מחמם את הלב ואת בעלי החיים: פרויקט שמיכה לשמחה. צילום: עמוד הפייסבוק "שמיכה לשמחה"

מחמם את הלב ואת בעלי החיים: פרויקט שמיכה לשמחה

את פרויקט "שמיכה לשמחה" שאוסף שמיכות עבור בעלי החיים הנמצאים בכלביות וסובלים מהקור, הקימו האחים אורי ויהונתן, רק בני 11 וחצי: "זו תחושה מרגשת ומדהימה לדעת שעזרת למישהו, לא משנה אם זה בן אדם או בעל חיים"

אורי ויהונתן להב הם שני ילדים מקסימים שהחליטו לעזור לבעלי החיים ולעבור את החורף הקר לחם יותר עבור בעלי החיים הנמצאים בכלביות. יחד, הם הקימו את עמוד הפייסבוק "שמיכה לשמחה" במסגרתו הם אוספים שמיכות לבעלי חיים ומעבירים אותם לכלביות השונות ברחבי הארץ. נקודות איסוף השמיכות כבר מפוזרות ברחבי הארץ ושני הילדים הנפלאים האלו, כבר דאגו לחמם עשרות כלבים וחתולים.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

"מגיל צעיר אנחנו אוהבים חיות ותמיד היו לנו כלבות בבית ולעיתים גם חיות אחרות. עכשיו אנחנו אפילו מגדלים חתולה וארבע כלבות שאימצנו מכלביות או מהרחוב". מספרים השניים. "לפעמים אנחנו באים להתנדב ולעזור בכלביות. באחת הפעמים שהגענו להתנדב בכלביית "תנו לחיות לחיות" שבכפר רות, אחרי שסיימנו לנקות כלובים ולהוציא כלבים לטיול שמנו לב שאין לכלבים שמיכות להתכרבל בהם או לשכב אליהם, ומיד שאלנו אם הם צריכים גם שמיכות והם ענו שהם מאד צריכים. כך החלטנו להקים את הפרויקט בשביל הכלבים והחתולים." 

© עמוד הפייסבוק "שמיכה לשמחה"
© עמוד הפייסבוק "שמיכה לשמחה"

בזכות הפרויקט הזה זוכים כלבים וחתולים רבים לשמיכה, שמחממת אתום בימי החורף הקרים. "ההרגשה נהדרת, זה משמח אותנו ממש לשמוע שבזכות הפרויקט שלנו בעל חיים יתחמם בחורף הקר.זו תחושה מרגשת ומדהימה לדעת שעזרת למישהו, לא משנה אם זה בן אדם או בעל חיים". לבעלי הכלביות ולתורמים הם מבקשים להודות "אנו מודים לכל הכלביות ובעלי החיים שנתנו לנו את האפשרות לעזור להם ולכל התורמים והמתנדבים ובזכותם אנחנו מצליחים בפרויקט".

שעות הפעילות של מוקדי האיסוף
שעות הפעילות של מוקדי האיסוף © עמוד הפייסבוק "שמיכה לשמחה"

הפרויקט צבר תאוצה וכבר ישנם יותר מעשר נקודות איסוף בכל חלקי הארץ בחיפה, נתניה, הרצליה, אבן יהודה, תל אביב, אור יהודה, קיבוץ חולדה, יבנה וא"ת כנות. אם תרצו בעצמכם לתרום שמיכות לכלבים, תוכלו להגיע לאחת מנקודות האיסוף או לפנות אליהם בדף הפייסבוק "שמיכה לשמחה". "החלום הכי גדול שלנו בקשר לפרויקט הוא שכל בעלי החיים בכלביות ובהסגרים יתחממו בחורף הקר ושלכל כלב יהיה חם ונעים בחורף ושפשוט נוכל להמשיך ולעזור להם".

תגובות