אמ;לק: הסרת השלטים ההומופוביים בירושלים. צילום: fotolia

אמ;לק: הסרת השלטים ההומופוביים בירושלים

רקטות שוגרו מסוריה לעבר החרמון, הכנסת בוחרת מבקר מדינה חדש והלוויה של אשת הנשיא ראובן ריבלין • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בענייני הלימודים וחגיגות יום ירושלים כך שלא שמתם לב שראש הממשלה פיטר את נפתלי בנט ואיילת שקד? יכול להיות שפספסתם את החתונה הגאה הגדולה בישראל? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

רקטות שוגרו מסוריה לעבר החרמון

מדובר צה"ל, נמסר כי שתי רקטות נורו בשבת לעבר החרמון. כשאחת מהן נפלה בשטח פתוח באזור החרמון. מאתר החרמון נמסר כי אין נפגעים או נזק, למעט רסיס שפגע בכבל של רכבל שאורכו 2.2 ק"מ ולכן לא יהיה פעיל כרגע באתר בעונת הקיץ. נמשכות הסריקות אחר מיקומה של הרקטה הנוספת. בתגובה לירי, הרקטות חיל האוויר תקף כמה יעדים צבאיים של משטר אסד בסוריה.

© צילום: Fotolia

פסטיבל מידברן לא יתקיים השנה

אחרי 5 שנים ברציפות, הודיעו עמותת "מידברן" ומועצת רמת נגב שהשנה לא יתקיים פסטיבל מידברן, שהיה מתוכנן להתקיים ביוני אך בוטל, וזאת משום לא נמצאו שטח של כ- 1,500 דונם פנויים במרחק סביר מיישובי מגורים או שטחי אש של הצבא בהם ניתן יהיה לקיים את הפסטיבל.

ראש הממשלה פיטר את נפתלי בנט ואיילת שקד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע לשר החינוך נפטלי בנט ולשרת המשפטים איילת שקד על פיטוריהם מהממשלה ומתפקידם בקבינט, וזאת בטענה שהשניים "לא יכולים להמשיך בתפקיד רגיש בקבינט, למשך עוד חצי שנה אחרי שלא נבחרו על ידי הציבור".

חגיגות יום ירושלים

כ-30 אלף משתתפים, ביניהם בני נוער, צעירים ומשפחות, הגיעו למצעד הדגלים המסורתי ברחבת הכותל המערבי בירושלים, לרגל חגיגות שחרור העיר במלחמת ששת הימים.

© FOTOLIA

יום שני

הכנסת בוחרת מבקר מדינה חדש

חברי הכנסת ה-21 התכנסו לישיבה מיוחדת, בה בחרו באופן חשאי את מבקר המדינה, שיחליף בתפקידו את השופט בדימוס יוסף שפירא. המועמד מטעם הקואליציה שזכה לתמיכת "ישראל ביתנו" הוא מתניהו אנגלמן, ואילו מועמד האופוזיציה הוא האלוף במילואים גיורא רום.

הניצול האחרון ממחנה ההשמדה סוביבור הלך לעולמו

סמיון רוזנפלד, השורד האחרון ממחנה ההשמדה "סוביבור" בו נרצחו כ-250 אלף יהודים, נפטר בגיל 96. רוזנפלד שהשתתף במרד במחנה ההשמדה "סוביבור" הותיר אחריו שני בנים וחמישה נכדים.

© צילום: Keystone Features/GettyImages_IL

יום שלישי

נחמה ריבלין הלכה לעולמה

נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה ראובן ריבלין, הלכה לעולמה בגיל 74 בביה"ח בילינסון לאחר הסתבכות במצבה הרפואי. בשנים האחרונות סבלה ריבלין ממחלת פיברוזיס ריאתי, מחלת ריאות המקשה על ספיגת החמצן בדם ועברה השתלת ריאה, אך לא הצליחה להתאושש.

החתונה הגאה הגדולה בישראל

החתונה הגאה הגדולה בישראל, בה השתתפו עשרות זוגות להט"בים, התקיימה במתחם שרונה בתל אביב, במסגרת אירועי "חודש הגאווה".

מינוי שר משפטים חדש

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי למנות שר משפטים חדש במקומה של איילת שקד, שפוטרה יחד עם שר החינוך נפתלי בנט (יום א'). אתמול (יום ב') הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לנתניהו כי לא יוכל להיות ממלא מקום שר המשפטים הן בשל המגבלה של בג"ץ על מספר התיקים שבהם הוא יכול להחזיק.

© צילום: שמואל אלדר

יום רביעי

הסרת השלטים ההומופוביים בירושלים

לקראת מצעד הגאווה נתלו ברחבי העיר ירושלים השלטים "אבא+אמא=משפחה, האומץ להיות נורמלי" על ידי תנועת "חזון". פניות זועמות מהקהילה הגאה, הובילו להנחיית עיריית ירושלים להסרת השלטים משום שמדובר בקמפיין פרסום הומופובי. תנועת "חזון" ביקשה צו מניעה מבג"ץ בטענה ש"העיר מוצפת בדגלי גאווה", אך בג"ץ דחה את הבקשה. במקביל פסק בג"ץ הוצאות משפט לתנועה בסך 2,500 שקלים.

הלוויה של אשת הנשיא ראובן ריבלין

ארונה של רעיית הנשיא, נחמה ריבלין ז"ל אשר הלכה לעולמה אתמול (יום ג'), הוצב בתיאטרון ירושלים כדי לאפשר לציבור לחלוק כבוד אחרון. לאחר מכן החל מסע הלוויה מתיאטרון ירושלים אל הר הרצל, שם נפתח טקס ההלוויה בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל.

תגובות