אמ;לק: מתקפת הסייבר הגדולה ומחאת המכנסונים. adobestock

אמ;לק: מתקפת הסייבר הגדולה ומחאת המכנסונים

עוד שבוע הגיע לסיומו ושוב אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בבלאגן • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש!

שבוע עמוס (וחם!) עבר על כוחותינו. בזמן ששרב כבד פקד את הארץ, ממשלת ישראל הושבעה סוף סוף, מחאת המכנסונים תפצה תאוצה בבתי ספר רבים ברחבי הארץ ואחרי ציפייה רבה, עונת הרחצה נפתחה! סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש !

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 17.5.2020

אני נשבע!

לאחר למעלה משנה וחצי הכללו בתוכן לא פחות משלוש מערכות בחירות וממשלת מעבר, הושבעה הממשלה המנופחת בתולדות ישראל שתמנה 34 שרים. 73 חברי כנסת הצביעו בעד ו-46 התנגדו. ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החלופי בני גנץ נשבעו אמונים, כאשר הדוכן בכנסת עובר חיטוי אחרי כל הצהרה של חבר בממשלה. במהלך ההשבעה הועלו זה אחר זה עלו 34 שרי הממשלה החדשה והמנופחת והצהירו: "אני מתחייב כחבר הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא באמונה את תפקידי כחבר ממשלה ולקיים את החלטות הכנסת".

ברזיל עקפה את איטליה

ברזיל עקפה את איטליה וספרד במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, לאחר שבמדינה אובחנו עוד 14,919 חולים ביממה. מתחילת התפרצות הנגיף בברזיל נדבקו 233,142 איש ו-15,633 מתו ממנו. לפי הנתונים של רויטרס ואוניברסיטת ג'ונס הופקינס, רק בשלוש מדינות בעולם מספר הנדבקים גבוה מבברזיל: ארה"ב, רוסיה ובריטניה.

יום שני, 18.5.2020

מחאת המכנסונים יוצאת לדרך

לפי הפרסום באתר "ynet", אחרי למעלה מחודשיים בבית חזרו תלמידי ישראל לבתי הספר ביום שני האחרון כאשר שרב כבד פקד את הארץ. אחד מבתי הספר שחזרו לשגרה היה בית הספר "אלון" ברעננה, אלא שאל בית הספר לא הורשו להיכנס קבוצת תלמידות שבאו עם מכנסיים שלפי טענת ההנהלה קצרים מדיי. לאחר פרסום הידיעה, אלפי תגובות ופוסטים פורסמו בתקשורת ובמדיה החברתית ובמהלך השבוע מאות בנות מרחבי הארץ הגיעו לבתי הספר עם מכנסונים קצרים להזדהות במחאה בטענה שאם לבנים מותר מכנסיים קצרים כך גם לבנות.

© צילום מפייסבוק

איחוד מרגש במיוחד

אחרי 32 שנה מצאו הורים סינים את בנם, שנחטף בכניסה לבית מלון ונמכר לזוג חשוך ילדים. כשהיה כבן שנתיים, מאו יין נחטף. כשחזר עם אביו מהגן, הוא היה צמא וביקש מאביו לשתות. השניים עצרו בכניסה לבית מלון והאב נכנס להביא לבנו מים. כשחזר בנו כבר לא היה שם. החטיפה הייתה בעיר שיאן במחוז שנשאי במרכז סין. מאותו היום הוריו לא חדלו בחיפושים ופרסמו מודעות בעשרות אלפי מקומות, אתרי חדשות ועיתונים.באפריל האחרון אירעה פריצת דרך משמעותית בחיפושים המשטרה איתרה את מי שאז נמכר לאימוץ, וערכה לו בדיקת DNA - שבה התברר שהוא בנם של ההורים משיאן. בשלישי האחרון התאחד עם הוריו הביולוגים במסיבת עיתונאים שערכה המשטרה וסוף סוף חיבק אותם.

יום שלישי, 19.5.2020

מתקפת הסייבר הגדולה

ה"וושינגטון פוסט" דיווח שישראל ביצעה מתקפת סייבר נגד המחשבים בנמל שהיד רג'אי שבדרום מדינת איראן. המתקפה גרמה לשיבושים קשים בפעילות הנמל למשך כמה ימים. בדיווח נכתב כי ייתכן שמדובר בתגובה על מתקפת סייבר נרחבת נגד מתקנים של תאגידי מים וביוב בישראל בחודש שעבר (על החשד למתקפה זו פורסם לראשונה באתר ynet). לפי הדיווח שפורסם, התקיפה התרחשה לפני כשבועיים, ב-9 במאי וגרמה לקריסת המחשבים המכוונים את תנועת כלי השיט, המשאיות והסחורות בנמל שבמצר הורמוז. למחרת הודו גורמים איראניים כי האקרים זרים ניתקו את מחשבי הנמל מהרשת. ה"וושינגטון פוסט" ציטט  גורמי מודיעין ואבטחת מידע מארה"ב ומדינות אחרות שאמרו כי מדובר במתקפה שמאחוריה עומדת ישראל. בטקס חילופי השרים השבוע התייחס בנט במרומז לקרב הסייבר ואמר: "התמנון האיראני שולח את זרועותיו ללפות אותנו מכל עבר. המהלך הנכון הוא להגדיר יעד - פגיעה והחלשה של איראן, ראש התמנון, מקור הטרור והמממן שלו, כדי שהוא יקפל את הזרועות וילך הביתה. עלינו להגביר את הלחץ המדיני, הכלכלי, הצבאי, הטכנולוגי, ולפעול גם בעוד ממדים. זה אפשרי".

