שגרירים מסוג אחר: "חושבים לפני שמעלים סטטוסים לכל החיים". צילום מסך מהיוטיוב

שגרירים מסוג אחר: "חושבים לפני שמעלים סטטוסים לכל החיים"

שבוע גלישה בטוחה ברשת חל השבוע ולכבוד כך במשרד החינוך פתחו בקמפיין מיוחד ובחברת מיקרוסופט הכשירו כ-200 בני נוער לשגרירי אינטרנט בטוח. "האינטרנט יכול להיות דבר מאוד חיובי ויכול להיות גם מאוד שלילי ולפגוע באנשים" מספר אחד השגרירים

תופעות כמו שיימינג וביריונות ברשת הן תופעות שלצערינו רק הולכות וגדלות. שבוע גלישה בטוחה ברשת שמצויין השבוע על ידי משרד החינוך בא למנוע תופעות כאלו ולהבהיר לתלמידים שהן שגויות ושאנו חייבים להפסיק איתן. ״לחיצה על שיתוף היא לפעמים כמו לחיצה על ההדק" אמר שר החינוך, נפתלי בנט "אני מאמין שעוד חצי דקה מחשבה יכולה להיות ההבדל בין לפגוע במישהו- לבין להתאפק. מילים אי אפשר למשוך חזרה

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במשרד החינוך החליטו להקדיש לשבוע הזה קמפיין מיוחד עם הסלוגן: "שלושים שניות למחשבה לפני שיתוף והפצה". מטרת הקמפיין היא לעודד להפעלת שיקול דעת, לקיחת אחריות חברתית ולשימוש מושכל באינטרנט וברשתות החברתיות. בתי ספר שונים הכינו סרטונים בנושא ואלו הופצו תחת ההאשטג "#‏שלושים_שניות_למחשבה". בבתי הספר מועברות פעילויות בנושא, מעגלי שיח, סדנאות ומפגשים שמועברים על ידי הייטקיסטים.

© צילום מסך מהיוטיוב

גם בחברת מיקרוסופט לוקחים חלק בפעילויות השבוע ושם החליטו להכשיר כ-200 בני נוער ל"שגרירי אינטרנט בטוח" שידריכו את חבריהם בסוגיות הרגישות שנתקלים בהם ברשת וייתנו להם עצות וטיפים. סלוגן המבצע שלהם " חושבים לפני שמעלים סטטוסים לכל החיים". "הסלוגן מסמל את ההשפעה שיש לדברים שמועלים לרשתות החברתיות, אותה השפעה תישאר שם, גם אם זה יימחק זה עדיין יהיה שם, אתה לעולם לא יכול למחוק אותו לגמרי" אמרו השגרירים.

 

אחד מהשגרירים הוא נריה ברלוביץ', תלמיד כיתה יא' שסיפר לנו: "נתנו לנו כל מיני כלים להעביר לילדים צעירים מאיתנו שנמצאים איתנו בבית הספר ושבעצם מסתכלים עלינו בתור התלמידים הבוגרים והמצטיינים, להראות להם שהאינטרנט יכול להיות דבר מאוד חיובי ויכול להיות גם מאוד שלילי ולפגוע באנשים".

"בתוכנית הראו לנו מצגת שהראתה לנו כמה הוכחות מהיום יום שלנו, דברים שקרו, בנוסף הציגו לנו גם אפליקציות שיכולות לפגוע והסבירו לנו עליהן בנוסף לסכנות באינטרנט" מספר נריה על תהליך ההכשרה. "הראו לנו את השימוש הטוב באינטרנט מול השימוש הטוב כדי להראות לנו כמה היתרון מבחינתנו הוא בעצם חיסרון ולהבין את הסכנות שבאינטרנט כדי שנוכל להעביר את המסר גם לצעירים מאיתנו. הם לימדו אותנו שדווקא באינטרנט כשכביכול אף אחד לא שומר עלייך, דווקא אז הכי צריך להיזהר".

 

 

 

 

 

 

תגובות