אמ;לק: הסלמה, טילים, מהומות ואזעקות. באדיבות דוברות משטרת ישראל

אמ;לק: הסלמה, טילים, מהומות ואזעקות

בתחילת השבוע, בעקבות ההסלמה וירי הטילים על ישובי הדרום והמרכז, החל מבצע "שומר החומות". הייתם במרחב המוגן ולא הספקתם להתעדכן בכל אירועי השבוע? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 9.5

מת כלבו של הנשיא אובמה

כלבו של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, בו, מת לאחר שחלה בסרטן. הכלב, ניתן למשפחת אובמה חודשים לפני כניסתם לבית הלבן בינואר 2009 על ידי הסנאטור אדווארד קנדי, שתמך בקמפיין שלהם. בו, כלב מים פורטוגזי, השתתף באירועים רשמיים של הבית הלבן והמשיך לחיות עם משפחת אובמה לאחר שעזבו את הבית הלבן ב-2017. אובמה הגיב לדבר בטוויטר, וכתב על כלבו ש"היה בדיוק מה שהיינו צריכים וטוב משציפינו אי פעם".

 

 

בפעם הראשונה מאז פרוץ הקורונה – כל היישובים ירוקים

כחלק ממבצע החיסונים המתמשך והמאבק של מדינת ישראל נגד מגפת הקורונה, בפעם הראשונה היום, כל היישובים בישראל היו ירוקים, משמע בעלי מקדם הדבקה נמוך. בישראל היו פחות מאלף חולים, מקדם הדבקה של פחות מאחוז, וכמות מזערית של חולים קשה, בנוסף לכמות אפסית של מתים. מבין המאושפזים והנדבקים, אחוז גדול אינם מחוסנים, דבר שמעיד על הצלחתו של מבצע החיסונים הישראלי.

אילון מאסק חשף את היותו בעל תסמונת אספרגר

בהופעתו בתוכנית הסאטירה האמריקאית "Saturday night Live", המיליארדר אילון מאסק חשף את היותו בעל תסמונת אספרגר. מאסק, שהנחה את התוכנית כאחד מאילי הטכנולוגיה היחידים שעשו זאת בהיסטוריה הארוכה של התוכנית, אמר שהוא גאה להיות הראשון בעל התסמונת שמנחה את התוכנית. על אף טענתו, מאסק אינו האדם הראשון בעל אספרגר שהנחה את התוכנית, היות והקומיקאי דן אקרויד עשה זאת מספר חודשים לפניו.

יום שני 10.5

נקבע תאריך לבחירות לנשיאות 

הבחירות לנשיאות ישראל נקבעו על ידי הכנסת לתאריך ה-2 ביוני, לאחר חודשים שבהם התאריך הי לא ידוע. המתמודדים, ביניהם יהודה גליק ושמעון שטרית, צריכים להגיש חתימות של עשרה חברי כנסת עד ה-19 במאי. הדבר מגיע מספר ימים לאחר פרישתו מהמירוץ של שר הכלכלה לשעבר אמיר פרץ. יושב ראש הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שוקל לרוץ לנשיאות ויכריז על החלטתו בימים הקודמים.

מבצע "שומר החומות" מתחיל לאחר מתקפת טילים על ישראל

לאחר מתקפת טילים על מספר יעדים, ביניהם ירושלים, אשקלון ועוטף עזה, ממשלת ישראל התחילה את מבצע "שומר החומות". המבצע מתרחש לאחר מהומות שהתרחשו בירושלים כתוצאה מניסיון פינוי של אזרחים ערביים בשכונת שייח ג'ראח. המהומות, אשר גונו על ידי חמאס, גרמו לארגון להציב בפני ישראל אולטימטום. ביטול צעדת הדגלים של יום ירושלים או תחילתה של הסלמה. כאשר פקע האולטימטום, החלה ההסלמה וכתוצאה מכך המבצע.

יום שלישי 11.5

פורענות בין תושבים בעיר לוד

ליל פורענות החל בעיר לוד בעקבות המצב הביטחוני. בעיר, בה גרים תושבים יהודים וערבים זה לצד זה, החלו אירועי אלימות ועימותים. הפורעים ירו ברחבי העיר, הפגינו אלימות, ונדליזם, החלו  חסמו נתיבי תנועה, הציתו עצים ומקומות עבודה סמוכים ואף גם שניים מן המפגינים תועדו מתפסים על עמודי חשמל ומחליפים את דגלי המדינה בדגלי פלסטין בלוד לאורך כל הלילה. מפגינים רבים נעצרו ובעקבות האירועים הוחלט על סגר לילי בעיר.

מהומות באזור יפו ועכו

בעקבות המהומות שהחלו בלוד, גם בערים לוד ויפו החלו מהומות קשות בין הלילה של שלישי לרביעי. במהלך המהומות נפצעו שני בני אדם באורך קשה מידוי אבנים. המהומות הובילו לפינוי מספר משפחות מבתיהן ולנזק רב בעשרות רכבים באזור. במחאות בעכו הוצתו מסעדה ובית מלון, שם נפצע באורך קשה קשיש בן 84 שסובל מכוויות קשות בגופו.

