תמיכה בגאווה: תלמידים ומורים מוחים נגד דברי שר החינוך. צילום: מוטי קמחי

תמיכה בגאווה: תלמידים ומורים מוחים נגד דברי שר החינוך

אחרי התבטאויותיו של שר החינוך רפי פרץ כלפי הקהילה הגאה, אלפי בני נוער מתייצבים בשעה זו להפגנה בכיכר רבין בתל אביב בהפגנה שארגנה מועצת התלמידים בעיר. "אם המנהיגים שלנו ימשיכו לגרום לפגיעה בחברה הישראלית, אנחנו הדור הצעיר כאן להגיד לא עוד", אמר אחד התלמידים המפגינים

אלפי בני נוער ואנשי חינוך משתתפים הבוקר (רביעי) בהפגנת תמיכה בקהילת הלהט"ב בכיכר רבין בתל אביב שיזמו מועצות תלמידים של בתי ספר בעיר, בעקבות דבריו של שר החינוך רפי פרץ נגד קהילת הלהט"ב. המפגינים נושאים שלטים שעליהם נכתב "דורשים שינוי" ו"החופש לבחור".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"בתור תלמידה של משרד החינוך, מרגיש לי לא הגיוני שככה שר החינוך אומר שברוך השם גידל את ילדיו בצורה טבעית ובריאה", אומרת לפרוגי מאיה פיטוסי מבחן, תלמידה מעמק חפר, " זו צורה שפוגעת בחלק מתלמידי המערכת כמו ילדים להט"בים או ילדים שגדלו למשפחה להט"בית - הם גם גדלו בסביבה טבעית ובריאה. בלי קשר, הוא לא אדם פרטי, הוא מייצג את מערכת החינוך, הוא לא יכול להתבטא בצורה הפוגעת באנשים שלוקחים חלק במערכת הזאת".

 
© צילום באדיבות נועה גוטליק

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הביע תמיכה בהפגנת התלמידים. "אני מברך וגאה במועצת התלמידים ותלמידי ישראל על המעורבות החברתית שלהם, והעמידה המוסרית על זכותו של כל אדם לחיות על פי דרכו. במעשיהם הם מפגינים אזרחות מעשית למופת", מסר ארז.

תלמיד כיתה י"א בתיכון חדש בתל אביב ריף אפוטקר, ממארגני המחאה אמר: "אנחנו מכונים דור המסכים, אבל אנחנו רואים היטב מה שקורה סביבנו. אם המנהיגים שלנו ימשיכו לגרום לפגיעה בחברה הישראלית, אנחנו הדור הצעיר כאן להגיד: 'לא עוד'".

© צילום: מוטי קמחי

אודי שחם, יו"ר מועצת התלמידים בתיכון עירוני ד' בתל אביב, מיוזמי ההפגנה: "ארגון המחאה היה הרבה פחות עבודה ממה שכולם חושבים. אנחנו בסך הכל שלחנו איזו הודעה, ופתאום בעשרים וארבע שעות קיבלנו עשרות פניות ממועצות תלמידים ובתי ספר שרוצים להוציא אוטובוסים. זה רק מראה כמה ההרגשה הזאת שחייבים לעשות איזשהו שינוי חברתי שכיחה אצל בני ובנות הנוער בארץ. חשוב גם לזכור שבסופו של יום ההפגנה הזו היא קריאה לפעולה, והיא רק ההתחלה של תהליך ארוך שסופו, בתקווה, בעתיד טוב יותר".

ההכנות להפגנה החלו ביום ראשון, לאחר שבמהלך סוף השבוע התעוררה סערה בעקבות דבריו של השר בריאיון ל"ידיעות אחרונות". בריאיון נשאל השר פרץ כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, והשיב: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה. הם בונים את הבתים שלהם מתוך ערכים יהודיים. אני לא מעסיק את הראש שלי במה היה אם". פרץ גם הגדיר משפחה נורמטיבית - "עם איש ואישה".

© צילום: מוטי קמחי
© צילום באדיבות נועה גוטליק

בעקבות דבריו של השר הפרץ נפתחו הלימודים ביום ראשון בבתי ספר רבים ברחבי הארץ בשיעורים בנושא קבלת האחר וסובלנות כלפי הקהילה הגאה. עיריית תל אביב-יפו אף הפיצה לבתי הספר במוצאי שבת מערך שיעור ייחודי בנושא זה. שורה של ראשי ערים ובהן גבעתיים, רמת גן, רמת השרון וחולון גינו את דבריו של השר פרץ. בכמה בתי ספר, ובהם "בליך" ברמת גן, אף התקיימו הפגנות מחאה של תלמידים בזמן ההפסקות.

באירוע שהתקיים בבית הנשיא ביום שני סירב הרב פרץ להתנצל על דבריו והסתפק באמירה כללית: "יש לי כבוד לכל אדם באשר הוא אדם ואני מכבד כל אחד במקומו".

תגובות