יום המורה 2014: קבלו את המורים הכי מגניבים. צילום מסך מיוטיוב

יום המורה 2014: קבלו את המורים הכי מגניבים

מורים שמנגנים בהרכבים מוזיקליים, מורה שהוא גם רקדן סלסה ואפילו מורה שהוא גם דיג'יי. לכבוד יום המורה, ערכנו עבורכם את מצעד המורים הכי מגניבים. חשבתם שלמורים אין חיים? תחשבו שוב

אם היינו שואלים אתכם, מה אתם חושבים על המורים שלכם, אנחנו מניחים שמילים כמו קול, מגניב ומיוחד לא היו נכנסים לרשימה. אז ערכנו רשימה עם המורים של רשת החינוך ״אנקורי״ שיש להם את העיסוקים הכי מגניבים, אחרי הלימודים, ובאים לשבור לכם את הסטיגמה על מורים "חסרי חיים".

דודו ניסקי, מורה למתמטיקה ובזמנו הפנוי מדריך מדיטציה

איך הגעת לתחביב? "אחרי השירות הצבאי שלי חיפשתי עיסוק רוחני שדרכו אוכל להתפתח אישית. עם הזמן נמשכתי ועוד ועוד לעולם הזה של מדיטציה והחלטתי שאני הולך ללמוד הדרכת מדיטציה. למדתי והתחלתי להדריך קבוצות של מדיטציה למבוגרים וגם לבני נוער."

התלמידים יודעים על התחביב שלך? "לא, התלמידים לא מכירים את הצד הזה שלי."

רגע רוחני מיוחד: "בשנה שעברה פתחנו קבוצת תלמידים אותם הדרכתי ולימדתי מדיטציה. המדיטציה עזרה להם להירגע ולהתרכז לפני לימודים ובחינות."

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

ינאי צברי, מורה לספרות וקולנוע ונעמה מס (שם במה: טריקסי) מורה לאנגלית ותקשורת, שניהם חברים בהרכבי מוזיקה שונים.

איך הגעתם לתחביב המוזיקלי? 

ינאי: "מנגן מגיל 15 על גיטרה, במרקה פגשתי בחור שמנגן על חצוצרה וחלילי ושאל אותי אם אני מנגן ואיך שהוא זה עבד".

נעמה: "המוזיקה זה המהות שלי, אני עושה את זה מגיל 10 בעצם רב הזמן, ולפני 7 גם התחלתי להקליט את המוזיקה".

© יחסי ציבור

התלמידים שלכם יודעים על העיסוק המיוחד שלכם?

ינאי: "רובם יודעים שאני מנגן אבל לא בהרכב, כי הבאתי גיטרה לטיול השנתי".

נעמה: "חלקם יודעים אלו שמתעניינים".

פאול קורסונסקי, מורה לאזרחות ומתמטיקה, ורקדן ומורה לסלסה

איך התחלת לרקוד סלסה? "אני רוקד מגיל צעיר. רקדתי המון שנים ריקודים סלונים ואחרי הצבא חזרתי לרקוד והכיוון שלי היה סלסה ומשם זה התפתח".

התלמידים יודעים? "התלמידים יודעים. יש גם סרטונים ביוטיוב. אני חושב שהם מגיבים לזה טוב, כי קשה להגיב לבן שרוקד אבל כשזה המורה זה אחרת".

סיפור מעניין במסגרת החזרות או הריקודים? "קיבלתי מרפק לפנים באמצע הופעה, כשהריקוד נגמר כל הפנים שלי כבר היו ממש מנופחות. בנוסף, אני בעצם גם מורה בבית ספר שבו אני למדתי כתלמיד".

© יחסי ציבור

בועז עילם, מורה לאזרחות ותקשורת, תקליטן במסיבות רחוב ושדרן רדיו

איך הגעת לתחום הזה? "אני מאוד אוהב מוזיקה ומאוד אוהב רדיו. כשהגעתי לאוניברסיטה בירושלים היתה שם תחנת רדיו, אז עבדתי שם המון שנים. עשינו שם הרבה ערבי D.J ואז התחלתי כבר לתקלט".

