המקצועות שהיינו רוצים להכניס לתוכנית הלימודים. אדם ליבל

המקצועות שהיינו רוצים להכניס לתוכנית הלימודים

אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל לנו כבר נמאס מהשיעורים הרגילים בבית הספר. אז עם כל הכבוד למתמטיקה ולשון, יש כמה תחומים ומקצועות שלא כלולים בתוכנית הלימודים הרגילה, שממש לא היינו מתנגדים ללמוד גם אותם

בישול

מכירים את זה שאתם באמצע יום לימודים, הכי רעבים בעולם, ושלא נדבר על זה שכבר נמאס לכם לשמוע את המורה ולכתוב כל כך הרבה. הפתרון: שיעור בישול, שמשלב הפסקה משיעורים רגילים והכנת אוכל. אין דבר יותר כיף אחרי שעות של למידה מלבשל דברים טעימים.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

גלישה וספורט ימי

תחום הגלישה תופס תאוצה מטורפת בשנים האחרונות. לא קשה לדמיין שיעור ספורט בים, ריצה קצרה על קו המים, מתיחות על החול ואחר כך קצת התרעננות רטובה. אנחנו חושבים, ששילוב שספורט ימי בשיעור ספורט, הרבה יותר כיף מריצת 2000. 

© איתמר גרינברג

קולנוע

ברחבי הארץ יש מגמות וחוגי קולנוע אבל המקצוע אף פעם לא נכנס לתוכנית הלימודים של כולם. הקולנוע הוא מקצוע חשוב שמלמד בין היתר גם על ניהול ויצירתיות, ויכול להתאים לתלמידים רבים, גם אם הם לא חשבו לעסוק בתחום. בתכלס, הכי כיף לראות סרט באמצע היום בכיתה ולנתח אותו, רק שיהיה פופקרן בצד, בבקשה. 

© שנהב דעבול

להיות בטוחים ברשת

כולנו יודעים שברשת האינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט, יש לא מעט דברים מסוכנים. חרמות, פוסטים משפילים, פדופיליה ופורנוגרפיה הם רק חלק מהדברים שאנחנו לא יודעים להתמודד איתם בזמן השימוש ברשת באופן המיטבי. לכן אין לנו ספק שאחד השיעורים החשובים ביותר שיכולים להוסיף למערכת החינוך הוא שיעור בטיחות ברשת, שיתן כלים מעשיים איך להתמודד עם הסכנות הצפויות.

© נועה ריינה

סטיילינג

לכל אחד מאיתנו יש את התלמידים בכיתה שלא ממש יודעים להתלבש. בדיוק בשביל זה יש את מקצוע הסטיילינג. כמובן שחוץ מהשיעורים הרגילים יוכל כל תלמיד לבחור עוד סדנה נוספת כמו: עיצוב שיער, איפור, אקססורייז ועוד. הכי גלאם שיש. 

© צילום מסך אינסטגרם

צילום

מקצוע אומנותי במיוחד, שקשה להאמין שעוד לא נכנס לתוכנית ונלמד באופן סדיר. אין ספק שזה מקצוע שיכול להיות בקלות יעיל, מעניין, ולהיכנס בקלות למערכת השעות שלנו. אז כשחלק עיקרי מהדילמות של בני הנוער הן מאיזו זווית כדאי לצלם תמונה לאינסטגרם ואיזה פילטר כדאי לבחור, אולי מקצוע הצילום יהפוך לאטרקטיבי הרבה יותר משנדמה. 

© tumblr

שיעור "אחדות"

בזמן האחרון נדמה שהקרעים בחברה הולכים וגדלים מיום ליום. ישנם המון פרויקטים נקודתיים שבהחלט תורמים לשיפור היחסים בין המגזרים השונים בחברה הישראלית, אך אולי זוהי הזדמנות מתאימה. ואם תהיה שעה שבועית אחת בה ידברו תלמידי הכיתה על אחדות, קבלת השונה וייפגשו עם תלמידים אחרים שהם לא רגילים לפגוש בחיי היום יום, בבית הספר, בשכונה או בעיר, אולי ככה יתחיל שינוי אמיתי ומשמעותי בחברה. 

 
תגובות