האחים בני ה-16 שלוקחים חלק במיזמי סטארטאפ חדשניים. צילום: באדיבות יוניסטרים

האחים בני ה-16 שלוקחים חלק במיזמי סטארטאפ חדשניים

בני הנוער של היום הם הגאונים של המחר, ואם חיפשתם שוב הוכחה - קבלו שני אחים, יזמים צעירים, שהצליחו לפתח פלטפורמות יוצאות דופן כמו - מציאת המתנה המושלמת ואפליקציה המקשרת בין תושבים מקומיים בחו"ל לבין תיירים

אם היו אומרים לכם שבגיל 16 תעלו על סטארטאפ גאוני שיכול לעזור בכמה פתרונות בחיים, הייתם מאמינים? מסתבר שלא מעט בני נוער מצליחים למצוא פטנטים חדשניים וטכנולוגיים שעוזרים בהתקדמות החברה ובנגישות סביבתית במסגרת השתייכותם למרכז היזמות של יוניסטרים בחדרה(עמל, בשיתוף הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס). הכירו את דן ועידו לגזיאל, אחים בני 16 מחדרה שהצליחו, כל אחד, לקחת חלק בסטארטאפ ולהתחרות ב"יזם השנה".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ספרו לנו על הסטארטאפ שלכם

דן: "לסטארט אפ שלי קוראים Goodie.פלטפורמה דיגיטלית מבוססת צ'ט בוט חכם, המסייעת למצוא את המתנה המושלמת על פי ניתוחי מאפייני האישיות של מקבל המתנה. הרעיון למיזם הגענו לאחר חשיבה משותפת של כל הקבוצה- חניכים במרכז היזמות של חדרה. הם החליטו שהם רוצים לשנות את האופי של המתנות במאה ה-21. כיום, רבים מסתפקים בקנייה של גיפט קארד או מתנה שהיא לא אישית". 

עידו: "'Homeet' - פלטפורמה אשר מקשרת בין תושבים מקומיים בחו״ל לבין תיירים אשר נמצאים באותה מדינה לארוחות משותפות בבית התושב המקומי שהמטרה העיקרית שלנו היא לספק חוויה מקורית ואותנטית ולחבר בין תרבויות באמצעות אוכל".

 

© Fotolia

איך הגיע לכם הרעיון לסטארט אפ זה?

דן: בהתחלת התוכנית ביוניסטרים ישבנו כקבוצה בשולחן אחד והתחלנו לחשוב על מיזם ואחד הילדים בשולחן לא היה מרוכז וכל הזמן היה בטלפון, אחד הילדים שאל אותו: 'למה אתה כל הזמן בטלפון?', אז הוא ענה: 'אני מחפש מתנת יום הולדת לאמא שלי' וככה עלה לנו הרעיון, לייצר בוט תוכנה חכם שיעזור למצוא מתנה מושלמת וככה לחסוך המון זמן של חיפוש מתנות ובנוסף מתנה מקורית ומיוחדת. תחילה התחלנו לתכנת את הבוט בעצמנו - הכנסנו  את כל המתנות בצורה ידנית בטבלאות אל הבוט. עכשיו, התחלנו בשיתוף פעולה עם חברת LIFEPERSON (חברה המתמחה ביצור צאטבוטים, ניתוח יוזרים וטרגוטים) ובעתיד אנו מתכוונים לשדרג את הבוט ולהפוך אותו ליותר ויותר יעיל".

עידו: "אחת הבעיות שעלו בתחילת התהליך היה שאנשים טסים לחו״ל ומרגישים שכל המסעדות זהות-מסחרי מידי, גילינו צורך עז לספוג את המדינה שנמצאים בה דרך המקומות הלא מדוברים שהמקומיים מכירים והתיירים לא, אז חשבנו על לחבר בין המקומיים לתיירים דרך אוכל וסיפורים ובכך להכיר את התרבות בדרך מקורית ומהנה".

 

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

איך יצרתם את המוצר עצמו ואילו אמצעים נדרשו מכם?

דן: "הצמידו לקבוצה מלווה עסקית, קרן הומל אלון - יזמת, מרצה, יועצת שיווקית. היא עזרה לנו מאוד ומצאה לנו סביבת עבודה שבא אפשר לייצר את הבוט שלנו".

עידו: "בעזרת מתכנת שעזר לנו בהתנדבות לפתח את האתר והמלווה העסקית שלנו מטעם יוניסטרים מעיין צוויג - יועצת עסקית ושיווקית שמלווה את המרכז בחדרה בארבע השנים האחרונות. מעיין עזרה לנו בלימוד וליוותה אותנו מהרעיון עד הפרטים הקטנים כלומר, יוניסטרים קישרו אותנו לאנשים מעולים שעזרו לנו לפתח את הפלטפורמה מחלום למציאות".

האם הקשר ביניכם השתנה מאז שהצטרפתם לתחרות?

דן: "כן, התקרבנו מאוד בגלל שעזרנו אחד לשני בתהליכי העבודה. העובדה שיש עוד נושא שיחה משותף עזרה לנו להתחבר יותר. עזרתי לאחי המון בגלל הניסיון שלי בתוכנית".

עידו: "הקשר שלנו התעצם ונושאי השיחה שלנו הם מתמקדים יותר ביזמות ובפרויקטים. אנו עובדים יחד על מצגות באנגלית ומתייעצים אחד עם השני על נושאים שונים בנושא יזמות ומתכוננים ביחד לקראת תחרות יזם השנה, של העמותה אשר תתקיים ביום רביעי, ה-24 ביולי, בהיכל התרבות בתל אביב. אני מרגיש שהעובדה שאני ואחי נמצאים יחד ביוניטסרים, מחברת בנינו יותר ומקווה שאולי כשנהיה גדולים נוכל לעבוד על מיזמים אישיים ביחד".

