הדרדרות במצבו של אריאל שרון . צילום: צילומי מסך מתוך "אריק שרון והאינתיפאדה השנייה"

הדרדרות במצבו של אריאל שרון

חלה החמרה במצבו של אריאל שרון, שכיהן בעבר כראש הממשלה, לקה באירוע מוחי ומאז שרוי בתרדמת. ההחמרה נובעת מאי ספיקת כליות וקיים חשש לקריסת מערכות

הדרדרות במצבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון חלה הערב (ד'). שרון כיהן כזכור בין השנים ל-2001 ל-2006 כראש ממשלת ישראל ובמהלך חודש ינואר 2006 לקה באירוע מוחי חמור ומאז הוא בתרדמת.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 
• מהיום: משלמים יותר על נסיעה באוטובוס
• OMG: מצלמות בשירותים בבית ספר?
• גדולי האומה הלכו לעולמם: השנה שחלפה לנו

לפני כחודש עבר ראש הממשלה לשעבר ניתוח חירום ומצבו התייצב, אך בימים האחרונים חלה התדרדרות נוספת במצבו. הסיבה להתדרדרות היא אי ספיקת כליות, וקיים חשש לכך שהמערכות בגופו יקרסו.

ב-18 בדצמבר 2005 עבר שרון אירוע מוחי קל, והתחיל לקחת תרופות מדללות דם לקראת צנתור שהיה אמור לעבור. ממש בערב שלפני הצנתור, לקה שרון באירוע מוחי שני, והפעם חמור יותר בשל דימום מוחי. לאחר טיפול החירום שלו, הוא שקע בתרדמת (קומה) ומצבו נשאר יציב עד להתדרדרות לפני כחודש.

שרון היה ראש הממשלה ה-11, היה ממקימי מפלגת "הליכוד" שהיוותה איחוד של מספר מפלגות קטנות, כאשר הוא האדם שיצר את החיבור. בנוסף, היה ממפקדי הצנחנים ואלוף פיקוד דרום.

כמו כן, כיהן כשר הביטחון במהלך מלחמת לבנון הראשונה וכראש הממשלה בזמן מבצע חומת מגן. בשנת 2003, לאחר שנבחר לראשות הממשלה בשנית, חל שינוי מפתיע בעמדותיו: הוא הכריז על תוכנית ההתנתקות ובאוגוסט 2005 פונו כל ההתנחלויות  מרצועת עזה, וארבע התנחלויות בצפון השומרון.

תגיות
תגובות