למרות הסכנות: בני נוער משתמשים בסמארטפונים בזמן נהיגה. צילום: אלון אלבכרי

למרות הסכנות: בני נוער משתמשים בסמארטפונים בזמן נהיגה

מחקר חדש מראה כי למרות המודעות לסכנות - בני נוער משתמשים בסמארטפון בזמן נהיגה: "ההגדרה של 'הודעות SMS בזמן הנהיגה' לא דומה אצל כולם"

מי שלומד נהיגה יודע שחייבים להיות מרוכזים עד כמה שאפשר במה שקורה בכביש. אחת מהסחות הדעת הגדולות ביותר שלנו הוא הסמארטפון. עכשיו מתברר במחקר חדש, שלמרות שבני נוער יודעים את הסכנות הכרוכות בשימוש בו בזמן נהיגה,  הם ממשיכים להשתמש בו. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

יותר בני נוער נהרגים בתאונות דרכים יותר מאשר דברים אחרים, על פי המרכז למניעת ובקרת מחלות בארצות הברית. "בני נוער מתנהגים אחרת ממה שהיינו מצפים שהם יעשו מאחורי ההגה", אמרה פרופסור מרילין סומרס באוניברסיטת פנסילבניה. 

© שנהב דעבול

בתחילה, בני הנוער שהשתתפו במחקר אמרו החוקרים הגיעו למסקנה שאומנם בני נוער מכירים את הסכנות שבשימוש בסמארטפון בזמן אבל עדיין משתמשים בו. "ההגדרה של 'הודעות SMS בזמן הנהיגה' לא דומה אצל כולם", אמרה קתרין מקדונלד, אחת מעורכות המחקר. "בדיקת הטוויטר שלהם או ציוץ בו לא נחשב מבחינתם להסתמסות". מתברר גם שבני הנוער לא מפחדים לבדוק את הטלפון באמצע הנהיגה: "בני הנוער טענו שהם לא מסמסים ונוהגים, אבל מאוחר יותר אומרים לעצמם 'באור אדום, אני אבדוק את הטלפון שלי'", ציינה מקדונלד.

ברוב המדינות בארצות הברית קיים איסור מוחלט על שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, גם עם דיבורית. באוסטרליה למשל, אין חוק האוסר על זה, אבל יש פעילויות הסברה רבות בבתי הספר ויש מודעות ציבורית עצומה. אצלנו, בישראל החוק אוסר על כלל הנהגים (גם נהגים בוגרים וגם צעירים) להשתמש בטלפון הנייד ללא דיבורית בזמן נהיגה, או לשלוח הודעות טקסט. 

(מקור

תגובות