נערים חשודים באונס קבוצתי בקפריסין. צילום: אילוסטרציה. sutterstock

נערים חשודים באונס קבוצתי בקפריסין

12 הנערים, בני 18-16 מהקריות החשודים באונס צעירה בריטית בת 19 באיה נאפה, יובאו לדיון ב-11:00 בפני שופט מקומי. תשעה מהם מכחישים קשר לפרשה, שלושה אחרים מודים כי קיימו עמה יחסי מין בהסכמה. חברתה של המתלוננת: "הם היו שתויים, היא לא הייתה שוכבת עם 12 נערים"

12 הנערים הישראלים שנעצרו בקפריסין בחשד לאונס תיירת בריטית בת 19 במלון באיה נאפה יובאו היום (ה') בשעה 11:00 לדיון בהארכת מעצרם בפני שופט מקומי באי. המשטרה המקומית בקפריסין תבקש הארכת מעצר של שמונה ימים לכל הנערים על מנת לקבל את תוצאות הבדיקות של דגימות ה-DNA שלהם שאותן לקחה היום, ולבחון האם כל הנערים קשורים לאונס. לקראת הדיון, יגיעו לאי משפחות הנערים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כמו כן, צפוי להיפגש עם הנערים העצורים קונסול ישראל בניקוסיה יוסי וורמברנד, שעומד עמם בקשר. עו"ד ניר יסלוביץ', שטס לפנות בוקר לקפריסין ומייצג שניים מהנערים העצורים, אמר כי מתוך 12 העצורים תשעה מכחישים כל קשר לפרשה. לדבריו, רק שלושה מהם מודים בקיום מגע מיני עם הצעירה הבריטית ומכחישים כי אנסו אותה. משטרת קפריסין לקחה היום דגימת DNA מכלל העצורים.

בכלי תקשורת בקפריסין פורסמו חלקים מעדותה של התיירת. לדבריה, היא סיפרה כי הייתה בקשר עם אחד מהם ולאחר שבילתה עמו - הוא הסיע אותה סמוך ל-03:00 לפנות בוקר לחדרו במלון. כמה דקות לאחר מכן, כך לדבריה, נכנסו 11 צעירים נוספים כשהם צוחקים וכמה מהם צילמו את המתרחש בטלפונים. היא סיפרה כי כמה מהם החזיקו את ידיה ואנסו אותה תוך שהיא צורחת.

התיירת פונתה לבית חולים ועברה בדיקה אונס. עם זאת, לפי הדיווחים בקפריסין, למשטרה המקומית אין עדויות שכל 12 הנערים תקפו מינית את הצעירה. אחת מחברותיה של הנערה הבריטית סיפרה: "הישראלים היו שתויים. הם התחילו עם כל הבנות במסיבה. אני בטוחה שהיא נאנסה. אני מכירה אותה. היא לא הייתה שוכבת עם 12 גברים. היא עדיין מאושפזת בבית חולים במצב נפשי קשה. אני מקווה שיענישו אותם בחומרה".

© אילוסטרציה. fotolia

עו"ד יניב הברי, ישראלי תושב קפריסין המייצג את הנערים, סיפר ל"ידיעות אחרונות" כי מצבם של הנערים טוב, וכי המשטרה צפויה לבקש את הארכת מעצרם בשמונה ימים "משום שיש צורך להשלים בדיקות, ואז גם נדע יותר פרטים על מה שקרה". בשל העובדה שמדובר בקטינים מתחת לגיל 18, הנערים יופרדו לתאים מבודדים כפי שקובע החוק.

"לי עוד לא ברור מה בדיוק היה שם. יש לי הרבה שאלות וגם להם יש הרבה שאלות. אני בקשר עם ההורים שלהם, חלקם כבר הגיעו לקפריסין ואחרים בדרך לכאן," אמר הברי, "זה סיפור מאוד עצוב. מצב הרוח שלהם טוב, אבל יש להם הרבה שאלות לגבי מה שיקרה להם".

הצעירה טוענת: "גיליתי 12 ישראלים בחדר"

לפי דיווחים בתקשורת המקומית, הצעירה התלוננה בתחנת המשטרה המקומית אתמול ב-06:00, ולאחר מכן הגיעו שוטרים למלון "פאמבוס נאפה רוק" שבמחוז פמגוסטה - ועצרה את הנערים הישראלים. על-פי משטרת קפריסין, ראיות פורנזיות קושרות את הנערים למעשה. הצעירה עברה בדיקה רפואית בבית חולים.

© fotolia

לפי הדיווחים, הצעירה טוענת שהכירה שניים מתוך הנערים, ואיתם בילתה בלילה, אך כשהתעוררה בבוקר הבחינה שיש עוד עשרה נערים נוספים יחד איתה בחדר במלון. היא טוענת כי כל הנערים קיימו איתה יחסי מין בניגוד לרצונה. הנערים מכחישים את החשדות נגדם. הצעירים החשודים הגיעו לחופשה בת שבוע והתגוררו במלון שבו גם, על פי החשד, אירע האונס הקבוצתי. חלקם אמור היה לשוב היום לישראל.

במלון עצמו סירבו אתמול להתייחס לאירוע, אך אחד הנציגים שנמצא במקום סיפר כי כבר לפני כמה ימים אותה צעירה בריטית התרועעה עם אחד מהנערים מישראל ולאחר מכן גם עם צעירים נוספים. באותו ערב, כך לפי מה שסיפר, היא שהתה עם כמה מהם בנפרד ושיתפה איתם פעולה, אולם מאוחר יותר, לדבריו, העניינים יצאו מכלל שליטה והם אנסו אותה, על פי החשד, בזה אחר זה, כשכל החבורה צופה במתרחש.

תגובות