החשודים, פעולות החקירה והעדויות: לקראת אישומים בפרשת האונס באילת. צילום: Fotolia. אילוסטרציה

החשודים, פעולות החקירה והעדויות: לקראת אישומים בפרשת האונס באילת

צוות החקירה המיוחד שהוקם לטובת חקירת האונס במלון "הים האדום" באילת סיים את עבודתו - ויעבור כעת להכנת החומרים לקראת גיבוש כתבי אישום בפרקליטות. כמה חשודים מעורבים, איך הגיעה אליהם המשטרה ומי מהם יואשם?

הודעת המשטרה אתמול (ה') על סיום מרבית פעולות החקירה בפרשת האונס באילת, שקיבלה את הכינוי "תיק חקירה 216" במרחב לכיש, הביאה את הפרשה לנקודת מפנה. צוות החקירה צפוי להתכנס בימים אלו עם אנשי פרקליטות מחוז דרום לטובת גיבוש כתבי האישום, שככל הנראה יוגשו כבר בשבוע הבא. ynet עושה סדר בפרשה, בפרטי החשודים שהותרו לפרסום ובפעולות החקירה שהובילו לפענוח.
עוד בערוץ המגזין של פרוגי:
כמה חשודים מעורבים בפרשה?
צוות החקירה המיוחד שהוקם לטובת חקירת הפרשה, בראשותו של סגן-ניצב דורון אלוני, הצליח לאתר בסך הכול 17 מעורבים. נכון לעכשיו נעצרו 14 חשודים – מהם 10 נערים בני 17 והיתר בגירים. מעצרם של 10 חשודים הוארך בצהריים.
מה הגרסה שמסרה הנערה במשטרה?
הנערה, בת 16, תושבת הדרום, הגיעה לפני כשבועיים אל תחנת המשטרה באשקלון כדי להתלונן על כך שעברה אונס במלון "הים האדום" באילת, שם לא שכרה חדר אלא התארחה אצל חברים. תחילה, היא סיפרה לחוקרי המשטרה שנאנסה על-ידי צעיר בן 27 מהצפון. בחקירתה, אמרה בהמשך שכמה מהחשודים פנו אליה וסיפרו שיש להם סרטונים שמתעדים את המעשה.
© צילום: sutterstock
אילו צעדי חקירה נקטה המשטרה?
לאחר שחקרו את הצעיר מהצפון, שאמר לחוקרי המשטרה כי "הכול היה בהסכמה" וכי עמד בתור עם עוד 30 איש, שלחה המשטרה צוות חוקרים אל המלון – משם הם החרימו מצלמות אבטחה. בנוסף, הם אספו את רשימת האורחים. מפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב יורם סופר הורה להקים צוות חקירה רחב שכלל יותר מ-20 שוטרים – שצפו בסרטוני מצלמות האבטחה. אתמול סיפרו חוקרי המשטרה בדיון בבית משפט השלום באשקלון שאחד החשודים הודה בפניהם שצילם את הסיטואציה, בזמן שהוא טוען שניסה לעזור לה.
איך הגיעו החוקרים לכל החשודים?
בזמן צפייתם בתיעוד ממצלמות האבטחה ותוך הקבלה לרשימת האורחים, בנו החוקרים פרופילים לכל אורחי המלון שנצפו חולפים במסדרון שבו היה החדר שבו, לפי החשד, נאנסה הנערה. "הם עשו התאמה. מי חבר של מי, מי הגיע לאילת עם מי ומי רשום ובאיזה חדר", הסביר גורם במשטרה. "הם ממש הכינו רשימת חשודים פוטנציאליים – כמו עבודה עם פינצטה".
האם הייתה היכרות מוקדמת בין החשודים לנערה?
עם התקדמות החקירה, הצליחה המשטרה להגיע לשני חשודים – צעירים בני 27 מחדרה. בהמשך, הבחינו החוקרים כי מול חדרה של הנערה התגודדה חבורה של שבעה צעירים בני 17, שעולים לכיתה י"ב. חלקם מכירים את הנערה ואת חברותיה מהעבר, ומתגוררים במושבים שכנים באזור קריית גת. ככל הידוע, אין להם עבר פלילי – וחוקרי המשטרה שמו עליהם את ידם במהירות.
האם כל החשודים צפויים להיות מואשמים באונס?
לפי שעה, טרם ברור אם כלל החשודים יואשמו באונס. ייתכן שחלקם יואשמו בעבירות אחרות, דוגמת אי-מניעת פשע, מאחר שידעו מה התרחש בחדר ולא סייעו לנערה. לפחות אחד החשודים טוען שניסה לעזור לה. בשלב זה במשטרה לא חושפים מי מהמעורבים בפרשה חשוד באונס.
מה קורה עם מנהלת המלון?
פנינה ממן, שנעצרה בחשד לאי-מניעת פשע ושיבוש הליכי חקירה, שוחררה ביום שני האחרון למעצר בית מלא. היא טענה ששיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים, ושוללת שידעה מה התרחש בחדר שבו נאנסה הנערה. חוקרי המשטרה, שכאמור, עברו על התיעוד ממצלמות האבטחה פעמים רבות, טוענים כי "היא נכחה במלון ויכולה הייתה למנוע את האונס". לפי שעה לא ברור אם יינקטו נגדה הליכים משפטיים.
תגובות