יצירה צעירה: "לעודד נוער ליצור סרטים בעל תוכן מחשבה". צילום: shutterstock

יצירה צעירה: "לעודד נוער ליצור סרטים בעל תוכן מחשבה"

פרויקט מיוחד ביוזמת בני נוער, מאפשר ליצור סרטים מקוריים בנושא העתיד בישראל ועל הדרך לזכות בפרסים גדולים. מה בעצם עומד מאחורי כל זה?

רוצים להיות במאים, תסריטאים, שחקנים או מפיקים? גם אם אתם לא לומדים במגמת קולנוע פרוייקט חדש מציע לכם לצור סרט על ישראל 2025. במסגרת המיזם הזה תתקיים תחרות נייס - נוער ישראלי יוצר סרטים בחולון עם סרטים מקוריים ופרסים בשווי אלפי שקלים. שוחחנו עם מנהלות הפרוייקט: מורין פלסיוס ודניאל ישראל וגם עם בן מצא ויואב קונטנט שמשתתפים בתחרות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מורין ודניאל מספרות לנו על תהליך בניית הפרוייקט "לאור הרצון להקים תחרות, פנינו למורה מגמת התקשורת שלנו טל שמחס מביה"ס קוגל חולון ושיתפנו אותו ביוזמה שלנו. הוא קישר אותנו למנהל הסינמטק בחולון רוני מהדב-לוין, איתו נפגשנו מספר פעמים וממשיכים להפגש איתו, הוא מסייע לנו בכל שלב ומכוון לאור הניסיון שיש לו".

הן מספרות על המטרה של הפרוייקט לתת לבני נוער שלא לומדים במגמות הקולנוע והתקשורת את האפשרות "ליצור גם הם רק אוהבים את המקצוע ולא הייתה להם הזדמנות להתנסות בו". על המטרות הנוספות של התהליך הן מוסיפות "המטרה היא גם לעודד נוער צעיר לצאת לפעול וליצור סרטים בעל תוכן מחשבה, וחשיבה סביב הנושא שנקבע מראש".

למה בחרתם בנושא "ישראל בשנת 2025"?

"בחרנו בנושא מפני שתמיד מעניין לצפות אל העתיד, לנסות לנחש איך הדברים ייראו. בתור נוער, המחשבות על העתיד הן בחיי היום-יום, וזה מעניין לראות איך בני הנוער יתמודדו עם נושא כזה, ומצד שני לא רצינו ללכת רחוק מידי. הלכנו רק עשר שנים קדימה, לעתיד הקרוב. בנוסף לכך, אנחנו חושבים שישנה אפשרות לעוף עם הדמיון בנושא כזה". 

למה קולנוע מעניין בני נוער?

"קולנוע מעניין את הנוער של היום, מפני שזה נותן לנוער הזדמנות לצאת מכל הלחץ, מכל הלימודים והבגרויות, "לנקות את הראש מגיל ההתבגרות". בנוסף לכך, זה חושף את הנוער לכל כך הרבה תכנים ולתרבויות מכל העולם שלא בטוח שהם היו נחשפים אליהם ללא הקולנוע" דניאל ומורין מוסיפות ש"הקולנוע נותן לנוער היוצר אפשרות לבטא את עצמו ואת המחשבות, הרגשות הפנימיים שלו או האידיאולוגיה שלו, על עולם הערכים שלו, על דברים שמשפיעים עליו או שהוא חושב שהוא יכול להשפיע עליהם. קולנוע זה עולם של דימיון ללא הגבלה".

© צילום מסך מעמוד הפייסבוק

בן ויואב הנערים שלוקח חלק בפרוייקט מספרים לנו ש"הכל מעניין אותנו בקולנוע אם זה לחשוב ביצירתיות, לערוך, לביים, לחשוב על תסריט ולפתח אותו. מצד אחד לראות סרטים לוקח אותך לעולם אחר, אתה יוצא מהבועה של הלחץ והמבחנים" מספר ומוסיף "אתה מנסה לספק גם את עצמך וגם את הקהל תוך כדי שאתה מספר סיפור שאתה יצרת כשאתה נהנה מהדרך והתוצר הסופי. בהתחלה חושבים על רעיון לסרט, לאיזה כיוון ללכת ולאיזה ז'אנר. ואז חושבים על איך לפתח את הרעיון". צריך פרוייקט כזה בגלל שזה חשוב שבני הנוער יבטאו את עצמם אם זה מבחינה קולנועית או אחרת".

להרשמה לתחרות לחצו כאן

 



תגובות