התלמידים זועמים: דף ממים נסגר בגלל הנהלת בית הספר. צילום: אלון אלבכרי

התלמידים זועמים: דף ממים נסגר בגלל הנהלת בית הספר

שתי תלמידות תיכון בתל אביב, פתחו עמוד ממים פייסבוק. העמוד צבר מאות לייקים תוך ימים ספורים, אולם חמישה ימים לאחר שנפתח, דרשה הנהלת בית הספר ממנהלות העמוד לסגור את הדף בתוך עשר דקות ולא יופעלו נגדן צעדים משפטיים

דפי ממים בפייסבוק הפכו לתופעה נפוצה. אלפי דפים נפתחים בזה אחר זה במטרה לצחוק על תלמידי תיכון, תלמידי פיזיקה, מתמטיקה ועל כל דבר שזז בעצם. יש לציין, שהתופעה נפוצה באוניברסיטאות רבות כמו האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת תל אביב ועוד. גם בבתי ספר רבים ברחבי הארץ התופעה נפוצה מאוד ודפים כאלו נפתחים במהירות. אבל האם תלמידי תיכון מתל אביב, חצו את הגבול הדק שבין הומור לפגיעה?

עוד במדור החדשות של פרוגי:

תלמידי התיכון פתחו דף פייסבוק במטרה להעלות ממים (תמונות מצחיקות), סטטוסים ולצחוק על בית הספר שבו הם לומדים. דף הפייסבוק צבר מאות לייקים בימים בודדים. חמישה ימים לאחר שנפתח, הנהלת בית הספר ביקשה לקחת לשיחה את התלמידים שפתחו את הדף, כל התלמידים שעשו לייק על העמוד וכן תלמידים שפרסמו על סטטוסים על קיר העמוד.

חלק מהתלמידים כלל לא ידעו את נושא השיחה לפני. במהלך השיחה חלק מהתלמידים ננזפו, ונאמר להם שמהעשה שעשו הוא עבירה פלילית. למנהלות הדף נאמר כי יש להן 10 דקות לסגור את הדף ולא בית הספר יערב את המשטרה ויופעלו נגדן צעדים משפטיים. אחד התלמידים בבית הספר סיפר לפרוגי: "במהלך השיחה ההנהלה איימה לתבוע את מנהלי הדף ב50,000 שקלים וחלק גם קיבלו איום שיסולקו מבי הספר אם הם לא יסגרו את הדף במידית. 10 דקות מאוחר יותר הדף נסגר וכל התוכן שהיה בו נמחק".

פוסט מדף הפייסבוק
פוסט מדף הפייסבוק

חלק מתלמידי התיכון ראו בדף הפייסבוק בדיחה מצחיקה ולא מזיקה כלל: "הדף היה דף מצחיק מאוד שכל התלמידים נהנו לקרוא את הממים המצחיקים שלו ולהנהלת בית הספר לא הייתה זכות לסגור את הדף". אולם חלק מתלמידי התיכון חושבים שהדף נסגר בצדק, משום שהיה בו תוכן פוגעני כלפי המורים והעובדים בבית הספר. חלק מהתוכן שהיה פוגעני לדעת אותם תלמידים, לא בהכרח פורסם על ידי העמוד, אלא תלמידים פרסמו אותו על הקיר של העמוד. 

לאחר מחיקת הדף חלק מהתלמידים סיפרו שהיו מבוהלים ולמרות שאהבו מאוד את הדף והוא הצחיק אותם, לא רצו להילחם על קיומו או לפתוח דף חדש. כמה ימים לאחר מכן נפתח דף פייסבוק חדש, אך הוא לא מצליח כמו הדף הקודם. 

בימים אלו חלק מהמעורבים באירוע עובדים יחד עם הנהלת בית הספר על פרויקט מיוחד שמטרתו לדון בעקבות המקרה על גבולות השימוש באינטרנט, ובעיקר מתי השימוש באינטרנט בכלל ובפייסבוק בפרט הופך להיות פוגעני ולא חוקי.  

תגובות