אמ;לק: יוזמי "בראשית" ישיאו משואה. צילום: יריב כץ

אמ;לק: יוזמי "בראשית" ישיאו משואה

נבחרי הדלקת המשואות, שריפה בקתדרלת נוטרדאם, ובחירת בנימין נתניהו, ברשימת 100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים כל כך בחופשת הפסח, בהכנות לליל הסדר ופספסתם את השיבוש ברכבות? יכול להיות שהפסדתם את השריפה בקתדרלת נוטרדאם? סיכום החדשות השבועי של פרוגי, יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 

תקלה במנוע של מטוס ישראלי

טיסת חברת "ארקיע", שהמריא מברצלונה בשעות הערב נאלצה באופן חריג לשוב על עקבותיה ולנחות בשדה"ת. זאת לאחר תקלה באחד ממנועי המטוס, שגרם לרעש ופיצוצים. הנוסעים המבוהלים דיווחו כי כל המטוס רעד והאם הבחינו בעשן יוצא מהמנוע הפגוע. הדרמה באוויר נגמרה בטוב והמטוס נחת בשלום לאחר 10 דקות.

שיבושים נוספים ברכבת

לאחר הכאוס ברכבת ביום שישי האחרון, שנגרם בעקבות החלטת הוועד העובדים של רכבת ישראל להשבית את כלל הקווים בארץ, גם בתחילת השבוע נרשמו שיבושים בתחנת אשקלון. לפי דיווחים, לפחות שלוש רכבות בוטלו בבוקר העמוס של יום א', והותיר תושבים וחיילים מתוסכלים שהגיעו ליעדם באיחורים של למעלה משעה.

 

© Fotolia

יום שני

 יוזמי "בראשית" ישיאו משואה

המיליארדר והפילנתרופ מוריס קאהן ואחד משלישיית מייסדי "SpaceIL", כפיר דמרי, יזכו בכבוד לשאת משואה בחגיגות יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל. השרה מירי רגב שהכריזה על ההודעה הנ"ל ציינה כי SpaceIL, היא עמותה הפועלת זה כשמונה שנים על מנת לקדם את החינוך המדעי-טכנולוגי בישראל, ולעודד את החדשנות הישראלית.

שריפה בקתדרלת נוטרדאם

אחת מיעדי התיירות המפורסמים בפריז ואחת מסמליה החשובים של צרפת, הכנסייה הנוצרית החשובה בפריז "קתדרלת נוטרדאם דה פריז" נשרפה. השריפה שככל הנראה פרצה עקב עבודות שיפוץ במקום, התפשטה במהירות והרסה חלקים נכבדים מהקתדרלה שעמדה על טילה למעלה מ-200 שנה. יצירות האמנות שבה הוצאו, ורובן שרדו את השריפה שכובתה למחרת. נשיא צרפת עמנואל מקרון, הביע צער על האירוע והתחייב לשקם אותה מחדש בשנים הקרובות.

יום שלישי

יהודה פוליקר ידליק משואה

בהמשך לידיעה שמסיידי "בראשית" ישיאו משואה, גם הזמר יהודה פוליקר יקבל את הכבוד. במהלך הופעתו הפתיעה אותו בביקור פתע השרה מירי רגב, ובישרה לו כי ישא משואה ביום העצמאות הקרוב; "דברים רבים שרצינו לומר באים לידי ביטוי במוזיקה הענקית של פוליקר". הזמר הגיב בהתרגשות: "שנהיה חזקים ונמשיך, כדי שאף פעם לא יקרה לנו מה שקרה להורים שלנו".

 תאונת אופניים חשמליים קטלנית

ילד בן 11 ואחיו בן ה-14, הובהלו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה ומאיר בכפר סבא לאחר שרכבו על אופניים חשמליים ונפצעו באורח קשה מפגיעת מכונית בכביש 444 ליד ג'לג'וליה.

 

© gettyimages

יום רביעי

טרגדיה משולשת

שלושה מקרי מוות התרחשו בשעות הבוקר, בן שנה נחנק למוות בפעוטון פרטי בלוד לאחר שאכל מרק ירקות טחונים. הוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותו. מוקדם יותר, בן 3 מת בירושלים לאחר שעבר ניתוח להסרת שקדים - הוריו הבחינו כי הוא התחיל לאבד דם בכמויות גדולות ובבית החולים נקבע מותו, לאחר שאיבד יותר מדי דם. באותו הלילה גם נקבע מותו של פעוט בן שנה, שהוחדר לדמו בשוגג חיידק קטלני במיוחד, מבית החולים איכילוב בו אושפז נמסר: "זו תמונה קלינית נדירה ביותר, לצערנו נאלצנו לקבוע את מותו".

נתניהו מתוך 100

מגזין TIME הנחשב מפרסם מדי שנה את רשימת מאה האנשים המשפיעים בעולם בשלל תחומים. והשנה הוחלט להכניס גם את רה"מ נתניהו, עליו נכתב: "ישראל היא ארצו של ביבי". לצידו נמצאים אושיות כמו אריאנה גרנדה, דונלד טראמפ ומישל אובמה.

© gettyimages.IL/Amir Levy

יום חמישי

מג"ד שנפצע בעזה וחזר לצה"ל ידליק משואה

במבצע "צוק איתן", אלוף המשנה שי סימן טוב, נפצע אנושות. לאחר החלמה ארוכה, סימן טוב חזר לפעיולות בצה"ל. הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, המליץ על סימן טוב. השרה מירי רגב, אמרה כי סימן טוב מייצג את הרוח הישראל והצהלית, לכן - ידליק את המשואה.

בחינת הפסיכומטרי נחשפה

אתמול, התקיימה הבחינה הפסיכומטרית. מתוכה נחשפו שתי שאלות מבעוד מועד, כאשר הופיעו בספר ההכנה של מספרי ההכנה של הפסיכומטרי "800". בתגובה - נפסלו שתי השאלות.





תגובות