אמ;לק: שינויים פוליטים, עזיבות ומפלגות חדשות. צילום: gettyimges.ILAmir Levi

אמ;לק: שינויים פוליטים, עזיבות ומפלגות חדשות

סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים מדי ולא הספקתם להתעדכן בכל מה שקרה השבוע בארץ ובעולם? אל דאגה! בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר גם השבוע על מנת שתישארו הכי מעודכנים שיש גם בשבועות עמוסים כמו אלה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 27.12

ישראל נכנסת לסגר שלישי

בעקבות העלייה בתחלואה, ישראל נכנסה לסגר נוסף. הסגר ייערך שבועיים עם אופציה להערכה, במידה ונגיע לכמות של אלף נדבקים ביום.  הסגר השלישי נשאר עם אותן ההגבלות שהוגבלו בסגרים הקודמים, עם מעט הגבלות נוספות: הגבלות על יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר (למעט משפחה גרעינית). עם זאת, מערכת החינוך ממשיכה לעבוד כרגיל. 

מבצע החיסונים באירופה יוצא לדרך

27 מדינות האיחוד האירופי הוציאו לדרך את מבצע החיסונים נגד הקורונה. המדינות הראשונות שהחלו לחסן הן איטליה, צ'כיה וקפריסין - שחיסנו ראשונים את המבוגרים, צוותי הרפואה ופוליטיקאים. שר הבריאות של איטליה, רוברטו ספרנצה, הגיב בקשר לחיסונים: ''עדיין מצפים לנו חודשים קשים. זה יום יפה, אבל אנחנו עדיין חייבים להיזהר".

© AdobeStock

יום שני 28.12

חשד: גבר נורה למוות במכונית

סלמאן אלזבארקה נורה למוות במכוניותו בעיר לוד, המשטרה הגיעה למקום והחלה בחקירת המקרה. צוות מד''א שהגיע למקום קבע את מותו במקום. הצוות סיפר כי: "ראינו רכב שבתוכו ישב גבר בשנות החמישים, הוא היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות. הוא סבל מפציעות קשות, ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו במקום".

ראש העיר אילת מצטרף למפלגתו של גדעון סער

מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, הודיע כי הוא עוזב את מפלגת ''הליכוד'' ועובר למפלגת ''תקווה חדשה'' בראשותו של גדעון סער. הלוי מצטרף אל שאר חברי הכנסת - יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין, יועז הנדל וצבי האוזר שכבר הודיעו על הצטרפותם למפלגתו של סער. בהצהרתו אמר הלוי: ''בעת הזו, כשאנחנו זקוקים למנהיגות מאחדת ולא מפלגת, כשאנחנו מייחלים למנהיגות שתעסוק בענייני המדינה לא בענייניה האישיים - אין לי ספק שגדעון הוא האיש המתאים".

יום שלישי 29.12

רוסיה מודה שטייחה את נתוני התמותה

סגנית ראש הממשלה של רוסיה הודתה אמש שכשמונים אחוז ממקרי המוות שנובעים ממחלת הקורונה לא דווחו. המדינה, שהציגה את כמות מקרי המוות הרשמיים מקורונה כחמישים אלף, עולה לכמאתיים אלף מקרי מוות לאחר חישוב מחדש של כמות המקרים כתוצאה מווידוי זה. דבר זה שם את רוסיה במקום השני מבחינת מקרי המוות, שנייה רק לארצות הברית. הנשיא פוטין, שהתרברב בכמות הנמוכה של מקרי המוות, עדיין לא הגיב על כך. זוהי הפעם השנייה בשבועות האחרונים שרוסיה סבלה מסקנדל שקשור לטיוח, לאחר שהוחלט בוועדה האולימפית לאסור השתתפות רוסיה באולימפיאדה.

ראש עיריית תל אביב מקים מפלגה חדשה

המערכת הפוליטית ממשיכה לשנות פניה: ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הכריז על הקמת מפלגה חדשה בשם "הישראלים". אל חולדאי מצטרף שר המשפטים אבי ניסנקורן שהכריז על התפטרותו ועזיבת מפלגת "כחול לבן". השניים הכריזו על הקמת המפלגה בנאום, שבו חולדאי נימק את כניסתו לפוליטיקה כצורך לפוליטיקאי עם ניסיון וערכים. הצטרפות ניסנקורן תומכת בנקודת הערכים, בזמן שטענתו של חולדאי לניסיון נובעת מהיותו ראש עיריית תל אביב במשך עשרים שנה. אולם חולדאי לא התפטר מתפקידו כראש עיריית תל אביב, דבר שהביא ביקורת רבה מסגניו בעירייה.