מה למדתם על עצמכם תוך כדי תהליך העבודה?

דן: "בתחילת התוכנית חשבתי שאני אתקשה מכיוון שלא חשבתי שאני ארצה לעבוד בקבוצות כי אני בן אדם שאוהב לעבוד לבד, אך בזמן התוכנית גיליתי שלעבוד בקבוצה זה לא נורא כי כולם עוזרים אחד לשני, והבנתי שאם אני לא אשתף פעולה שום דבר לא יתקדם. בנוסף למדתי שאני בן אדם תחרותי ושאני מאוד אוהב את עולם העסקים".

עידו: "למדתי על עצמי שאין גבול ליכולות שלי. אם אני מציב לעצמי מטרה, אני אעשה הכול על מנת לעמוד בה. זה לא משנה בן כמה אתה, ומה עשית בחייך."

עידו לגזיאל
עידו לגזיאל © באדיבות יוניסטרים

אילו תכונות חשובות בעינכם לסטארטפיסט?

דן: "אומץ - כיזם חייב לקחת סיכונים, צריך לקבל החלטות חשובות על התפתחות המיזם ולפעמים צריך לקבל החלטה שאולי הקבוצה שלך לא תאהב. ובנוסף צריך לפעמים לקחת סיכונים בקבלת אנשים חדשים לקבוצה שלך, לפעמים הרושם הראשוני של האדם שמולך הוא לא מה שחיפשת אך תמיד צריך לראות פוטנציאל ואולי הוא הבן אדם המושלם לתפקיד. כריזמה - כיזם צריך להנהיג קבוצה ולכן יזם חייב כריזה, לשכנע את חברי הקבוצה לעשות את פעילותיהם בזמן".

מאיזה גיל אתם חושבים שניתן ליצור סטארטאפ?

דן: "לפי דעתי אפשר ליצור מיזם בכל גיל כל עוד יש לך שיקול דעת ואת העזרה המתאימה".
עידו: "לפי דעתי לפיתוח סטארטאפ אין גיל ספציפי, ברגע שאתה מתחיל לחשוב הגיוני ורציני אפשר".

במה תרצו לעסוק בעתיד?

דן: "בצבא ארצה להיות קצין בגלל שזה לפקד על חיילים והרבה אחריות, מה שמזכיר לי את עולם העסקים, כמו לנהל צוות ויש לך אחריות גדולה על ההצלחה של המיזם/חברה".

עידו: "אני ארצה למנכ״ל חברות".

איזה טיפ הייתם נותנים לבני הנוער שרוצים ליצור סטארט אפ משלהם?

דן: "הייתי ממליץ להם להצטרף לעמותת יוניסטרים. העמותה נותנת לכל צעיר את ההזדמנות להגשים חלום ולהפוך ליזם. בנוסף, טיפ ממני ליצור מיזם זו לא עבודה קלה, זה דורש המון זמן ולפעמים צריך לבטל דברים שאתה רוצה לעשות. גם אם לא עבד בסופו של דבר או שזה נראה שזה לא מתקדם לשום מקום, לא לוותר, אסור לוותר. ללמוד מטעויות ותמיד לשפר, לשמוע דעות של אנשים אחרים ולדעת איך אפשר להשתפר".

עידו: "אל תפסיקו לנסות כי גם אם לא הולך אל תשכחו שלכל בעיה יש פיתרון".

דן לגזיאל
דן לגזיאל © באדיבות יוניסטרים

"יזם השנה" היא תחרות, אשר תערך ביום רביעי ה-24 ביולי בשעה 15:30 בהיכל התרבות בת"א, היא אירוע השיא של העמותה החותם את סופה של שנת הפעילות. במסגרת האירוע, יוצגו בתערוכה פתוחה למעלה מ-80 סטארט אפים של 3,500 בני הנוער המשתתפים בתכנית יוניסטרים, מ70 יישובים ברחבי הארץ וממגוון רחב מאוד של מגזרים, ויתמודדו על פרס הסטארט אפ העסקי המצטיין ופרס האימפקט החברתי – על היוזמות אשר הובילו למען הקהילה. חבר שופטים הכולל את בכירי הקהילה העסקית יחווה דעתו על המיזמים ויבחר את המיזם העסקי והחברתי של השנה. באירוע ישתתפו מאות אנשי עסקים מהארץ ומהעולם, נציגי ממשלה, דיפלומטים ושגרירים, אשר יתרשמו מחברות הסטארט אפ של בני הנוער.

עמותת יוניסטרים פועלת בשותפות אסטרטגית עם הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס, סיטי, USAID JP Morgan ורשות החדשנות במטרה להוביל לשינוי חברתי באמצעות הכשרת בני נוער וצעירים ליזמות עסקית וחברתית. יוניסטרים הוקמה במטרה להעניק לנוער ולצעירים מהפריפריה החברתית והגאוגרפית את הכלים לקבוע את עתידם, לפרוץ את המסגרת בה הם גדלים, להצליח ברמה האישית בעולם היזמות והעסקים ובמקביל להוביל מיזמים קהילתיים במטרה להשפיע על הקהילה בה גדלו. כל זאת לצד מפגש עם בני נוער מתרבויות ומגזרים שונים הקיימים במדינה ובכך להכשיר מנהיגות המקדמת דו קיום בארץ. את בני הנוער מלווים בהתנדבות מעל 4,500 אנשי עסקים המעבירים את הידע העסקי ממקור ראשון ומהווים עבורם מודל לחיקוי. יוניסטרים פועלת ב-70 יישובים ברחבי הארץ עם מעל ל-3,500 בני נוער מכלל המגזרים במדינת ישראל.

 

 
תגובות