אמ;לק: הקלות ראשונות בסגר ויאיר לפיד בכיוון מפתיע. צילום יריב כץ

אמ;לק: הקלות ראשונות בסגר ויאיר לפיד בכיוון מפתיע

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון, 11.10.2020

מתי נחזור ללימודים?

משרד הבריאות הציג השבוע את המתווה החדש של החזרה לשגרה. 

  • בשלב בראשון (18.10) יוחזרו כל מקומות העבודה ללא קהל, ותהיה פתיחה מחודשת של גני הילדים מלבד ערים אדומות ומגבלת ה- 1000 מטרים יבוטלו.
  • בשלב השני (1.11), מערכת החינוך תיפתח לכיתות א-ד
  • בשלב השלישי (15.11), תותר קבלת קהל
  • בשלב ברביעי (29.11), יפתחו המסעדות בתי הקפה וחדרי הכושר
  • בשלב החמישי (13.12), בתי המלון ובריכות השחייה יפתחו
  • ורק בשלב השישי (27.12) יפתחו כיתות ה- יב

בעקבות המתווה שפורסם, נוצרה תגובה חריפה מצד התיכונים ומשרד החינוך. משרד החינוך טען כי הם עובדים מול הממשלה בכוונה להחזיר את הלימודים בהקדם.

 

כרגע ישארו סגורים
כרגע ישארו סגורים © adobestock אילוסטרציה

 

סופי בת ה-75 שוחררה משבי הג'יהאדיסטים:

ביום ראשון שוחררה סופי פטרונה בת ה-75 והגיעה אל ביתה באדמת צרפת יום אחרי ששוחררה מהשבי במאלי. סופי ניהלה קרן צדקה לילדים במדינה אפריקנית, נחטפה על ידי ג'יהאדיסטים בחג המולד ב-2016.

יום שני, 12.10.2020

זוג הורים בצפון נעצרו בחשד להתעללות בילדיהם:

זוג הורים מקריית אתא נעצרו בחשד של תקיפה אכזרית של ילדיהם בני ה- 12 ו-13, הדיווח היה של קרוב משפחה. הפרשה החלה לפני שבוע אך התברר שההורים תוקפים את הילדים כבר חודשים רבים. לפני כשבוע, כאשר הילדים שהו אצל קרוב המשפחה הם סירבו לחזור הביתה בסיום הביקור. כעבור בירור של קרוב המשפחה התברר כי במשך מספר חודשים נופלים הילדים קורבן לאלימות קשה מצד הוריהם. הילדים נלקחו מידיהם.

 

© adobestock

 

עיר בסין החליטה לבדוק 9 מיליון תושבים ב-5 ימים:

בעיר צ'ינגדאו במזרח סין אובחנו 12 נדבקים חדשים בקורונה. וכדי למנוע התפשטות תערוך העיר בדיקות קורונה לכל התושבים, וב-5 ימים בלבד ההחלטה התקבלה אחרי שבעיר אובחנו 12 נדבקים חדשים בקורונה, בהתפרצות קטנה שקשורה לבית חולים שטיפל בנדבקים שהגיעו מחוץ לעיר. 

יום שלישי, 13.10.2020

יוקם לראשונה צוות ממשלתי שיסייע לטרנסג'נדרים:

שרי המשפטים והעבודה הודיעו על הקמת צוות ראשון שיבחן ויעזור עם הקשיים של האוכלוסיה הטרנסג'נדרית בישראל, בין היתר מול הממשלה. מדובר במינוי צוות שיבחן את הקשיים ואת נקודות המפגש של אוכלוסיית הטרנסג'נדרים בישראל עם משרדי הממשלה. הצוות יציע פתרונות ומענה כלל אתגרי השגרה, האפליה שחווה קהילה זו בכל סוגיות החיים. מטרת פתיחת הצוות הזה הוא על מנת לאחד את האוכלוסייה ולעודד אהבת חינם בקרב האנשים.

 

© צילום: Fotolia

 

נגזר מעצר עולם לרוצח אשתו ההרה:

אעוני עמאר זיאדאת, בן 28 מנוף הגליל, חנק למוות את אשתו לפני ארבע שנים וטמן את גופתה במקום לא נודע. ובעקבות שהגופה לא נמצאה, נקבע ביום שלישי בבית המשפט כי יקבל מאסר עולם בגין רצח והסתרת גופה.

