אמ;לק: בת 13 איימה לרצוח את חברותיה לכיתה. צילום: fotolia

אמ;לק: בת 13 איימה לרצוח את חברותיה לכיתה

הקמת כיתה נפרדת לבנות בבית ספר חילוני, ההחלטה על סגן הרמטכ"ל הבא ופרסום הנתונים המעניינים על ילדי ישראל. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בלימודים ולא הספקתם להתעדכן בנתונים על ילדי ישראל? לא הבנתם מי יתמנה לתפקיד שר הביטחון החדש? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

פורסמו הנתונים על ילדי ישראל

לקראת יום הילד הבינלאומי פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את הנתונים על ילדי ישראל, ומהנתונים עלה כי נכון לסוף שנת 2017, שליש מאוכלוסיית המדינה (כשני מיליון ו- 908 אלף במספר!) הם ילדים עד גיל 17 אשר מתגוררים בישראל: כ- 72% מהילדים הם יהודים, כרבע הם ערבים וכשלושה אחוזים הם נוצרים שאינם ערבים או ללא דת. כ- 32% מהאוכלוסייה היהודית וכ- 40% מהאוכלוסייה הערבית הם ילדים. מהנתונים עלה גם כי בשנת 2017 נולדו 183,648 ילדים בישראל.

© shutterstock

הנסיעה מנתב"ג לירושלים תהיה בחינם

שר התחבורה ישראל כץ חתם על צו המאפשר נסיעות חינם מנתב"ג לירושלים עד לסיום תקופת ההרצה של הקו, ככל הנראה לקראת סוף דצמבר, וזאת לאור תלונות של נוסעים שדרשו כי כמו שהנסיעה מירושלים לנתב"ג היא ללא תשלום, כך צריכה להיות הנסיעה בכיוון ההפוך.

נתניהו יישאר שר הביטחון וימנה שר חוץ חדש

לאחר התפטרותו של שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, מקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, דיווחו כי בימים הקרובים הוא צפוי למנות שר חוץ חדש ואף שרים נוספים בתיקים אחרים שיתפנו, ואילו את תיק הביטחון הוא צפוי להשאיר בידיו, על אף דרישתו של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לקבל את תיק הביטחון במקום שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן.

יום שני

תאונת אוטובוס ושלושה כלי רכב פרטיים

אוטובוס ושלושה כלי רכב פרטיים התנגשו בכביש 65 ליד המושב אילניה בגליל התחתון. צוותי כיבוי הוזעקו לזירת התאונה כדי לסייע בחילוץ לכודים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לנפגעים, ולאחר ניסיונות החייאה קבעו בזירה את מותו של ויסאם כליל (40), תושב בועיינה-נוג'ידאת. אשתו של כליל, אשר נפצעה קשה בתאונה, פונתה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. פצוע בינוני ושני פצועים קל פונו גם כן לבית החולים פוריה בטבריה.

התאונה בכביש 65.
התאונה בכביש 65. © באדיבות דוברות המשטרה

שר החינוך ושרת המשפטים לא מתפטרים

ראשי הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, מסרו הצהרה מיוחדת והבהירו כי הם לא מתכוונים להתפטר מהממשלה ולהוביל לבחירות, על אף החלטתו של ראש הממשלה - בנימין נתניהו, לקחת לעצמו את תיק הביטחון בניגוד לדרישתם.

יום שלישי

כיתה נפרדת לבנות תוקם בבית ספר חילוני

עיריית ירושלים אישרה את הקמתה של כיתה נפרדת לתלמידות בלבד בבית ספר חילוני, שתיפתח בשנה הבאה. בינואר הקרוב צפויה להיפתח ההרשמה לשנת הלימודים הבאה - תש"פ, ובמסגרתה לכיתות ז' תוצע לתלמידות מהעיר גם האפשרות ללימודים בכיתה נפרדת לבנות בלבד בבית ספר ממלכתי. זוהי הפעם הראשונה שבה תלמידות חילוניות יוכלו לבחור אם ללמוד בכיתה משל עצמן, בתוך בית ספר חילוני. עיריית ירושלים הדגישה כי ההחלטה אינה נובעת ממניעים דתיים, אלא מתוך תפיסת עולם חינוכית המצדדת בחינוך נפרד לתלמידות מתוך שאיפה ל"העצמה נשית", אותה קידמו מול העירייה בעשרת החודשים האחרונים פעילות בתחום החינוך.

תוקם כיתה לבנות בלבד.
תוקם כיתה לבנות בלבד. © צילום: Fotolia

ילד נפל מקומה 12 ומת

בן 11 נהרג בנפילה מהקומה ה- 12 בבניין בקריית ים. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה. בבית החולים נמשכו פעולות ההחייאה, והילד הוכנס לחדר ניתוח בניסיון להציל את חייו, אך כעבור זמן מה נקבע מותו. הילד שהה בבית עם חבר ואמו הייתה בעבודה. ילדי השכנים סיפרו כי הוא ניסה לעבור לחדר אחר בדירה דרך המרפסת - ואז נפל. המשטרה הוזעקה למקום ומסרה כי זהו הכיוון המרכזי שנבדק. אפשרויות נוספות עדיין נבדקות, אך אין חשד לפלילים. על פי המשטרה, הילדים הגיעו לבית ושניים מהם החליטו לנסות לעבור מהחלון למרפסת. הם הצליחו לעשות סיבוב אחד ובסיבוב השני הילד נפל. כך עולה מעדויות הילדים. חבריו של הילד שנפל כונסו בבית הספר ימית הסמוך שבו הוא לומד. למקום הגיעו פסיכולוגים ועובדים סוציאליים שמסייעים לילדים לעכל את הטראומה. במקביל, שוטרים מתחקרים את הילדים על "משחקי האומץ" המסוכנים בהם חזו או השתתפו.

