אמ;לק: פרשת האונס שזעזעה את המדינה. sutterstock

אמ;לק: פרשת האונס שזעזעה את המדינה

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, .16.8.2020

עצוב: עשרות שריפות באזור עוטף עזה בעקבות בלוני תבערה:

בקק"ל (קרן קיימת לישראל) פרסמו הערכה כי במהלך יום א' האחרון נשרפו כ-250 דונם של יער באזור עוטף עזה בשל טרור הבלונים ובנוסף פרצו 30 שריפות ביערות קק"ל. מוקדי השריפות נמצא בישובים כיסופים, בארי ועין השלושה. כמו כן, בקק"ל ציינו שמספר הדונמים שנשרפו קטן יחסית בזכות הערכות צוותי מכבי אש.

© צילום: Fotolia

אחיו של הנשיא טראמפ הלך לעולמו:

רוברט טראמפ, אחיו הצעיר של דונלד טראמפ הלך לעולמו בליל יום א' בגיל 71 לאחר אשפוזו בבית חולים בניו יורק. אשפוזו היה בשל הידרדרות במצבו הבריאותי. הנשיא ביקר אותו ביום שישי שלפני מותו. בהספד אמר: "הוא היה החבר הכי טוב שלי, הזיכרון שלו יישאר בליבי לעד".

יום שני, 17.8.2020

על רקע מגפת הקורונה: פורסם המתווה העדכני לפתיחת שנת הלימודים הקרובה

בעוד שבועיים כולנו נחזור לספסל הלימודים והפעם בצורה מעט שונה. בגנים ילמדו בקבוצות קטנות ויגיעו לגן בשעות שונות, הכניסה לכיתה א' ילווה רק הורה אחד. התלמידים ייבחנו בשישה מקצועות בלבד לבגרות: אנגלית, מתמטיקה, שפה, 2 מקצועות חובה מאשכול ההומניסטיקה ומקצוע אחד מוגבר. במקצועות באשכול הומני חומר הלימוד יצומצם ב-30% (מקצעות כגון היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות), ובמקצועות המתוגברים (מקצוע בחירה בהיקף 5 יחדות) יצומצם החומר ב-20%.

© AdobeStock

שיא היסטורי: נמדדו 54.4 מעלות ב"עמק המוות"

במערב ארצות הברית היה גל חום קיצוני שכלל "טורנדו אש", סופות ברקים והפסקות חשמל באלפי משקי בית בקליפורניה. בקליפורניה שם ממוקם "עמק המוות" שהוא אזור נמוך מאוד היה יבש וחם ביותר, לפי המכשירים שמדדו את הטמפרטורות הם הגיעו ל-54.4 מעלות (!). לפי השירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית זה נחשב לרישום ראשוני, אך אם הנתון הזה יאושר הוא ייחשב לטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה אי פעם על כדור הארץ.

יום שלישי 18.8.2020

מרגש: חיל האוויר הישראלי השתתף במטס מעל דכאו

בשילוב הכוחות – התקיים ביום ג' האחרון מטס הצדעה משותף לחיל האוויר הגרמני והישראלי מעל מחנה הריכוז דכאו שממוקם בקרבת העיר מינכן שבגרמניה. במעבר ליד מחנה דכאו אמר האלוף נורקין, מפקד טייסת "הנחשון" בקשר: "מתוך זיכרון חשכת העבר נושאים בכנפנו מחויבות משותפת לעתיד, עדי עד". לאחר מכן המטס עבר גם מעל נמל התעופה "פירסטנפלדברוק" במינכן לזכר 11 חללי המשלחת האולימפית הישראלית לאולימפיאדה ב-1972.

 

נחשפים גילויים חדשים על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות

ממקורות בארצות הברית ובאמירויות נחשף כי הסיבה העיקרית ששכנעה את שליט האמירויות לחתום על הסכם זה היא ההבטחה של טראמפ להסיר את האמברגו על הנשק המתקדם, כלומר להסיר את חסימת ארצות הברית למכור נשק לאיחוד האמירויות והם יבצעו עסקת נשק בשווי עשרות מיליארדי דולרים שכוללים מטוסים ומטוסים ללא טייס (כטב"מים) מהסוג החדשני והמתקדם ביותר.

מזעזע: פרשייה חדשה בהתעללות בפעוטות

הורים לפעוטות בגן בחולון נחשפו לתיעוד מהגן בו רואים שהילדים מוטחים על המזרון והגננות מכות את הילדים. לאור זאת ההורים הגישו תלונה במשטרה ואליה צירפו את תיעוד האלימות כלפי הפעוטות. המשטרה סיפרה כי הם בשלבי חקירת האירוע והודיעה שעצרה חמש חשודות בפרשה.

יום רביעי, 19.8.2020
ג'ו ביידן היא רשמית המועמד של המפלגה הדמוקרטית:

באמריקה בניגוד לישראל בה יש הרבה מאוד מפלגות ישנן ר שתי מפלגות בסך הכל, הרפובליקנית והדמוקרטית, בבחירות הקרובות דולנלד טראמפ יהיה נציגה של המפלגה הרפובליקנית ויריבו הרשמי יהיה נציגה החדש של המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן.

