לא משחקים באש: המדריך למניעת שריפות . צילום: עידו ארז

לא משחקים באש: המדריך למניעת שריפות

הערב כולנו נחגוג עם חברים מסביב למדורה, נעשה על האש ונשמע מוזיקה. אך מה קורה כשמתחילה שריפה פתאומית? כדי שתדעו מה לעשות ואיך להיזהר כתבנו את המדריך המלא למניעת שריפות

ל"ג בעומר הוא אחד החגים הכי כיפיים בשנה: כולם יושבים מסביב למדורה, עושים על האש והשנה סביר להניח שכולם ידברו גם על המשחק של מכבי תל אביב. אולם, אין אחד שלא תהה לעצמו מה יקרה אם אש המדורה תגבר ותתחיל שריפה. איך אפשר למנוע מצב כזה ומה עושים שזה כבר קורה? 

 עוד במדור החדשות של פרוגי:

נתחיל בכך שחשוב לוודא עוד לפני שמדליקים את המדורה, שהסביבה לא דליקה. הסיבה העיקרית לפריצת שריפות בל"ג בעומר היא בגלל הסביבה. לפני שאנו מדליקים את המדורה עלינו לבדוק דבר ראשון שאין מקור דליק באזור, ורצוי מאוד שהמדורה תהיה בסביבת חול ומבודדת מכבלי חשמל או טלפון. מדורה לא יכולה להצית חול מכיוון שהוא חומר מבודד, ולכן רצוי לחסום את המדורה עם אבנים וחול.

מדורה נמוכה ובטוחה: לא מעט אסונות קרו עקב מדורות גבוהות. ככל שהמדורה גבוהה יותר כך גם גדל הסיכוי שיפול עץ בוער ויצית חומר דליק אחר. עלינו להכין כמה סבבים של הוספת עצים למדורה, וכמובן שאת העצים הארוכים עלינו לשבור לחתיכות. כך נמנע שריפה מיותרת וגם נחסוך בעצים שיחזיקו את המדורה בוערת עוד כמה שעות.

כתבה
המדריך: כך תחגגו את ל"ג בעומר בצורה הטובה ביותר
לין אייזנברג
כולנו מכירים את הקונספט הידוע: כבר אספנו קרשים, כל אחד שילם את הסכום הסמלי למטרות המדורה והקניות לחג לא יאחרו לבוא, אבל חוץ מכל השגרה הנורמלית הזאת - מה אפשר לעשות כדי לחגוג את החג בצורה הכי שווה שיש?

מבחינת הביגוד כדאי ללבוש בגדים וארוכים ונעליים סגורות ובכך למנוע כוויות מיותרות. הגיצים שנובעים מבעירת העצים יכולה לגרום לכוויות ובמקרים גרועים יותר אף לאשפוז.

אנחנו יודעים שאתם כבר ילדים גדולים, אבל את המדורה מומלץ לתת לאדם מבוגר, אחראי ובעל ניסיון להדליק. חבל להתחיל את הערב עם כוויות ופציעות, לכן רצוי לקרוא לאבא או לאמא שידליקו לנו את המדורה.

אש מסוכנת. השלכה של דברים דליקים לתוך מדורה עלולה לגרום לגיצים רבים שמובילים לכוויות. כמו כן, זה אף עלול להזיק לסביבה ולהרעיל את האוויר. לכן, חל איסור על השלכת מוצרי פלסטיק למדורה עקב חנק.

כשאתם כבר עייפים ורוצים ללכת הביתה אחרי לילה לבן מלא בחוויות, תוודאו שכיביתם את המדורה כמו שצריך. לא תמיד המדורות נכבות, ולכן אסור לנו לקחת סיכון. יש מגוון דרכים לכיבוי מדורה, ביניהם כיבוי צופים (למי שלא יודע - השיטה פשוט אומרת להטיל את מימכם על המדורה), אך השיטה המומלצת והיעילה ביותר היא השנקת המדורה. על מנת להשניק את המדורה עלינו פשוט לשפוך חול על המדורה. כך המדורה תיכבה ולא תצית את הסביבה.

SO – ל"ג בעומר מהנה ושמרו על עצמיכם!

תגובות