"הנרצח לא היה קשור לוויכוח". הדוקר נעצר. צילום: עידו ארז

"הנרצח לא היה קשור לוויכוח". הדוקר נעצר

המשטרה עצרה נער בן 16 בחשד כי דקר הלילה למוות נער אחר בן 16 במהלך ויכוח בין שתי חבורות. צוות חקירה מיוחד עצר את החשוד שהודה ושחזר את המעשה. הסיבה: ריב על לבה של נערה. במשטרה הדגישו כי הנער שנרצח לא היה קשור לוויכוח. "הוא סתם נרצח בגלל ויכוח שלא קשור אליו"

המשטרה עצרה לפנות בוקר (ש') נער בן 16 בחשד כי דקר הלילה למוות נער אחר בן 16 במהלך ויכוח שפרץ בין שתי חבורות נערים. החשוד הודה במעשה ושחזר את הרצח. גורם במשטרה שפך אור על נסיבות הרצח וסיפר כי הוויכוח פרץ בשל ריב על נערה בין נערים בשתי החבורות. "זה רצח מיותר", אמר הגורם. "הנער סתם נרצח בגלל ויכוח שלא קשור אליו בכלל".

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• גדולי האומה הלכו לעולמם: השנה שחלפה לנו
• זאת הדרישה שלנו: "הגיע הזמן שנלמד בכבוד"
• OMG: מצלמות בשירותים בבית ספר?

מהחקירה עולה כי נער מהחבורה התוקפת עבר ליד הגן ושם הבחין בנערה שקשורה לחבורה כשהיא יושבת על ספסל ומשוחחת עם ידיד. הנער הזעיק את חבריו ובמקום פרץ ויכוח שהוביל לקטטה ובהמשך לרצח בהמשך. הנער שנרצח לא היה זה שישב עם הנערה ואין לו שום קשר אליה.

צילום: עידו ארז.

הנער החשוד נעצר על ידי צוות חקירה מיוחד של משטרת מרחב שרון ומשטרת פתח תקווה. בנוסף, נצערו לפנות בוקר שלושה נערים נוספים בחשד למעורבות ברצח. בצהריים, בתום מצוד של כמה שעות, עצרה המשטרה את החשוד החמישי. כל החשודים יובאו בערב לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהארכת מעצרם.

עד ראייה שראה את הנער לאחר שנדקר והתמוטט סיפר כי "המראה היה מזעזע, זו אכזריות לשמה". מכרים של הנער שנרצח נשמעו הבוקר המומים. "הוא לא עבריין", אמר אחד מהם. "אין לו עבר פלילי. הוא ילד טוב שבה ממשפחה טובה. ילד דתי ממשפחה דתית וחובש כיפה. המשפחה שלו ואנחנו בהלם. כואב הלב שילד כזה נרצח על כלום, ממש סתם. אנחנו כן יודעים שבחבורה שתקפה יש נערים שלומדים בבית ספר שבו ילדים בעייתיים".

צילום: עידו ארז
צילום: עידו ארז

הריב בין החבורות פרץ בגן ציבורי ברחוב זרח ברנט, פינת רחוב אברבנל. במהלך הקטטה נמלטו חברי אחת החבורות לכיוון רחוב הירקונים כשהחבורה השנייה דולקת אחריה. בתום מרדף של ק"מ וחצי נמלט בן ה-16 לרחוב אורבך ושם נדקר.

הנער הפצוע חזר לרחוב הירקונים, ולאחר כמה מטרים שרץ לכיוון צפון התמוטט. נערים אחרים, כנראה חבריו, ניסו לסייע לו. אחד מהם התקשר למשטרה, ובמקביל עברה במקום ניידת שהבחינה בהתקהלות. השוטרים ירדו מהניידת והבחינו בנער שנדקר. בגן הציבורי נמצאו בקבוקי אלכוהול.

צילום: עידו ארז
צילום: עידו ארז

זירת הרצח.
זירת הרצח.
צילום: עידו ארז

כמה מחבריו של הנער שנרצח נלקחו לתחנת המשטרה למסור עדות. לזירה הגיעו כוחות גדולים של משטרה, בהם מפקד המחוז, ניצב ברונו שטיין, ומפקד מרחב שרון, תנ"צ קובי שבתאי. על דקירתו של הנער אמר שבתאי כי "מדובר באירוע טרגי שבו נער בן 16 קיפח את חייו. אנחנו מתייחסים לאירוע הזה בחומרה רבה".

מפקד מחוז מרכז ניצב ברונו שטיין שהגיע לזירת הרצח ונשאר במקום עד למעצרו של החשוד המרכזי. "אנחנו מתייחסים בחומרה לרצח", אמר ניצב שטיין. "מדובר באירוע חמור שבו נער בן 16 קיפח את חייו בגלל משהו פעוט. נאבק באלימות הרחוב בין נערים ותרבות הסכין".

אנשי מד"א שהוזעקו למקום מצאו את בן ה-16 שרוע על הרצפה ומחוסר הכרה. פרמדיק מד"א ירקון, אלכס אברמוביץ', אמר כי "ראינו נער שוכב על המדרכה ומסביבו כמה נערים. הוא היה מחוסר הכרה, ללא נשימה ודופק. על גופו היו כמה דקירות. התחלנו בפעולות החייאה ובפינויו לבית החולים". הנער פונה במצב אנוש לבית החולים בילינסון, שם מת מפצעיו.

עו"ד גלית בש, המייצגת את אחד החשודים מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה עם צאתה מתחנת המשטרה בפתח תקווה, שם נחקרים החשודים, כי למרשה אין קשר לרצח.

תגובות