סיכול חדירה, הפסקת אש הומניטרית ואזעקות ברחבי הארץ. צילום: אבי רוקח

סיכול חדירה, הפסקת אש הומניטרית ואזעקות ברחבי הארץ

ישראל הסכימה לבקשת האו"ם ונצרה את האש כדי שתושבי רצועת עזה יוכלו לצרוך הספקת מזון. קודם לכן, חמאס המשיך לשגר לישראל ואזעקות נשמעו באזורים רבים. סוכל ניסיון פיגוע באזור כפר סופה

דבר כזה עוד לא ראינו: דובר צה"ל שחרר סרטון המתעד יציאת מחבלים מבטן האדמה בשטח ישראל, זמן קצר לפני שנפגעו מירי צה"ל. המחבלים השאירו מאחוריהם אמל"ח. החשש: מנהרות דומות טרם אותרו. צה"ל: "זאת התמונה שחמאס חיפש". בחמאס מתעקשים: כל לוחמינו חזרו לעזה בשלום.

מדינה תחת אש - סיקור מיוחד: 

כוחות צה"ל הצליחו לסכל היום פיגוע שעלול היה לשנות את תמונת המערכה בין ישראל לחמאס - אבל חשיפת המנהרה ששימשה את המחבלים בדרכם לישראל מטרידה ומעוררת סימני שאלה סביב הסכנה האדירה הטמונה לתושבי הדרום מתחת לקרקע בשל הערכה שחמאס חפר מנהרות רבות נוספות. ב-4:30 זיהתה תצפית של צה"ל מחבלים יוצאים מנקודות שונות באדמה ואז ככל הנראה מנסים למשוך אמל"ח מהמנהרה. בסרטון נראית ככל הנראה פגיעה של צה"ל בכניסה למנהרה. למבצע הסיכום תרם מודיעין מוקדם שהביא שירות הביטחון הכללי. דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, התראיין למשדר המיוחד באולפן ynet ואמר: "זאת התמונה שחמאס כל כך מחפש בשבועות האחרונים. הייתה כאן הצלחה גדולה מאוד של צה"ל". ככל הנראה ניסה הארגון לבצע פיגוע רחב ממדים שעות לפני כניסתה לתוקף של הפסקת האש ההומינטרית.

 
© אבי רוקח

בשעות הבוקר אזעקות נשמעות ביישובי השרון, בעמק חפר, בשפלה, בבאר שבע, אשקלון וגוש דן. אזרחים דיווחו על הדי פיצוצים במרכז הארץ, על שובלי יירוט מעל פתח תקווה וגם "בומים" בפר סבא. רקטה נפלה בשטח פתוח ליד באר שבע. לירון מפתח תקווה סיפרה לנו: "הייתי באמצע נסיעה ודיברתי בטלפון, ופתאום שמעתי אזעקה מאוד חזק. המבוגר שנסעתי איתו עצר מיד את הרכב ורצנו לבניין הכי קרוב. לצערי הוא היה סגור, ולכן לא יכולתי להיכנס לחדר המדרגות. ראיתי קיר בטון והסתתרתי מאחוריו. אז ראיתי את הרקטה ואת הטיל של היירוט מתנגשים. הדבר הראשון שעשיתי אחר כך זה להתקשר לאמא לוודא שכולם בסדר. זה היה מפחיד". 

תגובות