הפגנה נגד גירוש ילדים לעובדים זרים: "ישראלים לכל דבר". צילום מסך מאינסטגרם

הפגנה נגד גירוש ילדים לעובדים זרים: "ישראלים לכל דבר"

מאות תלמידים הפגינו אמש (ב') יחד עם חבריהם הפיליפינים לספסל הלימודים בכיכר הבימה שבתל אביב כנגד החלטת רשות האוכלוסין וההגירה לגרש עשרות עובדות זרות יחד עם ילדיהן שהשתלבו זה מכבר בבתי הספר ברחבי תל אביב. "מדובר ילדים חכמים ומלומדים המשולבים במערכת החינוך הישראלית ומקבלים חינוך ישראלי" סיפרה לנו מדריכת שבט צופים של ילדים לעובדים זרים

כיכר הבימה התמלאה אתמול בלמעלה מ-1,500 תלמידים, מורים והורים שמחו נגד הגירוש הצפוי של עשרות עובדות זרות יחד עם ילדיהן בשבוע הבא. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

העובדות הזרות, לטענת רשות האוכלוסין וההגירה, שוהות כבר תקופה ארוכה מאוד ללא כל מעמד או אשורת בארץ. הן מועמדות לגירוש חזרה לארץ מוצאן יחד עם ילדיהן שנולדו בארץ והשתלבו במערכת החינוך הישראלית. מאז שנת 2012 הוחלט לתת מעמד חוקי לילדי מהגרי עבודה שנולדו בישראל ובאותה העת עברו את כיתה א', אלא שכעת אותם אלה שהיו בזמנו מתחת לגיל 5 וכיום לומדים בבתי ספר שונים בתל אביב - נמצאים בסכנת גירוש. חבריהם לספסל הלימודים הגיעו למחות נגד הגירוש הצפוי של הילדים שרובם פיליפינים. קולות כמו "נזק בלתי הפיך לילדים" ו-"ילדים לא מגרשים" נשמעו בקרב המפגינים. מנגד אליהם, הגיעו פחות מתירסר תושבי דרום ת"א לתמוך בגירוש הצפוי, מארגון "מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב" נמסר: "תומכים בכל עשייה של רשות ההגירה שמטרתה לאכוף את חוקי המדינה על שוהים בלתי חוקיים".

"מנסים להישאר אופטימיים"

דניאלה פטרו-בשן היא מדריכה בשבט הצופים "איתן" שבדרום תל-אביב שמרבית חניכיו הם ילדים של מהגרי עבודה, פליטים ומבקשי מקלט. פטרו-בשן מגיעה מדי שבוע לפעילויות השבט ומלווה את הילדים שחלקם מועמדים לגירוש; "אלה ילדים ישראלים שחיים במדינת ישראל, הם חכמים, מלומדים ומשולבים במערכת החינוך הישראלית וקיבלו חינוך ישראלי במסגרות שונות". היא מספרת גם על התחושות האישיות של החניכים הצעירים שעלולים לעזוב את ביתם בשבוע הבא בתהליך הגירוש: "הם בעיקר מנסים להישאר עם מורל גבוה ולא לאבד את האופטימיות. לאחרונה אפילו נפתחה הרשמה בחינם למחנה קיץ למשפחות המועמדות לגירוש".

מנגד לקולות המחאה, על החלטת הגירוש נמסר מרשות האוכלוסין וההגירה: "מדובר באזרחיות זרות השוהות בישראל תקופה ארוכה מאוד בניגוד לכל דין וללא כל מעמד מוסדר. בחלק מהמקרים, אם לא ברובם, אבות הילדים ממתינים להם במדינת המוצא לאחר ששבו לשם. העובדות האמורות נעצרו במהלך השנה בגין שהייה בלתי חוקית אך מתוך התחשבות ורצון לבוא לקראתן, התקבלה החלטה עקרונית לאפשר לילדיהן לסיים את שנת הלימודים כראוי ושהאימהות תכבדנה את הסיכום, תצאנה מרצונן יחד עם ילדיהן ותחזורנה לביתם".

© צילום מסך מהסטורי
 
תגובות