"אני חושבת שהמגמה מאוד עוזרת לי להגיע למטרה שלי". צילום: רבקה נסים

"אני חושבת שהמגמה מאוד עוזרת לי להגיע למטרה שלי"

20 תיכונים פתחו השנה מגמת דיפלומטיה, שהיא מגמה שונה ומיוחדת שלומדים בה באנגלית בלבד. מה בדיוק לומדים שם? ומה הקשר שלהם לתערוכה במוזיאון ארץ ישראל?

בבכל שנה מוצגת במוזאון ארץ ישראל התערוכה "עדות מקומית". בתערוכה השנתית מוצגים צילומי העיתונות והתיעוד הטובים ביותר מישראל ומהרשות הפלסטינית שנבחרו ע"י שופטים. התמונות מציגות אירועים חדשותים שקרו במהלך השנה מבחירות 2015 דרך המהפכה באוקרינה ועד מגפת האבולה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בין מאות המבקרים בתערוכה ביקרו בה גם עשרות תלמידים מרחבי הארץ ממגמת דיפלומטיה ותקשורת בשפה האנגלית שלקראת הביקור השתתפו בסדנאות בנושא צילום עיתונאי. "ראיתי הרבה תמונות שאף פעם לא ראיתי ושמעתי סיפורים שלא שמעתי מקודם. עכשיו אני יותר מודעת למה שקורה בעולם" כך סיפרה לנו מיקה פרנקו תלמידה שלומדת במגמה. 

© רבקה נסים

 שרמיאן אבלסון לזמי, רכזת מגמת הדיפלומטיה בקריית החינוך ברנקו וייס ע"ש יצחק רבין במזכרת בתיה: "נפגשנו בין היתר עם תלמידים של בית הספר בכפר קסאם. התלמידים עבדו ביחד בסדנאות, צילמו וכתבו על העבודות שלהם. הכל נשלח לאתר אינטרנט של המגמה. התלמידים פגשו חברים חדשים מכל הארץ, פתחו קבוצות , שחחו, צחקו... כמורה כבר 30 שנה אף פעם לא חיוותי משהו כזה. בשבילי זה חלום שמתגשם. שיתוף פעולה, חברות, למידה, הבנה וגם הרבה מאוד כיף. זאת המגמה שלנו!"

מגמת דיפלומטיה היא מגמה מיוחדת, מדובר במגמה שהחלה את פעילותה השנה אחרי שבמשרד החינוך החליטו לפתוח אותה ב-20 בתי ספר תיכונים. בין הנושאים השונים לומדים איך ליישוב סכסוכים, מהי קריאה ביקורתית, חשיבות אמנות הדיון, כיצד לנהל משא ומתן ועוד. "במהלך המגמה למדתי להיות יותר פתוחה ויותר קל לי לדבר מול אנשים" מוסיפה מיקה. "אנחנו לומדים על כל מני דברים מעניינים שיכולים לסייע לנו בחים הבוגרים שלנו". 

© שרמאין אבלסון לזמי

 סהר, תלמידת המגמה מכפר קסאם אמרה לנו, "כשהייתי קטנה תמיד רציתי להיות נשיאה או בתפקיד בכיר אחר ואני חושבת שהמגמה מאוד עוזרת לי להגיע למטרה שלי". אינתידאר גם היא מכפר קסאם מוסיפה: "אני גאה להיות חלק מהמגמה הזאת ומאוד שמחה שניתנה לי האפשרות להיות חלק מהפרויקט הזה . אני מאמינה שמגמה זו תשפר את היכולת שלי באנגלית ותתן לי דחיפה בתחומים אחרים"

"לדעתי ילדים ומורים לומדים דברים חדשים וכל יחידה היא יותר מרתקת מקודמותה. הייתי אומר שבאופן אישי, התלמידים בכיתה שלי ואני מאוד אהבנו את היחידה על עיתונות והעובדה שתמונה יכולה להשפיע על צופים כל כך הרבה" מספר ווליד עאמר מורה דיפלומטיה בתיכון "חדש" בכפר קאסם. הוא מספר על אחד התלמידים שלו שאמר לו "היום הראשון שלי בלימודי דיפלומטיה היה מאוד מגניב, והלכתי הביתה נרגש מאוד ומצפה לפגישה הבאה. חודשיים לאחר שהצטרפתי האני מרגיש שהאנגלית שלי היא הרבה יותר טובה, ויש לי יותר ביטחון עצמי מאשר בעבר. אך מעל לכל, אני מרגיש שאני מעצב אישיות חדשה עם גאווה עצמית והערכה עצמית".

תגובות