יום רביעי 30.12

פולארד חוזר למדינת ישראל 

יונתן פולארד, המרגל האמריקאי-ישראלי, נחת בארץ לאחר שהוסרו מעליו ההגבלות שהטילה הממשלה האמריקאית. פולארד, שעבד בבית הלבן. נעצר לפני 35 שנה היות והדליף סודות למדינת ישראל. הוא שוחרר מהכלא לפני מספר שנים, אך הגבלות שהוטלו עליו על ידי מדינת ניו יורק מנעו ממנו לעזוב את גבולותיה, ולכן לא יכל לחזור לארץ. לאחר נחיתתו בארץ, נישק את האדמה, ופגש את ראש הממשלה. האירוע התרחש בסודיות מתוך דאגה לשלומו של פולארד, ודבר קיום האירוע נודע לתקשורת ולציבור רק לאחר מספר שעות.

מבצע החיסונים הולך וגדל

מבצע החיסונים בישראל, זה שכבר מוביל בכמות החיסונים לאלף איש, הולך וגדל. לאחר שהציב ראש הממשלה מטרה לחסן 150 אלפ אנשים ביום, הושגה המטרה עם חיסונם של כמות זו ביום רביעי. בלילה של יום רביעי הגיעה מדינת ישראל ל-600 אלף מחוסנים, כמעט עשרה אחוזים מאוכלוסיית ישראל. רוב המחובנים הם מבוגרים מעל גיל 60 ואנשים בקבוצות סיכון, אך ישנם גם אנשים, שלא נמצאים בקבוצות סיכון, שניצלו עודפי חיסונים והתחסנו.  מנת החיסונים השנייה עדיין לא ניתנה לאף אזרחץ מבצע זה יתחיל גם הוא בעוד מספר  ימים.

יום חמישי 31.12

השר יזהר שי עוזב את כחול לבן

השר יזהר שי הודיע לבני גנץ, יושב ראש מפלגת "כחול לבן", כי הוא עוזב את המפלגה והוא לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת כחבר המפלגה. זהו חבר הכנסת השישי מטעם "כחול לבן" על עזיבתו. בין העוזבים - גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן, רם שפע ועוד. שי מסר: "אני מוקיר תודה לבני גנץ על שהציע לי להצטרף אליו למסע הציבורי, על ההזדמנות להיות שר בממשלת ישראל ולייצג בה את תעשיית החדשנות וההייטק הישראלי ועל הזכות להיות חלק ממשפחת כחול לבן".

אוסטרליה משנה את ההמנון

ביום חמישי האחרון הודיע ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, על כך שיחליף חלק קטן מההמנון הלאומי השנוי במחלוקת כדי לכבד את הילידים, התושבים המקוריים שחיו באוסטרליה. בהמנון הלאומי של אוסטרליה שנקרא "צעדי קדימה אוסטרליה הנאה", המשפט "כי אנחנו צעירים וחופשיים " שונה ל-"כי אנחנו יחד וחופשיים".

אוסטרליה, שינו את ההמנון© AdobeStock

יום שישי 1.1

איראן מאיימת בנקמה

כמעט שנה עברה מאז חיסולו של מפקד הכוח "קודס" האיראני, קאסם סולימאני, והאיראנים מאיימים לנקום בארצות הברית. לפי מידע מודיעני שאספה ארצות הברית, בטהרן מתכוונים להוציא לפועל תוכנית נקמה כלפי ארצות הברית ולבצע אותה בסמוך ליום השנה לחיסול סולימאני. עקב המידע הזה, ארצות הברית העלתה את הכוננות באזור עיראק.

יום שבת 2.1

מטוס התנגש בבלון ענק במהלך טיסה בקולומביה

מטוס נוסעים של חברת "אוויאנקה" שהמריא מארצות הברית, התנגש במהלך הטיסה בבלון ענק בבוגוטה שהוצב לכבוד השנה החדשה קרוב לנמל התעופה. המטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום שנגמר בסוף טוב בלי נפגעים או נזק כבד למטוס. אירוע זה התרחש למרות שרשות התעופה האזרחית בקולומביה הזהירה מפני הפרחת בלונים באזור.

 

תגיות
תגובות