אמ;לק: חגיגות חג המולד המסורתיות ברחבי העולם. צילום: fotolia

אמ;לק: חגיגות חג המולד המסורתיות ברחבי העולם

עיריית תל אביב מחלקת רישיונות להפעלת מרכולים בשבת, פסילת המיצ"ב של כיתות ה' באנגלית ומתמטיקה, ופטירתו של השורד האחרון ממרד גטו ורשה. • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן בהחלטה על התפזרות הכנסת? פספסתם את הצונאמי האימתני שהתרחש באינדונזיה? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

168 הרוגים מהצונאמי באינדונזיה

על פי הסוכנות המטאורולוגית והגאופיזית של אינדונזיה, לפחות 168 בני אדם נהרגו, 745 נוספים נפגעו וכ-30 מוגדרים כנעדרים כתוצאה מגלי צונאמי שהיכו בחופים באזור מצר ס?נדה שבאינדונזיה (יום ש'), כשהגורם לצונאמי הוא ככל הנראה פעילות וולקנית באי הגעשי קרקטואה. הגלים פגעו במספר חופים באיים ג'אווה וסומטרה, והסבו נזק רב למאות מבנים, בהם בתי מגורים ובתי מלון. ככל הנראה גלי הצונאמי לא היו גבוהים במיוחד, וגובה הגלים הגיע למטר בלבד, אבל בעוצמתם הם סחפו את כל מה שנקרה בדרכם בחוף.

קאז'יק, השורד האחרון ממרד גטו ורשה הלך לעולמו

שמחה רותם, המכונה "קאז'יק", השורד האחרון מלוחמי מרד גטו ורשה, הלך לעולמו (יום ש') בגיל 94. במהלך מרד גטו ורשה נלחם שמחה ושימש כקַשָּר בין הבונקרים. בסיום המרד פיקד על חילוצם של לוחמים מהגטו הבוער דרך תעלות ביוב. במעשה זה הציל את אחרוני המורדים ממרד גטו ורשה, שמר עליהם ואפשר להם להסתתר ביער ובדירות מסתור עד תום המלחמה.

נפסל המיצ"ב של כיתות ה' באנגלית ומתמטיקה

משרד החינוך והרשות הארצית למדידה והערכה פרסמו באופן חריג נתונים חלקיים בלבד של תוצאות בחינות המיצ"ב לשנת הלימודים 2018, ואילו תוצאות המבחנים במקצועות אנגלית ובמתמטיקה לכיתות ה' לא דווחו, ולמעשה נפסלו, וזאת לאחר שהתברר כי שיעור גבוה של תלמידים שנבחנו ב"כיתות המותאמות" קיבלו הקלה בדמות הקראה של השאלות. המשמעות היא שבתי הספר נתנו לתלמידים התאמות חריגות של הקראה, אף שלא היו זכאים לכך.מדובר ב- 21% מהתלמידים לעומת 15% שנה קודם לכן, והדבר הביא לפגיעה באיכות הסטטיסטית והפסיכומטרית של הנתונים.

באופן חריג פורסמו נתונים חלקיים בלבד © fotolia

שני

קאז'יק הובא למנוחות

שמחה רותם, המכונה "קאז'יק", השורד האחרון מלוחמי מרד גטו ורשה שהלך לעולמו ביום שבת בגיל 94, הובא למנוחות. למעלה מ-200 בני אדם, בהם נציגי שגרירות פולין, הממשלה והכנסת, השתתפו וחלקו לו כבוד אחרון בהלווייתו שנערכה בקיבוץ הראל.

ראשי הקואליציה הכריעו לגבי הבחירות

בפגישה מיוחדת החליטו ראשי סיעות הקואליציה על בחירות כלליות לכנסת ביום שלישי, 9 באפריל. בהודעת ראשי מפלגות הקואליציה נמסר כי "החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות".

ראשי הקואליציה הכריעו כי הבחירות יערכו ב-9 לאפריל © Fotolia

שלישי

העולם חוגג את חג המולד

ברחבי העולם החלו אירועי חג המולד, ברחובות הערים הגדולות כבר הוצבו עצי אשוח וקישוטים ברוח החג ובכנסיות נערכו המיסות המסורתיות של ערב החג.

