שומרים על סביבה ירוקה: קבלו עשרה צעדים פשוטים . צילום: shutterstock

שומרים על סביבה ירוקה: קבלו עשרה צעדים פשוטים

השבוע מצוין יום כדור הארץ בשלל פעילויות שונות, ואנחנו החלטנו להביא לכם מספר צעדים פשוטים שיכולים להפוך את החיים של כולנו לירוקים יותר והרבה יותר טובים

תדאגו למחזר

הקפידו למחזר מוצרים שניתנים למיחזור, כמו למשל דפים שאתם לא צריכים, בקבוקים מזכוכית או מפלסטיק,פחיות, סוללות ועוד.

© giphy

את האשפה לסל - וחסל 

את האשפה זרקו לפח בלבד! אם כל אחד מאיתנו יזרוק את הפסולת שלו ברחובות, מעבר לאסון האקולוגי, זה יהיה פשוט מלוכלך ומאוד לא נעים לאף אחד מאיתנו. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

כבו מכשירי חשמל שאינם בשימוש

הקפידו לכבות את האורות, המזגן, הטלוויזיה, וכל מכשיר חשמלי אחר בזמן שאינו נמצא תחת שימוש.

סגרו את הברז

הקפידו לסגור את הברז כשאינו בשימוש, גם אם מדובר במספר דקות בלבד. כל דקה של ברז סגור ולא פתוח, חוסכת באופן משמעותי. גם עזרתם לסביבה, וגם לכיס של ההורים שלכם. שווה, לא?

© giphy

השתמשו בכלים רב פעמיים

לכלים חד פעמיים לוקח מאות שנים להתכלות. לכן, מומלץ להימנע מהשימוש בהם ולהשתמש במקומם בכלים רב פעמיים. נכון, זה יוצר לנו קצת יותר עבודה אחר כך, אבל מה זה לעומת אוויר צח יותר?

קצרו את זמן המקלחת

קצרו את זמן השהייה במקלחת. כל דקה במקלחת מזרימה בערך 10 ליטר מים, כך שאפילו אם נוריד 2 דקות מהמקלחת היומית, נוכל לחסוך 600 ליטר מים בחודש.

לא, לאכול פיצה תוך כדי המקלחת זה לא רעיון טוב
לא, לאכול פיצה תוך כדי המקלחת זה לא רעיון טוב © giphy

השתמשו בנורות חסכוניות

נורה חסכונית חוסכת כ-80% מצריכת החשמל, אחוז משמעותי. חסכון של כסף להורים, כבר אמרנו?

צמצום ההדפסות

נכון, אין ברירה וצריך להדפיס המון דפים בשביל הלימודים, אך תחשבו שניתן לחסוך ב-50% מההדפסות שלנו ע"י הדפסה משני צידי הדף.

© giphy

רכבו על אופניים

רכיבה על אופניים הפכה להיות אהודה ברחבי העולם, וגם בישראל לא מעט בני נוער עברו לרכב על אופניים. האופניים מהירות, חסכוניות, לא מזהמות וכמובן מדובר בדרך נהדרת לשמור על כושר (בתנאי שאתם לא רוכבים על אופניים חשמליים). 

© tumblr

השתמשו בשקיות בד

כל ישראלי ממוצע משתמש ב-58,400 שקיות במהלך חייו, כמות השווה לשטח של כ-14 מגרשי כדורסל! לכן, אם נעבור להשתמש בשקיות בד, נוכל לחסוך ובגדול!

תגובות