יום רביעי 12.5

לוחם בחטיבת הנח"ל נהרג מפגיעת טיל בעוטף עזה

עומר טביב, לוחם בן 21 בחטיבת הנח"ל, נהרג מפגיעת טיל נ"ט בעוטף עזה. טביב היה אמור להשתחרר עוד חודשיים מהצבא. הוא הותיר אחריו שני הורים ואח קט. כחלק מן התגובות שעלו ברשת ראו את הדימון בין עומר טביב לבין החייל עמית בן יגאל ז"ל שנהרג גם הוא באותו התאריך. בחיפוש מעמיק התברר שעומר נולד באותו היום של עמית בהפרש של שנה אחרי ונהרג באותו היום של עמית גם שנה אחריו. הסיפור הפך ויראלי וצמרר המוני אנשים. יהי זכרו ברוך.

 

 

אuירעים אנטישמים בגרמניה 

ההסלמה בישראל גרמה לתקריות אנטישמיות בשלוש ערים בגרמניה. המשטרה עצרה 13 אנשים בחשד שזרקו אבנים, הציתו אנדרטה של בית כנסת ושרפו דגלי ישראל. בעקבות האירועים קרא יוסף שוסטר, נשיא מועצת יהודי גרמניה, לתגבר את האבטחה מחוץ לבתי כנסת ואתרים יהודיים נוספים. גם נציג הממשלה למאבק באנטישמיות, פליקס קליין, אמר שהתקריות מדאיגות וקרא לאבטח אתרים יהודים. האנטישמיות הזו התחוללה גם ברשתות החברתיות, אשר אנשים רבים מרחבי העולם קראו להחרים את ישראל בעקבות ההתרחשויות בארץ.

בוטלו הלימודים מבאר שבע ועד נתניה

בעקבות מטח הרקטות לעבר מרכז הארץ, הודיע פיקוד העורף כי לא יתקיימו לימודים מאזור באר שבע ועד נתניה. בעקבות ההגבלות מיליון תלמידים נשארו בבית. בפיקוד העורף קראו לישראלים באזורים האלו להימנע מיציאה מהבית במקרים שאינם דחופים.

נהרגה אישה מפגיעת רקטה בראשון לציון

לאה יום טוב בת 63, נהרגה מפגיעת רקטה ישירה אל תוך ביתה. כפיר, בנה של לאה מספר כי הוא התקשר אל לאה מספר פעמים כשנשמעה האזעקה וכששמע את הפיצוץ בא אל ביתה של אימו שם ראה עשרות פרמדיקים מובלים אל תוך ביתה. יהי זכרה ברוך.

 

יום חמישי 13.5

בנט הודיע: "ממשלת השינוי ירדה מהפרק"

יושב ראש מפלגת "ימינה", נפתלי בנט, אמר לאנשיו בשיחות סגורות כי מבחינתו ממשלת השינוי היא לא אופציה יותר.  בנט אמר שהרכב הממשלה יהיה בעייתי מכיוון שלא יהיה ניתן להתמודד עם המהומות והעימותים שקיימים ברחבי הארץ בין היהודים לערבים.

סמ"ר עומר טביב ז"ל הובא למנוחות 

עומר טביב ז"ל אשר נהרג ביום ד' האחרון כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט, הובא למנוחות ביום חמישי. אמו ספדה לו: "אני מסרבת להאמין שבמקום מכתב שחרור אני עומדת פה עכשיו. בחלומות השחורים שלי לא חשבתי שאגיע לזה. לנצח תהיה הילד שלי".

יום שישי 14.5

התרגיל שצה"ל עשה לחמאס

בלילה שבין חמישי לשישי צה"ל יצא למבצע לילי. במבצע שארך 35 דקות ובהשתתפות 160 מטוסים, המטוסים חגו מעל רצועת עזה והטילו 450 פצצות וכתוצאה מכך כוחות צה"ל הצליחו למוטט את רשת המנהרות של החמאס שמשמשת להעברת מחבלים מתחת לפני השטח ושינוע טילים.

עידו אביגיל בן החמש שנהרג מפגיעת רקטה הובא למנוחות

ביום שישי הובא למנוחות עידו אביגיל ז"ל שהוא בן חמש בלבד, לאחר שנהרג כתוצאה מפגיעת רקטה בביתו שבשדרות. אסף, אביו של עידו ספד לו: "עידו, אני רוצה לבקש סליחה. סליחה שלא הגנתי עליך. סליחה שלא חטפתי את הרסיס במקומך".

 יום שבת 15.5

מטח לעבר מרכז הארץ וגוש דן

למרות השקט היחסי בירי הרקטות של החמאס לעבר המרכז וההתרכזות של החמאס באזורים דרומיים יותר, בצהריי יום שבת, אזעקה נשמעה בעיר תל-אביב ובערים הסמוכות. שוגרו עשרות רקטות לכיוון גוש דן והשפלה. במטח הכבד המדובר, אחת הרקטות נפלה ברמת גן באזור מיושב וגרמה לנזק רב לרכוש באזור ואף הרגה אדם אחד שמותו נקבע במקום.

חברי המפלגה הדמוקרטית מפעילים לחץ על ביידן 

מספר חברי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית מנסים להפעיל לחץ על נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לעצור את מבצע "שומר החומות", רשידה טליב נשאה נאום כנגד המבצע וקראה להפסקתו עקב טענתה שהוא פוגע בפלסטינים ברצועת עזה. מנגד, גורמים אחרים במפלגה תמכו בישראל וענו כתגובה: "עם מי עוד תזדהו? אל-קאעידה? דאעש?". למרות הלחצים, ביידן מאשר את המשך המבצע ומעניק גיבוי למדינת ישראל במועצת הביטחון של האו"ם.

 

תגובות