זה התחביב הכי מגניב ביקום, התלמידים שלך יודעים עליו? "על הרדיו כן אני לא משדר שם מוזיקה שרב האנשים שומעים על התקלוטים לא ממש".

יש לך סיפור מיוחד שקרה לך במסגרת התחביב? "כשהייתי משדרבתחנה של האוניברסיטה, אירחנו כמה מוזיקאים ועשינו ראיונות עם אמנים מוכרים וזו היתה חוויה מאוד מאוד גדולה".

ארז כהן, מחנך כיתה י"ב ומורה לתנ"ך והיסטוריה, ג'ודוקא

איך הגעת לתחביב? "התחלתי להתאמן בגיל צעיר, התחלתי עם זה כחוג. לאט לאט עם השנים התמקצעתי והגעתי עד לחגורה שחורה. יש לי בבית ארון מלא גביעים ומדליות מתחרויות בהן השתתפתי."

התלמידים יודעים על התחביב שלך? "התלמידים לא יודעים. מעניין לראות כיצד יגיבו כשיגלו כשיקראו את הכתבה."

רגע מיוחד בתחביב: "מלבד האימונים והתחרויות, גם אימנתי ג'ודו והיו בבעלותי שלושה מועדונים של קרב מגע וג'ודו. אימנתי גם במשרד ראש הממשלה, אבל על זה אסור לי לפרט".

© יחסי ציבור

דובי מיכאל, מנהל קמפוס אנקורי תל אביב ומורה למתמטיקה ומנהל עסקים, שחקן חובב

איך הגעת לתחביב? "תמיד היה לי חלום להיות שחקן. כשהשתחררתי מהצבא, מאוד התלבטתי לאיזה כיוון ללכת, מה ללמוד, מתמטיקה או משחק. בסוף החלטתי ללכת ללמוד כלכלה ומתמטיקה. אך לעולם לא וויתרתי על המשחק. שיחקתי במשך שנים רבות בהפקות של תיאטרון החובבים של גבעתיים והופענו יחד בתאטרון גבעתיים, פסטיבלים וסרטי חובבים. השתתפתי גם בסרט מיוחד של עיריית תל אביב על הורים להם בת יחידה אוטיסטית והם עומדים בפני דילמות הנוגעות לגידול הילדה. אני מאמין שגם כמורה אני משלב את יכולתי כשחקן כדי לתפוס את תשומת לב התלמידים בעזרת חוש הומור, דרמה וכו'."

התלמידים יודעים על התחביב שלך? "תלמידים בעבר הכירו את התחביב, אבל בשנים האחרונות כבר פחות ופחות תלמידים מכירים את הצד הזה שלי. בעבר גם נפגשתי עם התלמידים במסגרות של תכניות נוער ומבוגרים במשחק."

רגע מיוחד בתחביב: "לפני שבע שנים העליתי הצגה מיוחדת יחד עם התלמידים בקמפוס לקראת יום השואה. זה היה רגע מרגש וחשוב עבורי, ואני בטוח שגם עבור התלמידים."

© יחסי ציבור

יואב גרשון, מורה להיסטוריה ואזרחות, מאמן כדורסל

איך הגעת לתחביב? "שיחקתי כדורסל הרבה שנים, עוד כנער. התחלתי לאמן כדורסל עוד כסטודנט, להשלמת הכנסה, אבל מהר מאוד זה הפך לעיסוק המרכזי שלי. במשך שנים אימנתי נבחרות של ילדים ונוער ועד לבוגרים, אימנתי את נבחרות ישראל הצעירות, את מכבי קריית ביאליק, הפועל קריית טבעון ועוד. אני מאוד אוהב כדורסל וספורט ואני מאוד אהב חינוך, והכל משתלב ביחד באימון כדורסל. אני מאמן כבר 22 שנים."