ברחבי העולם החלו בחגיגות המסורתיות של חג המולד © Fotolia

השרים אישרו טלפונית את פיזור הכנסת

חברי ועדת השרים לענייני חקיקה אישרו בסבב טלפוני את הצעת החוק לפיזור הכנסת, שהמשיכה למליאה אשר התקיימה (יום ד') ובה הצביעו בקריאה ראשונה עד שלישית.

רביעי

עיריית ת"א מחלקת רישיונות להפעלת מרכולים בשבת

עיריית תל אביב החליטה ליישם את חוק העזר העירוני, לפיו העיר מחולקת לתשעה אזורים ולכן לכל אזור נקבעה מכסה למספר היתרי שבת וחג לפתיחת מרכולים ברחבי העיר, ופרסמה לציבור בעלי המרכולים בעיר הזמנה להגיש בקשות לקבלת היתרים. בסך הכל יחולקו 164 היתרים, אשר יינתנו לתקופה של שנתיים ויהיו אישיים ובלתי ניתנים להעברה.

הכנסת אישרה סופית את פיזורה

חברי הכנסת אישרו באופן סופי את הצעת החוק לפיזור המליאה שתוביל להקדמת הבחירות הכלליות, אשר יתקיימו ב- 9 באפריל 2019. 102 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק בקריאה שלישית, ואילו שניים התנגדו: חברי הכנסת יהודה גליק וירון מזוז מהליכוד. 103 ח"כים הצביעו בעד הצעת החוק בקריאה השנייה.

חמישי

מהפכת עבירות ההמתה

אחרי ארבע שנים של דיונים ורגע לפני פיזורה, הכנסת צפויה לאשר רפורמה דרמטית בסולם עבירות הרצח ובעונשים שיחולו עליהן - בחלק מהמקרים עבירות שהוגדרו עד היום כהריגה בלבד, כמו זריקת אבנים על ידי מחבלים או אדם שנהג תחת השפעת סמים וגרם לתאונת דרכים קטלנית, יוגדרו כרצח. לעומת זאת, עבירות מסוימות שהוגדרו עד היום כרצח ייחשבו לפי החוק החדש להמתה באחריות מופחתת בלבד. הרפורמה אושרה על ידי ועדת החוקה של הכנסת והיא צפויה להיחקק סופית ביומה האחרון של הכנסת הנוכחית.

מטען התגלה מתחת לרכב 

מטען התגלה מתחת למכונית בחניון תת-קרקעי בבניין בנתניה, וזאת לאחר שבעל הרכב הבחין במטען והזעיק את השוטרים. כוחות המשטרה וההצלה שהוזעקו לבניין, ביניהם גם חבלנים, טיפלו במטען בזמן שדיירי הבניין הוצאו החוצה והתבקשו שלא להיכנס לחניון עד לסיום נטרול מטען החבלה.

סוף השבוע

שיגור מעזה לעבר ישראל

לדברי דובר צה"ל זוהה שיגור אחד מרצועת עזה לשטח הארץ, לראשונה מזה כחודש ומחציתו. לא דווח על נפגעים או נזק. השיגור מגיע על רקע מותו של צעיר פלסטיני שנורה במהלך עימותים עם כוחות צה"ל על גדר המערכת, במה שהוגדר על ידי ארגון חמאס כ"יום מבחן" שלפיו תיבחן תגובתם.

לראשונה מזה כחודש וחצי שיגור מעזה לעבר ישראל © צילום: Fotolia

שריפה פרצה בחנות בנהריה

שריפה פרצה הלילה בחנות בשדרות הגעתון בנהריה. האש גרמה נזק למבנה ולשתי חנויות סמוכות. לא היו נפגעים והמשטרה בודקת חשד כי מדובר בהצתה.

אישה נפצעה קשה בנפילה מגובה בכפר מזרעה

אישה כבת 30 נפצעה באורח קשה בנפילה מגובה רב בכפר מזרעה. צוות מד"א פינה אותה למרכז הרפואי לגליל בנהריה תוך שהיא מורדמת ומונשמת.

תגובות