוסר אונים ומעסיקים אותנו יותר מדי?

במהלך גיל ההתבגרות מעמדנו החברתי תופס חלק משמעותי בחיינו. אנו עסוקים במה יחשבו עלינו ובמוסכמות החברה שאסור לנו לחרוג מהן. מה ניתן לעשות כאשר אנו מעט שונים מהמעגל החברתי שסובב אותנו? האם זה משפיע על מי שאנחנו? ואיך אחרים יקבלו אותנו כאשר יגלו על כך?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו העסיקו נערה בת 13 שפנתה לאתר "AskPeople", במטרה לקבל סיוע מגולשי האתר. הנערה משתפת שבבית הספר בו היא לומדת, מצבם הכלכלי של רוב התלמידים טוב יותר משלה "אני לומדת בבית ספר שרובם שם 'טחונים' וכולם שם עשירים. המשפחה שלי לא עשירה אבל גם לא על הקצה. כמעט כל החברות שלי גרות בבתים גדולים, בחופשות בחו"ל כל הזמן, הן יכולות לבזבז ויודעות שלא יחסר להן", היא כתבה.

e900bb6299551
"הן יכולות לבזבז ויודעות שלא יחסר להן" © צילום מסך

הנערה אף מספרת על הפחד שלה. לדבריה, חוששת כי כשהן יגלו שהמצב הפיננסי שלה שונה משלהן, זה עלול לפגוע בחברות שלהן: "אני מפחדת שבגלל שאני ממעמד יותר 'נמוך' יהיה בינינו שוני והן ירימו גבה כשיבינו שאני לא כמוהן".

אחת הגולשות ענתה לשאלתה ונתנה לה עצה: "הייתי במצב שלך ואני מבינה את ההרגשה אבל תאמיני לי שתהיי גאה בעצמך ובמשפחה שלך תמיד ! לא משנה כמה כסף יש לכם יש דברים שכסף לא יכול לקנות .... אל תתביישי להגיד שאת לא יכולה לבזבז הרבה , זה בסדר אם הן חברות שלך באמת הן יבינו אותך .ואם לא , הפסד שלהן".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: sutterstock

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שישנן אפשרויות שונות להרוויח כסף משלכם, לטובת בילויים עם חברים. מי שבאמת חבר אמיתי שלכם ישאר חבר שלכם לא משנה מה. תמיד היו גאים במי שאתם ובמה שאתם,  אין זה משנה מהו המעמד שלכם.

 

תגובות