התלמידים יודעים על התחביב שלך? "כן. הם מאוד מרוצים מהעניין, זה נראה להם מגניב".

רגע מיוחד בתחביב: "רגע שזכור לי במיוחד הוא גמר גביע המדינה בנערים, לשם העפילו הפועל טבעון אותם אימנתי ושיחקו נגד הפועל חולון שנחשבה לקבוצה מאוד חזקה בזמנו".

פיני קמחי, מורה לספרות ופילוסופיה, עוזר במאי ומפיק תאטרון

איך הגעת לתחביב? "שיחקתי בקבוצת תאטרון בהדרכתה של מורה ובמאית תאטרון מוערכת בשם נולה צ'לטון. כחלק מהשיעורים, התלמידים, וביניהם אני, מתנסים בעבודה עם נולה בתיאטרון ומשמשים בהפקה כשחקנים וגם בתפקידים מאחורי הקלעים. אני שימשתי כמפיק וכעוזר במאי של נולה בהצגה של "במקום של האחר". את נולה הכרתי לראשונה כשלמדתי באוניברסיטת תל אביב, ונרשמתי לקורס שלה כבר בשנה א' למרות שהיה מיועד לתלמידי שנה ג' בלבד. מהר מאוד היא עלתה עלי, אבל הצלחתי לשכנע אותה להשאיר אותי בקורס."

התלמידים יודעים על התחביב שלך? "לא כולם. אבל מקווה שבקרוב כולם ידעו מאחר ואני מתכוון לפתוח מחדש את מגמת התיאטרון של אנקורי."

רגע מיוחד בתחביב: "לפני מספר שנים ארגנו ערב הוקרה ומחווה לנולה צ'לטון, בו השתתפו אנשי תאטרון רבים ומוכרים. שמעתי שמאחורי הקלעים נרשמה התרגשות רבה והשחקנים היו בלחץ אדיר מהמחשבה של "מה נולה תגיד". התפלאתי לגלות שלא משנה בן כמה אתה וכמה ניסיון יש לך על הבמה, תמיד יהיה לך את הדמות שהדעה שלה תהיה חשובה עבורך, וההתרגשות לא באמת נגמרת."

בני כבודי, מורה לקולנוע, עורך רדיו בגלגל"צ

איך הגעת לעיסוק? "לפני 14 שנים חיפשתי עבודה בתחום בתקשורת, בלי שהיה לי כל ניסיון. פניתי לחבר שהיה עורך באחת מתחנות הרדיו והוא אמר לי לפנות לגלי צה"ל, שצריך שם עובדים חדשים. התחלתי לעבוד בתחנה כמפיק, שם למדתי מה זה רדיו, צברתי שעות אולפן, מה זה גלי צה"ל, מה זה גלגל"צ. התחלתי בעבודה קשה מאפס כי לא היה לי כל ניסיון. במשך השנים למדתי את כל מה שאני יודע היום. התקדמתי בתחנה, עברתי לתפקידי עריכה, והיום אני עורך התנועה הראשי של התחנה".

© יחסי ציבור

התלמידים יודעים על העיסוק שלך? "התלמידים יודעים כי השם שלי מאוד מוכר ברדיו. לרובם השם היה מוכר עוד לפני ההכרות שלנו באנקורי."

רגע מיוחד בתחביב: "נהגנו להעביר דיווחי תנועה לתכנית 'אורלי וגיא' בערוץ 10 בכל בוקר. באחד הבקרים, כשהייתי בטיול שנתי עם התלמידים הייתי אמור להעביר את הדיווחים. צלצלתי למערכת הרדיו, העבירו לי את הדיווחים, ובעצם עליתי לשידור ב'אורלי וגיא' דרך הטלפון, כך שלמעשה העברתי את הדיווחים מהטיול השנתי."

תגובות