© tumblr

בתחתונים בלבד

תלמידה בת 7 הלומדת בבית ספר חילוני בפתח תקווה נאלצה לשבת יום קודם לכן (ב') בכיתתה עם תחתונים וחולצה בלבד - מאחר והילדה הגיעה לבית הספר בשמלה בצבע אחיד עליה הודפס סמל בית הספר והמורה סברה כי שרוולי השמלה קצרים מדי וכי הלבוש אינו עומד בתקנון בית הספר - ואילצה את הילדה להסירה."ראיתי איך ילדים צחקו עליה", סיפרה אמה על הרגע שבו הגיעה לאסוף אותה והבינה איך היא העבירה את יום הלימודים. האירוע עורר סערה ענקית בתקשורת וברשתות החברתיות, לאחר שקרובת משפחתה של הילדה העלתה פוסט בנושא והדי הפרשה הגיעו עד למשרד החינוך, והשר הנכנס יואב גלנט הורה על בדיקה וקיום תחקיר של האירוע.

יום רביעי, 20.5.2020

עונת הרחצה נפתחה!

בשיא החום והשרב הכבד ולאחר ציפייה רבה, נפתחה סוף - סוף עונת הרחצה בישראל. שר הפנים אריה דרעי החליט על פתיחת עונת הרחצה לאור החזרה ההדרגתית לשגרה לצד הקורונה, אשר הייתה אמורה להיפתח במקור ב-1 באפריל. החופים ייפתחו בהתאם לתקנות "התו הסגול" שגובשו על ידי משרד הפנים על מנת למנוע התפרצות חוזרת של הנגיף לשמור על כלל המתרחצים בחוף.

© אסף מגל

יום חמישי, 21.5.2020

גובשו ההנחיות להחזרת משחקי הכדורגל

סוף סוף אושר להחזיר את עונת הכדורגל לפעילות אך תוך הנחיות מיוחדות הכוללות משחקים ללא קהל, צמצום הסיקור התקשורתי סביב המשחק ביטול לחיצת היד המסורתית לפני המשחק והשחקנים, הצוות המקצועי והשופטים יעברו בדיקת חום לפני כל המשחק.

אבו מאזן מפסיק את שיתוף הפעולה עם ישראל

אבו מאזן יושב ראש הרשות הפלסטינית החליט להפסיק את שיתוף הפעולה המדיני-ביטחוני עם ישראל זאת בעקבות החלטתה של ישראל להתחיל לספח שטחים מיהודה ושומרון בעקבות תוכנת המאה של טראמפ דבר שלא מצא חן בעיני הפלסטינים.


יום שישי, 22.5.2020

השחינית הישראלית ליאור ברקן הלכה לעולמה

השחיינית הישראלית ליאור ברקן הלכה לעולמה בגיל 56 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן ליאור זכתה בתואר אלופת ישראל 17 פעמים בסוף שנות השיבעים ובתחילת שנות השמונים ואף החזיקה במספר שיאים בסגנונות שחיה שונים לאחר מכן גם עסקה בריפוי בעיסוק במרכז הרפואי שערי צדק. אף בשנים האחרונות לחייה לאחר שכבר חלתה בסרטן המשיכה לשחות ולזכות במדליות עד שהלכה לעולמה והותירה אחריה שלושה ילדים

ההורים המפגינים

הורים הפגינו מול בית הספר בו אולצה התלמידה בת בשבע להישאר בתחתונים בלבד זאת בעקבות העובדה שבאה עם שמלה בניגוד לקוד הלבוש בבית הספר, לטענת המפגינים עשרות תלמידים עזבו את בית הספר המדובר בחמש השנים האחרונות בעקבות התנהלות בעייתית מצד המנהלת. משרד החינוך מסר לאחר תחקור האירוע היה ניתן לגלות גמישות נוכח גילה הצעיר של הילדה והעובדה שהגיע ללא תלבושת לא היתה חמורה עד כדי כך "יש להמשיך לפעול ליצירת מודעות ורגישות כך שאירועים כאלה לא יישנו בעתיד".

© adobestock

 יום שבת, 23.5.2020

מקרה מוות ראשון ברצועת עזה
אישה כבת 77 מרצועת עזה נפטרה מקורונה, יש לציין שגם סבלה ממחלות רקע כרוניות. זהו מקרה המוות מקורונה הראשון בעזה זאת לאחר שזוהו כבר כ55 נדבקים, רובם נדבקו ממש לאחרונה מה שמעלה את החשש להתפרצות רחבה שעימה יהיה קשה להתמודד
תגובות