מחאת הנכים גורמת לשיבושים ברכבת

פעילים מארגון "הנכים הופכים לפנתרים" חסמו את תנועת הרכבות במסילות שעליהן עוברים הקווים העמוסים ביותר המחברים בין צפון המדינה למרכזה ולדרומה. כ- 15 פעילים עלו על מסילות הרכבת ליד יקום שבשרון וגרמו לשיבושים קשים. השבתת קווי הרכבת יצרה עומסים כבדים בתחנות האוטובוס. רק אחרי שעתיים וחצי פונו המפגינים מהמסילות ותנועת הרכבות התחדשה. פינוי המוחים על ידי המשטרה החל רק כעבור יותר משעתיים של הפגנה. תחילה פונו היושבים על כיסאות גלגלים ולאחריהם מפגינים שנשכבו על הפסים.

יום רביעי

ההחלטה על סגן הרמטכ"ל הבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ראיין את שני המועמדים לתפקיד סגן הרמטכ"ל - אלוף אייל זמיר ואלוף ניצן אלון, וזאת לאחר שהרמטכ"ל המיועד, אלוף אביב כוכבי, ראיין אותם מוקדם יותר השבוע. לבסוף נבחר לתפקיד אלוף אייל זמיר, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואלוף פיקוד דרום לשעבר. ניצן אלון צפוי לפרוש מצה"ל.

מהומות בגליל

שלושה שבועות לבחירות, ובמגזר הערבי עדיין נאבקים על התוצאות - 25 בני אדם נעצרו בכפר מנדא שבגליל במהלך מהומות קשות שפרצו על רקע תוצאות הבחירות המקומיות. מאות בני אדם יידו אבנים וירו זיקוקים ברחובות המועצה המקומית. כתוצאה מהעימותים נגמרו נזקים כבדים למכוניות החונות ובאחד מבתי המגורים פרצה שריפה. לא דווח על נפגעים.

הסתיימה השביתה במכללות הציבוריות

הסגל האקדמי הבכיר בשבע מכללות אקדמיות ציבוריות הפסיק את שביתתו שנמשכה חמישה שבועות. השביתה הופסקה בעקבות הסכמות שהושגו בסיועו של נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים. בעקבות כך, כבר למחרת (יום ה') התחדשו הלימודים במכללות ספיר, הדסה, המכון הטכנולוגי חולון, האקדמית תל אביב-יפו, המכללה להנדסה עזריאלי, המרכז האקדמי רופין והמכללה האקדמית כנרת.

הסתיימה שביתת המכללות.
הסתיימה שביתת המכללות. © מוטי קמחי

יום חמישי

בת 13 איימה לרצוח את חברותיה לכיתה

הותר לפרסום כי במהלך החודש האחרון ניהלו חוקרי משטרת ישראל מרחב יפתח חקירה בחשד שתלמידת בית ספר כבת 13 מתל אביב איימה על חברותיה לכיתה שתרצח אותן. מהחקירה עלה שהתלמידה ערכה תחקיר עצמאי באינטרנט כיצד לרצוח בן אדם ונעזרה במקרה הרצח של תאיר ראדה. החשודה נהגה לשלוח לחברותיה תמונות קשות בוואטספ אודות הרצח של תאיר ראדה, כשבהמשך אף שלחה לאחת החברות הודעה על כך שהיא ממתינה לה עם סכין בכניסה לבית הספר, וכשפגשה אותה הורתה לה להיכנס לתוך תא השירותים, שלפה מתיקה סכין מטבח גדולה והתעמתה עמה. ממשטרת ישראל נמסר כי התלמידה החשודה נעצרה ונחקרה ואף הוגש נגדה כתב אישום ובקשה למעצר בית מלא.

תחקיר עצמאי כיצד לרצוח בן אדם.
תחקיר עצמאי כיצד לרצוח בן אדם. © דוברות המשטרה

ישראלי זכה באות הכבוד היוקרתי ביותר בבולגריה

נשיא בולגריה, רומן ראדב, העניק היום את אות הכבוד היוקרתי ביותר של ארצו למנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר. זינגר קיבל מידי הנשיא את אות "הורכב ממדרה" כהוקרה על חיזוק הקשרים בין בולגריה לעם היהודי ופעילות הקונגרס. הוא הישראלי הראשון מאז 1999 שקיבל את אות הכבוד היוקרתי.

סוף השבוע

הפלסטינים מתעמתים עם הקהילה הבינלאומית

שר החוץ של הרשות הפלסטינית ריאד אל-מאלכי אמר כי הקהילה הבינלאומית חייבת לפרוץ את המבוי הסתום וללחוץ ליישום פתרון שתי המדינות. במהלך ועידה ברומא הוסיף אל-מאלכי שהפלסטינים עדיין מחכים שהקהילה הבינלאומית תפתור את הפתרון שהיא יצרה, עם הקמתה של מדינת ישראל.

הרוג ושני פצועים בהתנגשות רכב בעמוד בערד

גבר כבן 30 נהרג בהתנגשות כלי רכב בעמוד ברחוב התעשייה בערד. צוות מד"א קבע את מותו במקום. שני גברים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. הם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

תגובות