קפיצה לעבר: נשים מקבלות זכות הצבעה ו"סוויז 1" שוגרה. צילום: fotolia

קפיצה לעבר: נשים מקבלות זכות הצבעה ו"סוויז 1" שוגרה

כמו שבשבוע הזה, בשנת 2019 כמעט בכל יום קרו דברים מעניינים, כך גם בהיסטוריה כולה. אז מה קרה בתאריכים של השבוע במהלך השנים? תופתעו לגלות, אבל התרחשו לא מעט אירועים שהשפיעו על ההיסטוריה כולה

החיים מלאי הפתעות, סיפורים מעניינים ואי אפשר להתכחש לעובדה, שההיסטוריה מכתיבה את עצמה. אז במיוחד עבור כל מי שנרדם ולא הקשיב בשיעורי ההיסטוריה בבית הספר, הגיע הזמן לקפוץ לעבר ולברר מה קרה בין ה-21 ל-27 באפריל במרוצת השנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

21 באפריל

1944 - צרפת מעניקה לנשים זכות הצבעה

כולנו מודעים לעובדה שבעבר, מעמד האישה היה נמוך. האמונה הרווחת שאישה צריכה להיות עקרת בית, להוליד ילדים ולטפל בהם. בתרגום מילולי להיום האמונה הייתה מאוד שובינסטית, עד כדי כך שלנשים לא הייתה את הזכות להצביע ולהשפיע בעזרת עמדתן הפוליטית. התהליך היה הדרגתי, המדינה הריבונית הראשונה שנתנה לנשים זכות הצבעה היא ניו זילנד (1893) ועדיין לא מדובר על זכות להכנס לבית הנבחרים, לאט לאט עוד מדינות התחילו להכיר את האישה ולחזק את מעמדה. בשנת 1944, צרפת נתנה לנשים זכות הצבעה.

גם לנשים יש זכות להביע עמדה פוליטית
גם לנשים יש זכות להביע עמדה פוליטית © fotolia

22 באפריל

1978 - ישראל זוכה באורוויזיון

הכותרת הזו מעלה לנו חיוך על הפנים, ומזכירה ומזכירה לנו את השיר "טוי" של נטע ברזילי. אבל אנחנו מתכוונים ל-40 שנים לפני הנצחון הסוחף הזה. כמעט אין אדם שלא מכיר את השיר "אבניבי", הלא הוא מורכב משפת הבי"ת. את השיר ביצע עם להקת האלף - בית שהוביל לנצחון באורוויזיון.

23 באפריל

1928 - שירלי טמפל נולדה

שירלי ג'יין טמפל, הייתה אחת מילדות הפלא המוכרות ביותר בעולם הקולנוע. כשהייתה בת שש בלבד, זכתה בפרס אוסקר לכבוד (והייתה גם הצעירה ביותר לזכיית פרס זה). כאשר הייתה נערה, ההצלחה הקולנועית שלה פחות הצליחה ואז, עזבה את התחום ועבדה בשירות הציבורי של ארצות הברית.

1967 - החללית הרוסית "סוויז 1" משוגרת לחלל

רק לפני רגע כולנו התאבלנו על התרסקותה של בראשית ועם זאת, היינו גם שמחים שהיא כן הגיע להישג משמעותי וחשוב. לפני כ-52 שנים, גם רוסיה ניסתה את מזלה ושלחה את "סוויז 1" יחד עם אדם - ולדימיר קומארוב, בצער רב החללית לא החזיקה מעמד ויום אחרי, התרסקה יחד עם האסטרונאוט קומארוב.

24 באפריל

1970 - סין משחררת את הלווין הראשון שלה

כפי שהספקנו כבר לראות, מאז ומתמיד היה חשב לכל המעצמות להראות קדמה טכנולוגית, ולהיות בין המובילים בתחום. בשנת 1970, סין שחררה את הלווין הראשון שלה בהצלחה, ובזכות זה הפכה למעצמה החמישית שהצליחה לשחרר לווין בהצלחה.

25 באפריל

1993 - מצעד מחאה של הקהילה הגאה בוושינגטון

עד היום, במקומות מסויימים פחות מקבלים את הקהילה הגאה. אמנם היום יש הרבה יותר מודעות, ורובנו מבינים לליבם ותומכים בהם אך בעבר, לא הייתה מודעות כזו גדולה והם הרגישו שהם צריכות למחות, על מנת שיקבלו אותם בחברה ויקבלו זכויות שוות לכולם.

תגובות