חשד לאונס קבוצתי באילת:

נערה בת 16 מאשקלון הגישה תלונה במשטרה, על היותה נפלה קורבן לאונס קבוצתי על ידי עשרות גברים במלון בו שהתה באילת. מחקירת המשטרה נודע כי הנערה נסעה עם חברתה לאילת, שם פגשה מכרים. הם שתו אלכוהול והנערה השתכרה. היא עלתה לשירותים באחד החדשים שם לטענתה אחד מהמכרים אנס אותה ביום שישי האחרון תלונה במשטרה תלונה ולפיה יומיים קודם לכן, בעת ששהתה באילת, נפלה קורבן לאונס קבוצתי על-ידי עשרות גברים במלון.מחקירת המשטרה עלה כי הנערה נסעה לעיר הדרומית עם חברתה, שם פגשו במכרים של האחרונה. הם שתו אלכוהול ובשלב מסוים עלתה הנערה לשירותים באחד החדרים. שם, לטענתה, נאנסה.נעצר חשוד בן 27, שהיה בחדר אך לטענו אינו קיים איתה יחסי מין. הפרקליטה של החשוד טענה כי: הגרסה של הלקוח שלי היא שבחלק מהזמן הוא היה בחדר ובחלק לא, ולא יכול למנוע בערך מ-30 אנשים לשכב איתה. הוא פחד מהם. היא זו שקראה להם". חלק מן האירוע תועד. המשטרה עדיין חוקרת את העניין ומנסה לתאר את החשודים.

© sutterstock

נער הצית דגלי גאווה ברמת גן במחאת הלהט"ב:

נער בן 18 מקריית אונו נעצר בחשד להצתת דגלי גאווה במהלך הלילה ברמת גן. החשוד הובא לחקירה בתחנת המשטרה שבסיומה נכלא. המקרה קרה על רקע מקרה נוסף שקרה ברמת גן בחודש שעבר. כאשר זוגות להט"בים תלו על מרפסותיהם את דגל הגאווה וקיבלו איומיים מצד תושבים. ראש עיירת רמת גן אומר בנושא: "אין כמעט הבדל בין שריפת דגלי ישראל בטהרן לבין שריפת דגלי הלהט"בים ברמת גן. שתי הפעולות מונעות משנאת חינם, פחדים מיותרים ובורות. ההבדל היחידי שבטהרן מריעים לשריפת הדגלים וברמת גן בזים לכך ומגיבים בנחישות. לנו אין ספק - דגל ישראל ינצח את כל שורפיו וכך גם דגל הגאווה. כבר מחר ייתלו עשרות דגלים בכל אזור ההצתה".

יום חמישי, 20.8.2020
מתקדם הסכם השלום עם האמירויות הערביות:
לדברי השר לענייני חוץ של איחוד האמירויות הערביות היחסים של איחוד האמירויות וישראל יהיו חמים יותר מיחסיה של ישראל עם מצרים וירדן שגם עמם כידוע יש לני הסכם שלום, לדבריו בין השאר מכיוון שישראל ואיחוד האמירויות לא היו במלחמה מעולם היחסים ביניהם יהיו טובים ושגרירות האמירויות הערביות תוקם בתל אביב כל זאת בין השאר כדי לעקב את הסיפוח שכללה תוכנית המאה.

מנהיג האופוזיציה ויריבו של פוטין הורעל:
מנהיג האופוזיציה ויריבו הרשמי של פוטין אלכסיי נבלני הורעל וכעת הוא מאושפז במצב קשה בבית חולים בסיביר, אלכסיי החל להרגיש לא טוב כשהיה בטיסה למוסקבה, לפי ההשערות הרעל נמזג לתוך התה החם אותו שתה זמן קצר לפני כן מפוטין נמסר לו רפואה שלמה.

גבר טבע למוות בנהר הירדן הדרומי:

גבר כבן 50 טבע ביום חמישי בנהר הירדן הדרומי, דרומית לסכר דגניה בכינרת. צוות מד"א הוזעק למקום, חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו על גבר ללא סימני חיים וקבעו את מותו. מתחקיר שנעשה עם מד"א נמצא כי עונת הרחצה השנה היא המסוכנת ביותר. ואחוזי הטביעות רק עולים. שמרו על עצמכם!

יום שישי, 21.8.2020

צה"ל מגיב להסלמה בדרום:
צה"ל הגיב לירי הרקטות בדרום ול22 השריפות שפרצו כתוצאה משיגור בלוני התבערה ותקף עמדות צבאיות של חמאס בדרום הרצועה , בנוסף צה"ל התריע בפני החקלאים לא לעבוד בקרבת הגבול.

תינוקת נהרגה מפגיעת רכב:
תינוקת כבת שנה נהרגה מפגיעת רכב בחניון הסינמה סיטי בראשון לציון, אנשי מד"א שהגיעו למקום טענו שהיא נמצאה מעולפת על רצפת החניון והם ביצעו בה פעולות החייאה ולאחר מכן פינו אותה לבית החולים וולפסון שבחולון במצב אנוש שם נקבע מותה, הנהגת כבת 40 נעצרה לחקירה.

יום שבת, 22.8.2020
הנופשים באילת חוששים:
בעקבות מקרה האונס שאירע ביום רביעי נערות רבות חוששות להסתובב באילת ומספרות שכשהגיעו בתחילה הרגישו הרבה יותר קלילות ומוגנות אבל עתה כל קבוצה גדולה של גברים נראית חשודה וכך גם כמעט כל אדם העוצר לדבר איתן כמובן שהן וגם הגברים הנופשים במקום מגנים בתקיפות את מקרה האונס.

© צילום: Fotolia

התקדמות משמעותית בחקירת האונס:
המשטרה עצרה ארבעה חשודים במקרה האונס הקבוצתי ביום רביעי באילת שניים מהם בני 17 מהדרום, בנוסף למשטרה יש הערכה לגבי מספרם של האנשים וזהותם של כמה מהם אשר יזומנו לחקירה בימים הקרובים, כזכור מקרה האונס הקבוצתי עורר הדים רבים בתקשורת אשר הזדעזעה ממעשה זה.

 

תגובות