 

 

יום רביעי, 14.10

יאיר לפיד מדבר על שיתוף פעולה עם נפתלי בנט:

יושב ראש יש עתיד דיבר על הקואליציה הבאה שתקום לאחר הבחירות הקרובות, לפי הסקרים מכיוון שלמפלגתו שלו ולזאת של נפתלי בנט יש הרבה מאוד מנדטים ביחד הוא בהחלט לא מתכוון לפסול שיתוף פעולה קואליציוני איתו והוסיף שהוא ובנט יודעים איך לעבוד בשיתוף פעולה.

 

יחבור אל לפיד?
יחבור אל לפיד? © עידו ארז

 

סימן לאופטימיות?

תוצאות הסגר מתחילים לתת את אותותיהם, אחת ממחלקות הקורונה במרכז הרפואי לגליל נסגרה בעקבות התמעטות חולי הקורונה המחלקה הייתה פתוחה זמן רב וזה בהחלט מעודד שהיא נסגרה סוף כל סוף כנראה מכיוון שמספר הנדבקים ביום ירד מ7000 נדבקים ביום ל2000 ביום.

יום חמישי, 15.10.2020

תל אביב משנה את מתכונת הלימודים בזום:

עיריית תל אביב החליטה שמכיוון שנראה שהלימודים בזום לא כל כך אפקטיביים היא תצמצם משמעותית את מספר השעות והמקצועות ותקטין את הכיתות לקבוצות של 5-7 תלמידים ואף תשנה את מתכונת הלמידה מלמידה אך ורק בזום ללמידה הכוללת בתוכה עבודות מהבית.

 

© adobestock

 

הקלות ראשונות בסגר:

הממשלה הודיעה כי בעקבות הירידה בהדבקויות בקורונה על מספר הקלות כמו למשל פתיחת הגנים והצהרונים ביום ראשון זאת אגב בהתראה מאוד קצרה וללא מתווה ברור מה שהעלה את כעסן של הגננות בנוסף בוטלה מגבלת ה1000 מטר ומותרות התקהלויות של עד 20 איש במרחב הפתוח ועד 10 איש במקום סגור, התנאי להמשך ההקלות הוא ממוצע של עד אלפיים נדבקים ביום ומקדם הדבקה של 0.8.

יום שישי, 16.10.2020

ביידן וטראמפ עולים שלב:

לילה שבין חמישי לשישי היה אמור להתקיים העימות השני בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית, דונלד טאמפ וג'ו ביידן. אולם, עקב הידבקותו של הנשיא טראמפ בנגיף הקורונה וסירובו הנחרץ לעימות וירטואלי, העימות נדחה. במקום זאת, הם התייצבו לאירועים טלוויזיוניים ששודרו במקביל וסיפקו לציבור האמריקני שתי השקפות עולם שונות לחלוטין. טראמפ, שהתראיין לרשת NBC סיפק תשובות קצרות, וניכר כי בא עם מזג רוח לוחמני במיוחד, לעומתו, יריבו הדמוקרטי ביידן ענה תשובות ארוכות ומספקות, אך איטיות. העימות המקורי היה אמור להיערך בסגנון של "כנס בוחרים" שבו המועמדים משיבים בעיקר לשאלותיהם של מצביעים מן השורה, ולא של מנחי הטלוויזיה.

© צילום: GettyImages

יום שבת, 17.10.2020

הותר לפרסום - ניסוי "רעם סגול":

במוצב הצפוני ביותר של צה"ל ברצועת הביטחון בדרום לבנון ישבה "פלוגת נחשול". פלוגת שריון סודית, שכל חייל ששירת במוצב ידע שאסור לגעת בטנקים שלה. את הסיבה הם כמובן לא ידעו – מדובר בטנקים שהורכבה עליהם מערכת "רעם סגול", מערכת הגנה מפני טילי נ"ט שהייתה עדיין בשלבי פיתוח. היום, 20 שנה לאחר מכן, הידיעה הותרה לפרסום ואיתה גם ספקות החיילים -  האם מדובר בהצלחה מססחררת או כישלון נחרץ?

 

תגובות