האם זה הסוף? כנפיים של קרמבו בדרך לסגירה. באדיבות כנפיים של קרמבו

האם זה הסוף? כנפיים של קרמבו בדרך לסגירה

כנפיים של קרמבו, זו תנועת נוער המשלב ילדים עם מגבלויות וילדים בלי מגבלויות. מעבר לערכים השונים שהתנועה מעבירה לכל החברים בה, היא גם מעניקה הזדמנות לפגוש את ה"שונה" ולצאת למסע משותף של שינוי, אך האם התנועה תאלץ להגיע לסופה?

ב-2002, הוקמה תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", מה הופך את התנועה הזו לשונה מכל התנועות האחרות? התנועה הזו מעניקה לילדים בעלי מגבלויות הזדמנות שווה, הזדמנות להרגיש כחלק בלתי נפרד מהחברה ולא להרגיש "שונים" כפי שלא מעט מהם מרגישים, בתנועת הנוער הזאת הם שווים, לא משנה אם יש או אין להם בעיה, לאיזו דת הם משתייכים או אם הם זכר או נקבה, "כנפיים של קרמבו" מעניקה הזדמנות שווה לכולם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מדי שנה משרד הרווחה היה דואג לתקציבים עבור תנועת הנוער, אך הפעם המצב שונה, "כנפיים של קרמבו" לא קיבלו תקציב. בניגוד למה שנהוג לחשוב, שהתנועה תוכל להסתדר גם ללא תקציב (היות מקבלת הרבה תרומות), זה לא בהכרח נכון. התנועה מסתמכת בעיקר על תקציב המדינה, תרומות ותשלום של 400 שקלים מכל חניך. במסגרת התנועה דואגים לחניכים לטיולים, הסעות הלוך וחזור לכל פעולה של התנועה, פעילויות מיוחדות ועוד.

 לא מעט חונכים מספרים כי החניכים רק מחכים ליום של הפעולה, בה הם יפגשו את כל החברים מהתנועה ויבלו בנעימים. כיום יש לכנפיים של קרמבו כ- 70 סניפים וכ-6500 חניכים בעלי צרכים מיוחדים, מספר זה לא כולל את רשימת ההמתנה הארוכה של החניכים שרק מחכים להזדמנות להצטרף לתנועה. "כנפיים של קרמבו" היא לא תנועת נוער רגילה, היא נהפה לסמל של שוויון ובעיקר תקווה, להורים שעוזרים לילדים שלהם יום יום ומפחדים מהעתיד, בהם להם לא תהיה אפשרות לעזור, האם יהיה מישהו שיעזור לילדים שלהם? התנועה מעניקה תקווה לחניכים, שרואים שהם לא בהכרח "שונים", הם לא "עול", הם מבינים שהם מיוחדים אבל בדרך השונה שלהם. החונכים זוכים להרגיש איך זה לקבל את השונה, להיות אנשים טובים יותר ולצעוד לעבר מסע של שינוי, שינוי לחברה מקבלת ולעתיד טוב יותר.

אמנם, משרד האוצר לא תמך בכנפיים של קרמבו אבל לעומת זאת, חבר הכנסת מאיר כהן שנתן תקציב לתנועה בראשונה תמך בהם וציין שיש לתמוך באוכלוסיות מיוחדות ואסור לפגוע בהם. חברת כנסת נוספת הביעה תמיכה, סתיו שפיר, לטענתה אסור לפגוע באוכלוסיה מיוחדת, צריך לפעול למענה.

בנוסף, שר החינוך בנט לא נשאר אדיש למצב והבהיר באמצעות פוסט באינסטגרם שיעשה את מיטב מאמציו בכדי לעזור לתנועה.

נאחל ל"כנפיים של קרמבו" בהצלחה, שיוכלו להמשיך לקיים את התנועה הזו, שהחונכים יוכלו להגיע ולתרום לילדים ובני נוער שקצת שונים מהם, ושאלפי החניכים יוכלו להמשיך ולבלות בתנועה.

 

 

 

תגובות