דף המלצות הופץ בטעות והביך מחנכת כיתה. אילוסטרציה: אבישג שאר-ישוב

דף המלצות הופץ בטעות והביך מחנכת כיתה

עירוני ד' מגבש את רשימת התלמידים שייצאו ללוס אנג'לס. מחנכת כיתה ט' הכינה רשימת מומלצים, ובמקום לשלוח אותה לרכזת שלחה אותה בוואטסאפ להורים ועוררה סערה. על אחת מתלמידותיה כתבה: לא מתאימה. היפרית. מנגד המליצה על תלמיד רק בשל היותו ערבי. המנהל התנצל, משרד החינוך בודק. מקורב למורה: זה קרה בטעות

שיעור במבוכה: בעוד כחודשיים אמורה לצאת, כמו בכל שנה, משלחת תלמידים מעירוני ד' ללוס אנג'לס במסגרת חילופי משלחות. בימים אלה מגבשת הנהלת התיכון היוקרתי מצפון העיר את רשימת התלמידים שיזכו לצאת לטיול שנמשך כשבועיים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• נער בן 17 גנב מיליון פריטי כרטיסי אשראי
• גנבו פריטי לבוש בשווי של 11,725 דולר ונעצרו
• מוחים בשביל המורה: "עברנו שיעור לחיים"

בית הספר מחפש בין השאר תלמידים ששולטים בשפה האנגלית, בעלי יחסי אנוש טובים, חברותיים, שאינם סובלים מבעיות התנהגות, כדי שיוכלו לייצג את התיכון באופן ראוי ונאות. ניסיונות האיתור אחר המועמדים הראויים יצרה תקרית מביכה, לאחר שמחנכת כיתה ט' שהייתה אמורה לשלוח את חוות דעתה הסודית על תלמידיה לרכזת השכבה שלחה אותה בטעות ל... הורי התלמידים, ויצרה מהומה.

שותפות תל אביב-לוס אנג'לס הוקמה בשנת 1997 ביוזמה משותפת לעיריית תל אביב־יפו, הפדרציה היהודית בלוס אנג'לס והסוכנות היהודית. מטרת השותפות: 

העמקת תחושת השייכות לעם היהודי וחיזוק הקשר בין הקהילה היהודית בלוס אנג'לס לתושבי תל־אביב. כ־20 בתי ספר מהעיר משתתפים בתוכנית ולכל אחד מהם יש בית ספר תאום בלוס אנג'לס.

הקשר מתבטא בלמידה משותפת על פי נושא מרכזי שנבחר במשותף במהלך השנה, למידה על חיי העם היהודי בארץ ובעולם, יצירת קשר אישי בין התלמידים דרך אמצעי הטכנולוגיה, הכנת פרויקטים משותפים, טקסים מקבילים ואירוח משלחות תלמידים פעם בשנה בכל קהילה, במטרה להדק את הקשר האישי בין התלמידים ולהפכו לקשר מתמשך לאורך שנים ובכך ליצור גשר בין הקהילות.

עירוני ד' משתייך ל־20 בתי הספר שלוקחים חלק בפרויקט ובימים האחרונים מתגבשת רשימת התלמידים שיזכו לטוס ולייצג התיכון. לצורך הכנת הרשימה עורכים בין השאר מחנכי כיתות ט' רשימות המלצה משלהם שהם מעבירים לרכזת השכבה במטרה לגבש רשימה סופית.

לפני שבועיים ריכזה מחנכת כיתה ט' את רשימתה, שכותרתה "מיון תלמידים למשלחת לוס אנג'לס" ושאותה הייתה אמורה לשלוח לרכזת גל כהן. בשל תקלה המורה שלחה את רשימת המומלצים שלה לקבוצת הוואטסאפ הכיתתית וכך נחשף לעיני כול מה בדיוק היא חושבת על תלמידיה.

על אחת התלמידות המליצה שלא תצא למשלחת כיוון שהיא בעייתית. "היא לא מתאימה. אמנם משתדלת, אך מאוד פורצת גבולות והיפרית". מנגד היא המליצה על תלמיד ערבי כיוון שהוא... ערבי. "הוא מאוד מתאים, חינני, נבחר לוועד כיתה, ערבי".

המחנכת המליצה על קבוצה של עשרה תלמידים וציינה ליד כל אחד מהם מה יתרונותיו ("שולט בשפה האנגלית", "חברותי", "מתאים מאוד", "חיובי ביותר", "פעיל מאוד" ועוד).

התקלה המביכה יצרה, כצפוי, כעס בקרב ההורים. "תקלות אמנם קורות, אבל לחשוף לעיני כול מה היא חושבת על תלמיד כזה או אחר זה מצב בלתי נסבל. הדברים שהיא כתבה על התלמידה מכעיסים מאוד. חוות דעת כאלה כשהן דולפות יוצרות כאוס", אמר אב לתלמיד. "מעבר לכך, לציין ליד שמו של תלמיד שהוא ראוי לצאת למשלחת בגלל היותו ערבי? ממתי זה קריטריון ליציאה לחו"ל במסגרת משלחת בית ספרית?".

נתי שטרן, מנהל עירוני ד', רציתי לדעת ממתי מוצא של אדם מהווה המלצה ליציאתו למשלחת לחו"ל.
"העברתי את תגובתי למשרד החינוך".

אבי קצובר, דובר משרד החינוך במחוז תל אביב, מסר בתגובה: "חוות הדעת הן פנימיות והועברו בטעות לתלמידים על ידי מחנכת כיתתם. מדובר בחוות דעת מקצועיות באשר לנסיעת התלמידים במשלחת לארצות הברית. מיד עם חשיפת הטעות התנצל מנהל בית הספר בפני ההורים והעמיד את המורה על חומרת העניין. האירוע כולו הועבר למפקח על בית הספר להמשך בדיקה והסקת מסקנות".

המחנכת סירבה להגיב. אחד ממכריה אמר השבוע: "זה קרה בטעות ובשוגג, מדובר בחוות דעת חיוביות. ביום שהיא העבירה את חוות הדעת היא הייתה חולה מאוד וייתכן שיש לזה קשר לטעות. אין ספק שמדובר בטעות שלה. עם זאת היא קיבלה חיזוקים מחברי קבוצת הוואטסאפ, שכתבו לה 'אנחנו אוהבים. אנחנו איתך בימים אלה'".

תגובות