החלום האמריקאי: עשו סרט גמר והגיעו להוליווד. צילום: צילום פרטי

החלום האמריקאי: עשו סרט גמר והגיעו להוליווד

קבוצת תלמידי כיתה י"ב הלומדים במגמת תקשורת בבית הספר "נופי גולן" שבקצרין, הכינו סרט גמר בשנה שעברה והצליחו להגשים את החלום ולהגיע להוליווד

​​בכל שנה מתקיימות בהוליווד, עיר הקולנוע האגדית, תחרוית סרטים שונות שאליהן כמובן רק חולמים להגיע. בחודש שעבר נערכה תחרות סרטים קצרים שבה משתתפים קבוצות הפקה מכל רחבי העולם ובה מתחרות הקבוצות על כמה וכמה נושאים שונים, כמו בימוי, עריכה, הפקה וכמובן הסרט הטוב ביותר.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

אם אתם חושבים שזה בלתי אפשרי, תחשבו שוב. קבוצת תלמידים שלמדו בכיתה י"ב בשנה שעברה מבית הספר "נופי גולן" שבקצרין, שלחו את סרט הגמר שלהם לתחרות וזכו להגשים את החלום הגדול ביותר ולטוס להוליווד להשתתף בתחרות נחשקת. זו לא הפעם הראשונה שבית הספר מצליח להגיע למעמד הזה - גם שתי קבוצות של תלמידים בשנתיים האחרונות מאותו בית הספר הגיעו להוליווד ואף זכו במקום הראשון שנה אחרי שנה.

© צילום פרטי

ארבעת התלמידים, דיה מימוני (במאית), ליר מרקוס (מפיקה), יובל רייכין (צלם) ועידן פרל (עורך), עבדו במשך שנה ויותר על סרט הגמר שלהם הנקרא "פרפרים של תקווה", סרט עלילתי מז'אנר הדרמה המציג צמד אחיות תאומות, שאחת מהן מרגישה מרוחקת ופועלת בדרכים קיצוניות.

הסרט עצמו
 

הבמאית דיה מימוני והמפיקה ליר מרקוס נסעו ליצג את הקבוצה בהוליווד. זה ללא ספק חלום שמתגשם, השאיפה של כל מי שעוסק בתחום. אמנם הקבוצה לא זכתה בפרס אבל עצם המעמד הוא רגע של שיא בפני עצמו. 

תפסנו את ליר מרקוס, מפיקת הסרט, רגע אחרי חזרתה מהתחרות ושאלנו אותה מספר שאלות;

אז, איך היה?

"וואי היה כיף באופן בלתי רגיל! יצאנו לבלות, ראינו את הוליווד והכרנו אותה מקרוב, היינו ביוניברסל סטודיו שזה מקום מאוד נחשב לקולנוע העולמי בעוד המון מקומות מדהימים. התחרות עצמה התפרסה על כמה ימים. ביום הראשון ראינו את כל הסרטים הקצרים שמשתתפים בתחרות, ההקרנה התקיימה במלון מפואר בהוליווד. היו כמה קטגוריות שונות ואנחנו השתייכנו לקטגוריה של "דרמה זרה". היו סרטים פשוט מדהימים, מאוד איכותיים ומפתיעים. בימים שאחרי עשו לנו פעילויות שונות וביום האחרון הודיעו לנו על הזוכים. אמנם לא זכינו במקום כלשהו אך עצם זה שהגענו למעמד הזה זה היה שווה את הכל".

איך הגבתם כשהודיעו לכם שהתקבלתם לתחרות בהווליוד?

"ממש הופתענו, זה היה אושר גדול, לא חשבנו שהסרט יגיע למקומות שכאלה, אשכרה הוליווד. כולם מסבבנו היו שמחים בשבילנו ופרגנו, אפילו המועצה מימנה לנו את כרטיסי הטיסה. עצם זה שהגענו למעמד האדיר הזה הרגשנו כבוד גדול".

תרצי לעסוק בזה גם בעתיד?

"אני לא יודעת מה לומר, אני לא סוגרת לעצמי את האפשרות הזאת אבל כרגע העתיד שלי לא מכוון לשם".

© צילום פרטי

חשבתם שתגיעו למעמד מכובד שכזה?

"קודם כל היה קשה מאוד, לא חשבנו שזה יגיע לאיכויות כאלו כמו שיצא בסופו של דבר. זה דבר שלא קל להתמודד איתו, יש הרבה לחץ ולוחות זמנים, אני גם הייתי המפיקה אז בכלל זו הייתה אחראיות ענקית, אבל בסופו של דבר זה היה שווה את המאמץ וכל הזמן נאחזנו במטרה שיצא לנו סרט שיצליח לגעת בכולם עד שסיימנו".

יש לך המלצות לילדי מגמות התקשורת?

"קודם כל אני ממליצה בחום להכנס למגמת תקשורת וקולנוע מההתחלה. כשתתחילו עם סרט הגמר חשוב שתשקיעו ותתנו את מה שאתם יכולים על מנת שתצא תוצאה שתתגאו בה. מצד אחד חשוב לתת הרבה, לעשות וויתורים ולהתמקד בסרט אבל מצד שני חשוב להשקיע גם בלימודים עצמם, בבגרויות האחרות. תנסו לתת מעצמכם כמה שיותר ולהיות יצירתיים, אל תתייאשו גם אם זה נראה לכם בלתי אפשרי. כשתראו את התוצאה תבינו איזו הרגשה מדהימה ומספקת זו, והעיקר שתהנו ותקחו הכל כחוויה".

תגובות