אמ;לק: שוטרים מנעו חתונה של בת 13. צילום: fotolia

אמ;לק: שוטרים מנעו חתונה של בת 13

רצח הנערה בתל אביב, שביתה בבתי הספר העל-יסודיים בחולון והגעת נשיא של מדינה בעלת רוב מוסלמי לארץ. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בלימודים ולא הספקתם עצרת המאבק באלימות נגד נשים? לא הבנתם מי יתמנה לתפקיד הרמטכ"ל הבא? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

נשיא מדינה בעלת רוב מוסלמי הגיע לארץ

לאחר 46 שנים של ניתוק היחסים הדיפלומטיים המדינה אידריס דבי הנמצאת במרכז אפריקה, הגיע נשיא המדינה צ'אד לביקור היסטורי בישראל, בו נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת לאחר שבשנים האחרונות נוהלו מגעים רבים על מנת להוציא לפועל את הביקור המיוחל.

הממשלה אישרה את מינוי הרמטכ"ל הבא

הממשלה אישרה את מינוי אביב כוכבי לרמטכ"ל ה-22. לדברי נתניהו כוכבי עתיר הישגים ומלא תוכניות לעתיד. בנוסף עדכן נתניהו כי ב-15 לינואר יכנס כוכבי לתפקידו החדש וגדי איזנקוט, הרמטכ"ל הנוכחי, יכהן שבועיים נוספים.

עצרת המאבק באלימות נגד נשים

מאות בני אדם השתתפו בעצרת המחאה השנתית ברחבת הסינמטק בתל אביב. האירוע נתמך על ידי עיריית תל אביב-יפו ואליו חברו הארגונים הפמיניסטיים המובילים בישראל, בהם מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בתל אביב, שדולת הנשים בישראל, רוח נשית, נעמת, כולן – كلهن ומרכז ייעוץ לאישה. חלק מהמשתתפות באירוע, תחת הכותרת "#נשיםלזהסוף", חבשו כובעים ורודים כחיבור למחאה בצעדות הנשים האמריקאיות (The Women's March).

מחאת האלימות נגד נשים
מחאת האלימות נגד נשים © מוטי קמחי

 יום שני

פיגוע דריסה בגוש עציון

שלושה חיילים נפצעו באורח קל בפיגוע דריסה סמוך לכרמי צור שבגוש עציון. המחבל דרס ברכבו את שלושת החיילים בזמן שביצעו עבודות הנדסה סמוך לבית אומר. אחד החיילים נפצע באורח בינוני ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים הדסה עין כרם בבירה. שני החיילים הנוספים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שערי צדק. לוחם מילואים שהיה במקום ירה במחבל והרג אותו.

רצח הנערה בתל אביב

נערה בת 13 נמצאה בדירה ברחוב הונא בדרום תל אביב כשהיא ללא רוח חיים ועל גופה סימני אלימות. על פי החשד היא הוכתה למוות על ידי בן זוגה לשעבר של האם, אשר הזעיקה את כוחות המשטרה. המשטרה החלה במצוד אחר בן זוגה לשעבר של אמה של הנערה – טספברהן טספסיון. ביום המחרת (יום ג') נתפס טספסיון על ידי כוחות המשטרה ונעצר.

יום שלישי

שביתה בבתי הספר העל-יסודיים בחולון

הלימודים בכל בתי הספר העל-יסודיים בחולון הושבתו על רקע מאבקם של הורי התלמידים בבית הספר אורט חולון ודרישתם להסיר את האנטנה המוצבת בסמוך למוסד החינוכי. המאבק נגד הצבת האנטנה החל בתחילת שנת הלימודים ועד היום השביתו חלק מההורים בבית הספר את הלימודים. יום לפני השביתה עיריית חולון הודיעה כי תסיר את הפאנלים באנטנה המשדרים לכיוון בית הספר, אך ארגון המורים העל-יסודי סירב להודיע על ביטול השביתה עד שעיריית חולון לא תתחייב על כך בכתב. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב החליט שלא להיעתר לבקשת עיריית חולון ולכן השביתה לא בוטלה ויצאה לפועל.

שביתה בבתי הספר העל יסודיים בחולון
שביתה בבתי הספר העל יסודיים בחולון © מוטי קמחי

יום רביעי

מחאת החרדים בירושלים

כאלף בני אדם מהפלג הירושלמי הקיצוני מחו על מעצרו של צעיר חרדי שלא התייצב בלשכת הגיוס. בעקבות המקרה הורו הרבנים וראשי הישיבות לצאת למחאה בירושלים בצומת הרחובות שרי ישראל-יפו. בעקבות ההפגנה חלו שיבושים בתנועת הרכבת הקלה ונוצרו עומסי תנועה באזור. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לאזור המחאה והחלו לנסות לפנות את המפגינים בסיוע פרשים ומכת"זית. במקום התפתחו עימותים ו- 30 מפגינים נעצרו.

 

 

 

יום חמישי

שוטרים מנעו חתונה של בת 13

בעקבות מידע שהתקבל פשטו שוטרים על גג בניין בשכונת מאה שערים בירושלים והפסיקו חתונה שנערכה בחשאי של נער בן 16 עם נערה בת 13. על פי החשד, לפני כחודשיים אבי הנערה הצעירה דיווח עליה כנעדרת, וזאת לאחר שככל הנראה האם הסתירה אותה עד לחתונה.

יום המורה

כמדי שנה, גם השנה צוין יום המורה בבתי ספר ובגנים רבים ברחבי הארץ. מטרתו של היום היא להוקיר תודה לאנשי החינוך ולהעריך את עבודתם ומאמצם הרב בחינוך דור העתיד. לאור עובדה זו, זכו רבים מעובדי ההוראה למחוות מצד ההורים והתלמידים: ארוחות בוקר מפנקות, עוגות, פרסים ומכתבי תודה מהתלמידים.

 

להוקיר תודה למורים
להוקיר תודה למורים © צילום: shutterstock

 

סוף השבוע

 רוכב אופניים חשמליים נפצע קשה בתאונה עצמית באילת

 רוכב אופניים חשמליים כבן 30 נפצע באורח קשה בתאונה עצמית ברחוב נחל שני באילת. צות מד"א פינה אותו לבית החולים יוספטל בעיר כשהוא מורדם ומונשם.

© fotolia

 שלושה פצועים קשה בתאונה סמוך לנתב"ג

שלושה בני אדם נפצעו באורח קשה בתאונת דרכים בכביש 1, סמוך למחלף בן גוריון. הם פונו באופן עצמאי לבית החולים אסף הרופא.

 75 אלף מפגינים בפריז: בניין ומכוניות הוצתו, 19 תחנות מטרו נסגרו

75 אלף בני אדם משתתפים בהפגנות האלימות של "האפודים הצהובים" בפריז נגד יוקר המחיה, לדברי משרד הפנים הצרפתי. המפגינים הציתו בניין ומכוניות, וגנבו רובה מרכב משטרתי. לפחות 80 בני אדם נפצעו במהומות, בהם 16 שוטרים, ו-205 מפגינים נעצרו. 19 תחנות מטרו נסגרו.

תגובות