סקר: הצעירים ישימו פתק בבחירות המקומיות?. הולכים להצביע בבחירות? צילום: יוטיוב

סקר: הצעירים ישימו פתק בבחירות המקומיות?

האם תעזבו את הסלולר ותגיעו לקלפי כדי לבחור את ראשות ומועצת העיר? כנראה שלא. למעלה מחצי מהנשאלים בסקר של פרוגי ענו שהם לא מתכוונים לשים פתק בקלפי, חלקם אפילו לא ידעו שמתקיימות בחירות. מי לא הולך ואיך ריהאנה קשורה?

הנה זה קורה. בעוד שלושה ימים יתקיימו הבחירות המקומיות ברחבי הארץ, שכזכור בהן כל מי שחגג 17 יוכל ללכת ולבחור את המועמד המועדף עליו (או "הכי פחות נורא") לראשות העיר ובפתק שני את מועצת העיר שיכהנו ל-5 השנים הקרובות.

עוד במדור חדשות:
• הנוער זוכר את רבין / ומה קורה בבתי הספר?
• "התחלתי למכור סמים רק כדי לחיות"
רכילות: OMG: דורין אעידן ואסף גורן נפרדו?

אתר פרוגי ערך סקר עבור כל גולשיו בתקופה האחרונה בו הן נשאלו מה הם הולכים לעשות ביום שלישי ה-22 באוקטובר: 1. "אלך לים או לבית ספר" 2. "מה יש ב-22 באוקטובר? 3. "אצביע בבחירות המקומיות".

כל קול משפיע?
כל קול משפיע?
צילום: אלון אלבכרי

25% מהנשאלים ענו כי הם יילכו לים או לבית ספר, כך שהם כלל לא מתכוונים להצביע בבחירות המקומיות. מה גם שעבור חלק מבני הנוער בארץ, לא יתקיימו לימודים ביום הבחירות, היות ובחלק מהערים בארץ הקלפיות יהיו בכיתות בית הספר.

35% מהנשאלים ענו כי הם כלל לא יודעים מה יש ומתקיים ב-22 באוקטובר. כאשר הסקר שותף בעמוד הפייסבוק שלנו, חלק מהחברים כתבו לנו על ההופעה של ריהאנה שמתקיימת ביום הזה. כנראה שריהאנה יותר חשובה מהבחירות המקומיות? לפחות לבני הנוער.

נתון שהפתיע אותנו יחסית, אך עדיין לא נתון משמעותי ביחסית לרוב הנוכחי של הקולות (60%) הוא ש-40% מהנשאלים ענו שהם יילכו להצביע בבחירת. לעומת הנתון הזה, אנחנו די נוטים לחשוב שרוב מי שענה שהוא הולך להצביע בבחירות המקומיות ענה כדי להרגיש יותר טוב עם עצמו. 

בניגוד לבחירות המקומיות הקודמות שהתקיימו ב-2008 נראה כי השנה יש יותר רצון לערב את בני הנוער שיילכו להצביע ולהשפיע. נראה כי ישנה מעורבות רבה יותר של מועצות הנוער והמפלגות השונות להתקרב אל הצעירים ברחבי הארץ. ניתן לקשור את זה לעובדה שכוחם של הרשתות החברתיות גדל במהלך 2008 ואחריה.

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון בדקנו מול כמה ערים נבחרות מה הן מציעות לקהל הצעיר. החל מסקייט-פארקים, דרך מסלולי אופניים ועד להשקעה ביזמים צעירים ותיקון השירותים בבתי הספר.


רונן המתלונן. בחירות מקומיות 2013
תגובות