הדרך הבטוחה לאסון: "צלקת שתשפיע לכל החיים". איור: אבי ששון

הדרך הבטוחה לאסון: "צלקת שתשפיע לכל החיים"

השבוע, נערה בת 14 אושפזה בעקבות נטילת כדורי הרזיה. מקרה זה הוא אחד מיני רבים בהם נפגעים בני נוער, בעיקר נערות, עקב בגלל הרצון להתאים את עצמם לאידאל היופי. מה אפשר לעשות? ואיך בנים מסתכלים על זה?

מבחינה מסוימת, השבוע האחרון החל באופן חיובי. לראשונה, דוגמנית במידות גדולות הופיעה על שער מגזין בגדי הים המפורסם "ספורטס איוסטרייטד", והיה נדמה שאידיאל היופי יכול טיפה להימתח. אבל בני נוער רבים, בנים ובנות, עדיין מתקשות להשלים עם הגוף שלהן, ועושים הכל כדי להשיל עד עשרות קילוגרמים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ובכל זאת, השבוע נחשפנו לאחד המקרים הקיצוניים של הרצון לרזות בכל מחיר. נערה כבת 14 שבלעה תוסף מזון סיני להרזיה ובמשך עשרה ימים ירדה עשרה קילו. ככל הנראה, בעקבות נטילת תוסף המזון חלו הפרעות בליבה של הצעירה והיא פונתה לבית חולים בשביל לקבל טיפול רפואי.

"צלקת שתשפיע לכל החיים"

"לדעתי נערה מגובה ממוצע של מטר ושישים סנטימטר מתחילה להיות שמנה מהמשקל 78". כך סיפרה לנו שני שמואלוב, נערה בת 15 מפרדס חנה. למרות הדעה הנחרצת היא חושבת ששום דבר לא מצדיק נטילת כדורים ותוספי מזון, "כדורים ותוספי מזון להרזיה זה דבר נוראי! הם מזיקים לבריאות, לא באמת עוזרים לירידה במשקל וצריך להפסיק לייצר אותם". שני סיפרה לנו: "ניסיתי פעם כל מיני דיאטות אבל הן לא היו קיצוניות ולא באמת עבדו. בנוסף, אני חושבת שנערות אנורקסיות הן מסכנות, הדבר הכי נורא הוא הנזק הבריאותי שהן גורמות לעצמן".

© shutterstock

לי אזולאי נערה בת 16 נתקלה בהרבה מקרים של אלימות מילולית נגד ילדים מלאים, "יש הרבה מקרים שמשפילים בהם ילדים שיותר מלאים מהממוצע במיוחד בקרב ילדים ונוער, כשהייתי בבית הספר היסודי הייתה ילדה שירדו עליה ושפטו אותה בגלל המשקל שלה, הורידו לה את הביטחון ואני בטוחה שגרמו לה לצלקת שתשפיע עליה לכל החיים".

עדן זריהן, תלמידה בכיתה י' השתתפה בפרויקט מיוחד  שנקרא "אני אדם יפה", מטרת הפרויקט היא להילחם באידיאל יופי מסוים. בפרויקט משתתפים יותר ממאה אנשים שמסכימים עם המסר הזה, כולם הצטלמו עם דף עליו כתובות המילים "אני אדם יפה", כדי להראות שאנשים יפים איך שהם אוהבים את עצמם, שיופי יכול לבוא בכל מיני צורות ובעיקר כדי להראות שאפשר אחרת, שיופי הוא בעיני המתבונן ולא חייבים להראות כמו שום ''אידיאל'' כדי להיות יפים.

© shutterstock

"לדעתי האופי יותר חשוב מהיופי"

רון כהן, נער בן 15 נתן לנו נקודת מבט גברית לעניין הדימוי העצמי, "לא קרה לי שהייתי בעניין של נערה יחסית מלאה ולא פעלתי בגלל המשקל שלה, לדעתי האופי יותר חשוב מהיופי. כמובן שיש ליופי משמעות גדולה אבל הוא לא הגורם הקובע".

כל הבנים שלמים עם הגוף שלהם?

"אמנם לא שמעתי על בנים עם הפרעות אכילה, אבל לדעתי בנים בדרך כלל לא שלמים עם הגוף שלהם, אבל יש בנים שמעדיפים לנוח ולהתעצל, ולעומת זאת יש בנים שתמיד ינסו לחטב את הגוף שלהם, זה מאוד תלוי באופי שלהם".

אופק אלבליה, צעיר בן חמש עשרה סיפר לנו: "בנים מתעסקים הרבה עם המשקל שלהם, זה חלק מהתדמית החיצונית וזה פחות קשור למין. למשל, יש בנות שלא מייחסות הרבה חשיבות למשקל שלהן ויש בנים שזה מאוד חשוב להם. היו תקופות שלא הייתי בא לבית ספר בגלל שלא אהבתי את המראה שלי, הגובה והחצ'קונים שלי מאוד הפריעו לי ואפילו הייתי בדיכאון בגלל זה, אבל היום זה כבר פחות מפריע לי".

© צילום: shutterstock

ליאם לסרי, בן שש עשרה מפרדס חנה סיפר לנו מאיזה משקל נערה מתחילה להיות שמנה לדעתו, "אני חושב שאין משקל מוגדר וגם לא יהיה, כשאישה מתחילה להרגיש לא נוח עם הגוף שלה הסביבה מבחינה בזה".

 

תגובות