מילות קסם: מרכז המעניק תמיכה נפשית לנוער ובחינם. עמוד הפייסבוק של Headspcae ישראל

מילות קסם: מרכז המעניק תמיכה נפשית לנוער ובחינם

"מדברים על כל מה שבראש שלך": כשיותר ויותר בני נוער זקוקים נואשות לתמיכה רגשית ולא זוכים לה, נדמה שנמצא פתרון הולם - מרכז Headspace, ייחודי וראשון מסוגו בארץ

מדברים בשקט? הכירו את Headspace, מרכז ראשון מסוגו בארץ המבוסס על מודל אוסטרלי מצליח, שמעניק סיוע נרחב ותמיכה רגשית לבני נוער וצעירים ללא כל תשלום. למעלה מ-80% מבעיות בראשית גיל הבגרות לא מאובחנות וזוכות לטיפול הולם, כך עולה מנתונים שאספו במרכז הייחודי. בישראל, רק 34% מבני הנוער מאובחנים עם סימפטומים של הפרעות נפשיות ורק 40% מהאימהות לצעירים הסובלים מהפרעות נפשיות פנו לסיוע מקצועי.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

בעקבות הנתונים המדאיגים הללו, שוחחנו עם איל ברנר, פסיכולוג קליני והמנהל הקליני של המרכז.

אז איך המרכז פועל?

"פשוט מתקשרים לטלפון שלנו: 03-5040900, עונה מזכירה והיא מיד קובעת פגישה, בה אנו רואים אם אנו יכולים לעזור לצעיר תוך 15 מפגשים להתמודד עם הבעיה".

© עמוד הפייסבוק של Headspace ישראל

כיצד אתם פועלים במטרה לסייע לבני הנוער והצעירים?

"קודם כל, רוב הצעירים בעלי מצוקה רגשית לא יודעים אפילו היכן ניתן לקבל עזרה, גם מי שיודע היכן לקבל עזרה זקוק לעזרה מהירה וזמינה, אין לו זמן לחכות" איל מסביר. "חשוב לנו שהצעירים ידעו שאנו קיימים, ולכן אנו עושים הרבה פעולות בשביל שידעו עלינו. חשוב לנו שכאשר הצעיר מגיע אלינו שיפגש איתו איש מקצוע- מומחה לצעירים שיספק לצעיר עזרה מקצועית, יסביר לו ממה הוא סובל וגם יציע לו את דרך הטיפול הטובה ביותר עבורו".

מה היעד שהצבתם עם הקמת מרכז הסיוע?

"היעד שלנו הוא שצעירים רגילים, נורמליים, כמו כל אחד מאיתנו שחווים בלבול, משבר או קושי רגשי ידעו שיש להם לאן לפנות, שיש מקום שיעניק להם הרגשה טובה ונעימה, מקום שיכבד את הפרטיות שלהם. אנו רוצים שידעו שיש להם צ'אנס לקבל מענה באופן מכבד ומאוד מקצועי, במטרה לגרום להם לחזור למסלול כמה שיותר מהר. אנו חושבים שעד היום לא היה מענה כל כך זמין עבור צעירים, מדובר במרכז נגיש, נוח, ואנו מאמינים שככל שצעירים יגיעו יותר מוקדם לקבל טיפול, כך זה ימנע מקשיים, בעיות, הוצאת עלויות גבוהות או כל קושי אחר".

© עמוד הפייסבוק של Headspace ישראל

לסיכום, מה המסר שלך לבני נוער שנמצאים במצוקה או לבני נוער שאחד החברים שלהם נמצא במצוקה?

"זה מאוד קשה, לא נעים ומבלבל להיות במצוקה או לראות חבר במצוקה" איל מבהיר. "אנו יודעים שהצעירים לא תמיד סומכים על עולם המבוגרים, לפעמים זה לא פשוט לספר ולהיפתח. במיוחד בגיל העשרה יש הסתרה ורצון שלא ידעו, אבל לכל אחד יש שלב בחיים בו הוא חווה קשיים רגשיים. אני ממליץ לא להישאר עם זה לבד, תפנו אל ההורים, לבתי הספר, לקופות החולים או למרכז Headspace".

 

"אל תישארו עם זה לבד, שיתוף עשוי להעניק תחושת הקלה גדולה ולמנוע מצב של הידרדרות. לפעמים אנשים מגיעים לאחר שנה או שנתיים, אך אם הם היו פונים מוקדם יותר היה ניתן הרבה יותר להקל עליהם. אפילו אם נראה שאין מישהו שיכול לעזור, צריך לדעת שיש מבוגרים שזה המקצוע שלהם, הם עם הרבה רצון טוב, לב טוב, כלים, ידע וביכולתם לעזור, וכדאי מאוד לפנות אליהם". 

תגובות