הנוער יוצא למחאת האקלים: "הגיע הזמן שהממשלה תפקח את העיניים". צילום: fotolia

הנוער יוצא למחאת האקלים: "הגיע הזמן שהממשלה תפקח את העיניים"

עשרות אלפי בני נוער שובתים בבתי ספר ברחבי העולם, בכל שבוע, בדרישה לשינוי מידי. למה לנו ללמוד לקראת עתיד שנגזל מאתנו? בני הנוער בארץ מצטרפים למחאה ודורשים שינוי

מחאת משבר האקלים תופסת תאוצה בשנים האחרונות, וניצוצות של אכפתיות מתחילים להיראות גם בארצנו הקטנטונת. בחרנו לראיין את גאיה הרצוג בן-צבי, בת 15 מחיפה - פעילה אקטיבית ומנהיגת המחאה והצעדה שקוראת לעצור את פליטת גזי החממה בדחיפות, לעבור לאנרגיה מתחדשת ולהילחם בנזקי הפלסטיק באדמה ובים לפני שיהיה מאוחר מדי. גאיה וחבריה מכריזים על מצב חירום.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"אנחנו מוחות ומוחים נגד חוסר העשייה של ממשלות העולם בכלל וממשלת ישראל בפרט בנוגע למשבר האקלים. אני חושבת שתמיד הייתי מודעת למשבר האקלים, אבל רק לאחר ששמעתי נאומים של 'גרטה ת׳נברג' (פעילה אקטיביסטית משוודיה, רק בת 15), ולאחר שקראתי את ה-IPCC (הדו״ח האחרון של הפאנל הבין ממשלתי של האו״ם לשינויי האקלים), הבנתי את חומרת המצב". 

מה הולך לקרות בצעדה?

"החלטנו לארגן הפגנה ארצית כחלק מהמחאה העולמית שמתקיימת ממש עכשיו. כרגע, בהמון מדינות בעולם תלמידות ותלמידים שובתים מלימודים בכל יום שישי -  וביום שישי הקרוב, ה-24.5, מתקיימת שביתה עולמית. בארץ החלטנו לשבות ב-21.5 (ביום שלישי הקרוב) מכיוון שיום שישי הוא לא יום עבודה של הכנסת. חשוב לנו להפוך את הדיון על משבר האקלים לחלק מהשיח היומיומי בתקשורת, בחברה, בכנסת, בממשלה ובבתי ספר".

 

לאיזו מטרה אתם שואפים להגיע?

"בצעדה ניפגש, תלמידים ותלמידות מכל רחבי הארץ, כדי להעביר לפוליטיקאים ולמקבלי ההחלטות מסר ברור: הנוער בישראל, כמו הנוער בעולם, חרד לגורל החיים על פני כדור הארץ. הדרישות המרכזיות שלנו הן הכרזה על מצב חירום אקלימי, מעבר מהיר וצודק ל-100% אנרגיה מתחדשת עד שנת 2050, והפסקת שימוש בדלקי מאובנים. כמו כן, אנו דורשים הפחתת פליטת גזי חממה בהתאם ליעדי ה-IPCC (כולל במשק החי ובתעשייה), והוראת תכניות לימודים מעמיקות על משבר האקלים בכל כיתות הלימוד, מכיתה א'-י"ב". 

© Fotolia

למה חשוב שבני נוער יגיעו?

"משבר האקלים רלוונטי בעיקר כלפי בני הנוער, בטווח הארוך הוא יפגע בעיקר בהם. אני יודעת שיהיה שינוי משמעותי, השינוי כבר החל ברחבי העולם. כרגע כבר כמה מדינות החריזו על מצב חירום אקלימי, ישראל חייבת להצטרף לשינוי. אני מקווה שההצטרפות תהיה מהירה ככל האפשר".


הצעדה מתקיימת ב-21.5, יום שלישי הקרוב. נפגשים ב-10:30 מול בית המשפט העליון בירושלים, ואז מתחילים לצעוד לכיוון הכנסת. עוד פרטים על הצעדה ועלינו ניתן למצוא בחשבון האינסטגרם או הפייסבוק שלנו - @strike4future_israel

תגובות