אמ;לק: חמש תלמידות נעצרו בחשד להתעללות. צילום: fotolia

אמ;לק: חמש תלמידות נעצרו בחשד להתעללות

התאונה בכביש 90, הטבח בארצות הברית והצעדה של תלמידי עוטף עזה. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בלימודים ולא הספקתם להתעדכן בחדשות? לא הבנתם למה כולם דיברו על בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית? סיכום האירועים הכי מרכזיים בשבוע החולף כבר יעשה לכם סדר בכל הבלאגן ויגרום לכם להישאר מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

התאונה בכביש 90

שישה בני אדם נהרגו וארבעה נוספים נפצעו בינוני-קשה בהתנגשות בין משאית למיניבוס הסעות של פועלים בכביש הבקעה (90) סמוך לפצאל. שירותי הכיבוי שהגיעו למקום חילצו את הלכודים, אך צוותי מד"א שנכחו במקום קבעו את מותם של השישה. בהמשך, המשטרה חסמה את הכביש וארבעת הפצועים הוטסו במסוקים של צה"ל ומד"א לבתי חולים.

תלמידי עוטף עזה צעדו 90 ק"מ לירושלים

יותר מ- 100 תלמידי כיתות י'-י"ב יצאו מבית הספר האזורי "שער הנגב" בדרכם לכנסת שבירושלים במסע רגלי של חמישה ימים ולאורך 90 קילומטרים. מטרת הצעדה היא לעורר את הציבור בישראל למצב הביטחוני המתוח ביישובים שבהם מתגוררים התלמידים.

© צילום מסך מהפייסבוק

שני

פיצוץ הרכב בתל אביב

שני בני אדם נהרגו בפיצוץ רכב בפינת הרחובות אצ"ל ולח"י שבדרום תל אביב. כוחות כיבוי האש הוקפצו למקום על מנת לכבות את להבות הרכב שעלה באש, וצוותי מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותם של השניים, גברים כבני 30. החשד המרכזי של המשטרה הוא כי מדובר בחיסול על רקע פלילי. מפקד תחנת שכונות, רב-פקד דודי מלכה, הוסיף כי ההרוגים הם "דמויות מוכרות מעולם הפשע".

 
 
 

יום זיכרון להרוגי תאונות הדרכים

מאות הורים ובני משפחה שאיבדו את יקיריהם על כבישי ישראל השתתפו בטקס העשירי למשפחות קורבנות תאונות הדרכים במדינה, המתקיים מדי שנה, ונערך בתיאטרון היהלום ברמת גן.

שלישי

אותרה גופת טייס חיל האוויר שנספה בהתרסקות לפני 56 שנים

דובר צה"ל הודיע כי אותרו שרידי גופתו של טייס חיל האוויר, סגן יקיר מרדכי נווה לייפר ז"ל - אחרי 56 שנים שבהן נחשב חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, בין שברי המטוס בים הכינרת. נווה התרסק יחד עם פרח הטיס סמל עודד קוטון ז"ל, שגופתו אותרה כשנה לאחר האסון.

אמריקה יוצאת לבחור

הקלפיות נפתחו במסגרת בחירות אמצע הקדנציה בארצות הברית והאמריקנים יצאו להצביע לרפובליקנים או לדמוקרטים בבחירות לסנאט, לבית הנבחרים, למשרות מושל ולשלל תפקידים ציבוריים אחרים.

© fotolia

רביעי

חמש תלמידות נעצרו בחשד שתקפו והתעללו בחברתן לכיתה

חמש תלמידות כיתה ט' שלומדות בחטיבת ביניים במרכז הארץ נעצרו בחשד שהתעללו ותקפו נערה שלומדת איתן. נער נוסף מבית הספר נעצר בחשד שתיעד את התקיפות והקטטות. הנערה שהותקפה סיפרה לחוקרים שכבר כמה שבועות היא סובלת מאיומים והטרדות מצד החשודות. בתום חקירתם, שוחררו כל החשודים והורחקו מבית הספר שבו הם לומדים.

© צילום: Fotolia

השביתה שתוכננה במשק-בוטלה

השביתה שתוכננה במשק במחאה על תאונות העבודה בוטלה, וזאת בעקבות הסכמות שהושגו בפגישה שהתקיימה בין שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

חמישי

טבח בארצות הברית

לפחות 12 בני אדם, ביניהם שוטר, נהגו בירי בבר באזור לוס אנג'לס, בדרום קליפורניה. עוד עשרה בני אדם נפצעו במסע ההרג ההמוני בעיר טאוסנד אוקס, כשהיורה, גבר לבן בן 28, נמצא מת על ידי המשטרה, כשלא ברור אם ירה בעצמו או שנהרג על ידי השוטרים, ומה היה המניע שלו.

התובע הכללי התפטר לבקשת טראמפ

התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנז, התפטר מתפקידו לבקשת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. את סשנז יחליף באופן זמני ראש הסגל במשרד התובע הכללי - מת'יו וויטאקר.

סוף השבוע

הפלסטיני שהצית חממה

אתמול (יום ו') פלסטיני הגיע למושב נתיב העשרה מצויד בחומר בעירה והצית חממה. בניגוד למקרי עבר שבהם פלסטינים מעזה שחדרו נתפסו בצמוד לגדר המערכת, אמש חלפו דקות ארוכות של מרדף עד שהמחבל שחדר נמצא מסתתר ליד החממה שהצית בנתיב העשרה. לדברי צה"ל הכוחות כיתרו אותו ובודדו את המרחב שבינו לבין היישוב, יופקו לקחים מן המקרה.

שיטפונות בדרום - עשרות מטיילים חולצו מנחל ערוד

כוחות חילוץ, בסיוע מסוק, חילצו מטיילים שנתקעו בשיטפון בנחל שבאזור מצפה רמון. אחד המטיילים שחולץ נזקק לטיפול רפואי בבית החולים. באזור הערבה ירדו גשמים עזים ובמושב עידן נמדדו כ-30 מ"מ של גשם. במשטרה קראו שלא להגיע לאזורים המועדים לשיטפונות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות