תסריט חוזר: הודלפה בחינת הבגרות בספרות למגזר הערבי. צילום: אדם ליבל

תסריט חוזר: הודלפה בחינת הבגרות בספרות למגזר הערבי

שעה טרם מועד ההיבחנות המתוכנן, משרד החינוך הודיע כי הבחינה במקצוע הספרות המיועדת למגזר הערבי הודלפה. בשנה האחרונה הופצו יותר מחמישה שאלונים בקרב תלמידים, בין היתר דרך הרשתות החברתיות. מנכ"לית משרד החינוך: ״למצות את הדין״

משרד החינוך הודיע היום בשעות הצהריים (ה׳) על כך ששאלון בחינת הבגרות ספרות א׳ לדוברי לתלמידי המגזר הערבי הודלף, שעה קלה בלבד טרם התחלת המבחן. בתוך כך, במשרד החליטו לבטל את המבחן שהופץ, והשתמשו בשאלון חלופי במקום, באמצעות רשת האינטרנט של מטה הבחינות. 

עוד מחדשות הצעירים והנוער בערוץ המגזין של פרוגי:

אף על פי כן, המשרד הודיע כי יתר השאלונים בספרות לשאר המגזרים - היהודי והדרוזי, לא הודלפו טרם הזמן, ועל כן הבחינות יתקיימו כמתוכנן. ״למצות את הדין עם האחראים על מעשה פסול ונפשע זה״, דבריה של מנכ״לית משרד החינוך, מיכל כהן, שהנחתה את מנהל אגף הבחינות של המשרד להגיש תלונה למשטרת ישראל באופן דחוף, במטרה למגר את התופעה באופן גורף.

© Shutterstock
מפיקים לקחים?
בעקבות ההדלפות: משרד החינוך משנה את נהלי הבגרויות
אדם ליבל
משרד החינוך משנה הנחיות כבר מהשבוע הבא. התלמידים ייכנסו לכיתות כ-45 דקות לפני הבחינה והשאלונים יישלחו ישירות לבית הספר באינטרנט. ״נחושים לעשות הכל כדי לשמור על טוהר הבחינות״

זו אינה הפעם הראשונה ששאלוני בגרות מודלפים במגזר הערבי. בשאלון הקיץ הקודם הודלפו הן בחינת הבגרות בעברית והן במקצוע האנגלית. בתחילת השנה שעברה הופץ טופס ההיבחנות ברמת שלוש יחידות מתמטיקה, באמצעות אפליקציות המסרים המידיים. עקב גל ההדלפות דאז הוחלט במשרד על כך שישונה אופי העברת הבחינות, והוחלט כי הן לא יגיעו יותר לבתי הספר באמצעות הדואר.  

בתחילת עונת בגרויות החורף הודיע משרד החינוך כי בכל התיכונים ברחבי הארץ יועברו השאלונים השונים באמצעות חברות שליחים בלבד. לאחר מקרים חוזרים של הדלפת בגרויות בקיץ, הודיע המשרד כי התהליך המדובר יבוא לידי ביטוי רק במחצית מבתי הספר. השאלונים, שיגיעו למוסדות החינוך ברחבי הארץ כ-45 דקות טרם תחילת הבחינה יאופסנו בחדר המנהל, ומלווה חיצוני יוודא שהם מאובטחים.  

© אדם ליבל 
תגובות