גדולי האומה הלכו לעולמם: השנה שחלפה לנו. צילום: אלעד גרשגורן

גדולי האומה הלכו לעולמם: השנה שחלפה לנו

התקדמות בתהליך השלום, פרידה מגדולי האומה, פרשות מתוקשרות, סערה בעקבות הבגרות במתמטיקה וגם סערה אחת אמיתית. אז איך נראתה 2013? האירועים שאתם חייבים לדעת שקרו בשנה החולפת. אז מה פספסתם בין הווטססאפ לפייסבוק?

לכבוד סיום שנת 2013 ותחילתה של 2014 סיכמנו לכם את כל האירועים שאתם חייבים לדעת שקרו בשנה האחרונה - במידה ופספסתם משהו בזמן ששקעתם בפייסבוק.

פרשת אייל גולן.. סליחה "הזמר המפורסם"

ללא ספק, אחת הפרשות היותר מסעירות של השנה האחרונה. למי שלא זוכר, הפרשה התחילה כפרשת "הזמר המפורסם" ובה דווח על זמר שחשוד בקיום יחסי מין עם קטינות. על אף צו איסור הפרסום כבר ביום הראשון לפרשה היה ברור מי הוא אותו "זמר מפורסם".

כמו כן, אייל גולן, ה"הזמר המפורסם", הפסיק להשתתף בתכנית "הכוכב הבא", בעקבות החקירה. בחקירתו אמר גולן "לא ידעתי שהן קטינות, לא עישנתי איתן סמים". איתו נחקרו גם קרוב משפחה, איש יחסי ציבור וזמר נוסף. הפרשה העלתה את נושא צווי איסור הפרסום באינטרנט ואת הרלוונטיות של צווים אלו היום, בעידן הפייסבוק והטוויטר. 

בחירות לכנסת ולרשויות המקומיות

בינואר האחרון התקיימו בחירות לכנסת בהם הפתיע יאיר לפיד יו"ר מפלגת "יש עתיד" כשזכה ב-19 מנדטים והתחבר מיד לאחר הבחירות לנפתלי בנט יו"ר מפלגת "הבית היהודי".

בנוסף, באוקטובר האחרון, התקיימו בחירות לרשויות המקומיות בהם ראינו מגמה חיובית של דאגה לבני הנוער וזכייה של מתמודדים וסיעות צעירות במקומות למועצות המקומיות בכל הארץ.

פוליטיקה במזרח התיכון 

בכל הקשור לפוליטיקה באזור שלנו הייתה התקדמות רבה. נשיא ארצות הברית ברק אובמה הגיע לפה במרץ, בכדי להניע את התהליך המדיני בינינו לבין הפלסטינים.

במסגרת השיחות על ההסכם, שוחררו עד כה בשלוש פעימות מחבלים שהיו שותפים לפיגועים, על אף התנגדות המשפחות השכולות. הסכם נוסף חשוב שהיה באזור, הוא בנושא איראן, שחתמה על הסכם ביניים עם המעצמות המגבילות את העשרת הגרעין שלה בתמורה להקלה בסנקציות. 

פרידה מגדולים 

לצערנו, השנה הזאת תיזכר גם כשנה של פרידות מגדולי הדור, בתחומים שונים. בתחילה, הרב עובדיה יוסף, נפטר לאחר שאושפז שבוע. רבים התקשו להתמודד עם מותו. זמן קצר לאחר מכן, אריק איינשטין, גדול הזמרים בעת האחרונה, נפטר כתוצאה ממפרצת באבי העורקים. להלווייתו בכיכר רבין הגיע גם ראש הממשלה ואנשים רבים שרצו לחלוק לו כבוד אחרון.

שבוע לאחר מכן, נפטר גם ספי ריבלין, מגדולי השחקנים של מדינת ישראל. באותו הזמן בדיוק, נפטרה גם הסופרת אסתר שטרייט וורצל. בין יצירותיה גם הספר "אליפים" עליו מבוססת סדרת הטלוויזיה המצליחה. 

סערה בעקבות הבגרות במתמטיקה

נכון, בכל שנה אנחנו חושבים שהבגרות הייתה קשה, אבל הפעם גם המורים ולבסוף גם משרד החינוך הסכים איתנו. לאחר דיון ממושך, הוחלט לתת פקטור לתלמידי 5 יחידות: בשאלון 806 נבחרו 4 התשובות הטובות ביותר וניתנה תוספת של תשעה נקודות, ובשאלון 807 נבחרו שתי התשובות הטובות ביותר, וניתנה תוספת של ארבעה נקודות לכל תלמיד.

סופה בארץ ובאירופה

לא רק סערות ופרשיות תקשורתיות היו לנו בשנה הזאת, אלא גם סופה אחת אמיתית: שלג ירד בערים רבות ובעיקר בירושלים שהפכה למושלגת ונותקה מחשמל במשך כמעט שלושה ימים, סופות רעמים וברקים נראו בכל הארץ ואפילו נתיבי איילון נסגרו לכמה שעות. חורף אמיתי. 

לנו רק נותר לאחל ש-2014 תהיה שנה טובה, מוצלחת ובעיקר רגועה!

תגובות