לא רק מסכים: חמישה דברים שכולנו מתמכרים אליהם. צילום: fotolia

לא רק מסכים: חמישה דברים שכולנו מתמכרים אליהם

"התמכרות" היא מילה מפחידה, אין ספק. אצל רובנו עולות מיד אסוציאציות שליליות ובלתי נעימות כמו סמים, תרופות, ואלכוהול. אולם גם בסביבת החיים שלנו, יש דברים שבשימוש מתמיד עשויים לגרום לנו לפתח תלות בהם. הכנו עבורכם את רשימת הדברים הממכרים ביותר בתקופה המודרנית

שימוש מופרז או תלות מוגזמת בדבר מסוים עשויה לעתים להזיק לנו, בעיקר בשנים האחרונות בהן הטכנולוגיה תופסת חלק נכבד מאוד מחיינו. לא פעם הלכנו ברחוב ונתקלנו באנשים שפניהם שקועות בסמארטפון, ילדים שמנהלים את אורח חייהם סביב טרנדים ואנשים שאוכלים בלי שליטה. אז כדי שתהיו מודעים לעניין, אספנו עבורכם את חמשת הדברים הכי ממכרים בעידן החדש 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מזון מהיר

מי מאתנו לא יצא לבלות עם משפחה, חברים או אפילו לבד, וחש לפתע רעב פתאומי לפיצה או מאפים חמים מהקונדיטוריה? אז כן, ג'אנק פוד יכול להוות לעיתים אלטרנטיבה טובה לארוחת צהריים או ערב, אולם החומרים המסתתרים בו עשויים להיות ממכרים בצריכה מוגברת, (למשל מונוסדיום גלוטמט, צבעי מאכל, שומן טראנס וכו') ואפילו לפגוע בבריאות .בגלל היותו עתיר בחומרים אלה - ובמלחים, שומנים וקלוריות, מומלץ להשאיר את המזון המעובד לעתים רחוקות יותר, ולהקפיד על תזונה בריאה, הכוללת מוצרים טבעיים מכל אבות המזון. קיימים בשוק משקאות טבעיים, סלטים ולחמי בריאות וארוחות בוקר טעימות ומזינות וכדומה, שיכולים להוות תחליף מצוין וטעים למזון המעובד. ותזכרו, המבורגר עם ירקות זה לא סלט!

המבורגר
ממש לא סלט © fotolia

מסכים

האם ידעתם שכמעט מחצית מבני הנוער במדינת ישראל מודים כי הם מכורים לטלפון הנייד? מרבית האנשים מכירים את התחושה: כשהנייד רוטט מיד בודקים הודעה או שיחה, ובשעות הפנאי משתלטים לנו המחשבים, הטאבלטים וקונסולות המשחקים על כל רגע פנוי, והופכים לחלק משגרת החיים של כולנו. על מנת להילחם בתופעה - כדאי "להשתיק" קבוצות בווטסאפ, למחוק אפליקציות ומשחקים שאינם שימושיים, ולהעדיף שיחות טלפון או פגישות פנים אל פנים עם חברים ובני משפחה. שילוב נכון עם אורח חיים בריא ותחביבים נחמדים, כמו: קריאת ספרים, ספורט, נגינה, וציור, יפחית את השימוש במכשירים הטכנולוגיים ויעזור לנו לתקשר טוב יותר בחברה.

לא יזיק לכם לצאת קצת מהמסך © צילום: Fotolia

קניות באינטרנט

כמעט כל אחד מאתנו ניסה אי פעם את הטרנד החדש - רכישת מוצרים דרך הרשת. אנשים ובני נוער רבים מעדיפים לרכוש בצורה זו תיקים, בגדים ונעליים, אך לאחר מכן מתחרטים או שאינם מרוצים מהמוצר. תופעה זו עשויה להיות ממכרת בשימוש רב, ולכן מומלץ להפחית ברכישות כאלו ולהעדיף בחירת מוצרים בחנות, כך תוכלו גם להיות בטוחים שמה שבחרתם הוא מה שתקבלו באמת, בלי הפתעות - קנייה בטוחה.

קניות באינטרנט הן לא תחליף לקניות בחנויות
קניות באינטרנט הן לא תחליף לקניות בחנויות © צילום: Fotolia

טרנדים

הם כובשים את הילדים, בני הנוער ואפילו את המבוגרים במהירות רבה, ובדרך כלל חולפים כעבור תקופה קצרה. לכל אחד מחובבי הטרנדים ודאי הייתה אי פעם קופסת גומיות להכנת צמידים, ספינר או סליים. תמיד נחמד שיש משהו להעביר אתו את הזמן, ומומלץ לשלב אותו עם פעילויות אחרות כמו חוגים, פגישות עם חברים ולמידה.

להזכיר לכם את שגעת הספינרים?
להזכיר לכם את שגעת הספינרים? © יוטיוב

תכניות ריאליטי

בשנים האחרונות תכניות הריאליטי מקבלות פרסום רב ולוכדות את עיני הצופים. אפשר לצפות מדי פעם בפרקים של התוכנית האהובה עלינו, אך חשוב לזכור שלא כל מה שרואים בתוכניות אלו הוא חלק מהמציאות. אפשר לשלב גם צפייה בתכנים המעשירים את הידע כמו תכניות טריוויה, סרטי טבע, ומדע. צפייה מהנה!

ריאלטי זה נחמד, אבל לא כמו המציאות עצמה © צילום: Fotolia

פיתוח תלות לדבר מסוים והתמקדות בו במשך רוב שעות היממה עלולים לגרום לחרדות, דיכאון וחוסר יכולת לתקשר עם הסביבה. לכן, מומלץ להשתמש במידה נכונה, על מנת ליהנות מחידושי הטכנולוגיה ולנצל אותה למטרות טובות כמו למידה והעשרת הידע. 

תגובות