דעה: בחירות 2015 - בחירות מיותרות, על חשבוננו. הפנינג בחירות. צילום: סתיו צור

דעה: בחירות 2015 - בחירות מיותרות, על חשבוננו

הכנסת תצביע מחר על פיזורה ומערכת בחירות חדשה צפויה בחודש מרץ, ועל פי הערכות היא תעלה לנו ביוקר: כשני מיליארד שקלים על חשבון תחומים רבים: חינוך, כלכלה, בריאות ועוד. בחירות 2015, בחירות מיותרות ועל חשבוננו

במקום שהמדינה והפוליטיקאים יתעסקו בעיקר, הם מתעסקים בתפל. במקום לדאוג להורדת המחירים במשק ולפעול להורדת מחירי מוצרי המזון שגבוהים ב-25% מהמחירים באיחוד האירופי, מבזבזים וכסף בתעסוקה סביב הבחירות.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

כמעט בכל שנתיים אנחנו מגיעים לבחירות. במקום שהממשלה תהיה יציבה ואיתנה, במקום שהממשלה שלנו תדאג לדברים החשובים יותר, לדברים הדחופים יותר ותעשה ככל שביכולתה על מנת לחזק את ההגנה על אזרחיה היא עסוקה סביב הבחירות. ובזמן הזה חמאס מתכוננים היטב לסבב לחימה נוסף, וסביר להניח שגם חיזבאללה עושה בזמן זה לא מעט במטרה לפגוע בנו ומחזק את אמצעיו.

קשה אולי לראות את זה, אבל צריך לשים לב לכך שהבחירות ייפגעו בכל האוכלוסייה, וכמובן גם בנו - בני הנוער. את שני מיליארד השקלים שיושקעו בבחירות ניתן היה להשקיע בתחום החינוך על מנת לקדם אותו ולאפשר שיטות לימוד מפותחות יותר שמתאימות יותר למאה ה-21, או כדי להגדיל את אחוזי ההצלחה של התלמידים במערכת החינוך.

© אור גפן

הפער במדינה בין העשירים לעניים הוא עצום, למעמד הביניים לא סוגר את החודש. כל תוכנית כלכלית שהממשלה הזאת ניסתה לעשות - יתעכבו בלפחות עוד חצי שנה, או לא ייצאו לפועל בכלל. בעקבות הבחירות יתדרדר עוד יותר מצבם של העניים ומעמד הביניים, דבר זה יתבטא בלא מעט דברים, כגון העלאת המסים. יתר על כן, כידוע לכולנו שכאשר מדובר ביום בחירות, מדובר ב"יום שבתון", שבו רוב המשק נמצא בחופשה, למעט שירותים חיוניים. ההפסד יהיה כולו שלנו. 

© סתיו צור

אני חושבת שהבחירות האלו הם על הגב שלנו. צריך לזכור שיציאה לבחירות תגרום לדחיית חוקים ורפורמות שהממשלה התחילה בהם, כמו למשל רפורמת הבגרויות והפסיכומטרי? מה יעלה בגורלן? מה יעלה בגורל הרפורמה במערכת הבריאות? שלא נדבר על הכספים הרבים שמתבזבזים כאמור, על מערכת הבחירות. מבחינתי, אולי הדבר הכי נורא הוא שיש לנו החל מהיום לחודשים רבים שבהם נשמע על דילים מכוערים הבטחות ל"פוליטיקה חדשה" ותרגילים של פוליטיקה ישנה. וכנראה, ששום דבר לא יעזור, ובעוד שנתיים שוב נלך לבחירות. שיהיה לנו בהצלחה.

 
תגובות