יום המעשים הטובים: בני הנוער למען חיילים בודדים. צילום: ליעד גבע

יום המעשים הטובים: בני הנוער למען חיילים בודדים

לכבוד יום המעשים הטובים שחל היום (ג') ייערך אירוע התרמה למען חיילים בודדים, אותו יזמו והפיקו בני נוער מהגליל בשיתוף עם עמותת "רוח טובה". שוחחנו איתם על הקשיים שעמדו בדרך, על עבודת הצוות והסיבות להתרים דווקא לחיילים בודדים ולא למשפחות נזקקות

אם תשאלו את בני הנוער מתיכון "מנור כברי" שבגליל המערבי על נתינה לא תזדקקו להרבה הסברים, שהרי הם הפיקו בעצמם אירוע לכבוד יום המעשים הטובים שחל היום (ג'), שמהווה דוגמה ממשית לתרומה אמתית. היוזמה באה בעקבות ההחלטה שלהם ליצור מאמץ משותף ולגייס סכום כספי מספיק כדי להפיק אירוע שיכלול הופעות, סדנאות ויריד בגדים שכל רווחיו ייתרמו למען חיילים בודדים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"אנחנו רוצים להגביר את המודעות לחיילים בודדים, ולכן אנחנו עורכים אירוע התרמה", מספר רועי מכלוף על המטרה שעומדת מאחורי האירוע. "אמנם עד לפני חודש החברים מבית הספר היו מאוד סקפטיים, מכיוון שלא הספקנו להשיג את כל הכסף הדרוש בשביל להקים את הפסטיבל, אבל בסופו של דבר זכינו לתמיכה מלאה", מוסיף ניר סאו.

איך הכול התחיל?

מכלוף: "לא יזמתי את הפרויקט כי הרגשתי דחף לפעול למען חיילים בודדים, אלא מפני שלפני שנה ישבנו ב'דשא הגדול' וחשבנו שזה מקום מדהים. הרגשנו שאנחנו חייבים להפיק שם משהו ומשם בא הרעיון של האירוע למען החיילים".

© ליעד גבע

מדוע החלטתם לפעול דווקא למען חיילים בודדים?

מכלוף: "בעבר היה באזור הבית שלי פרויקט אירוח של חיילים בודדים, אבל בסופו של דבר הפרויקט לא התאים למשפחה שלי ומאז אני רציתי לתרום ולפעול למען החיילים הבודדים".

סאו: "צפינו בכתבה בטלוויזיה שעסקה במצב של החיילים הבודדים בישראל וכך נולד הרעיון של להקים אירוע התרמה לכבודם".

"פקפקו בי בגלל הגיל שלי"

באילו קשיים נתקלתם?

סאו: "פקפקו בי בגלל הגיל שלי, אנשים הסתכלו עליי כילד בן 16 שמנסה להקים פסטיבל. היו חברות שלא עזרו לנו, כי הם לא חשבו שנצליח להשיג את הכסף הדרוש להקמת האירוע". מכלוף מוסיף: "היו הרבה קשיים, בהתחלה כשהגעתי למזכירות בית הספר בשביל לקבוע פגישה בקשר לאירוע, המזכירה צחקה לי בפרצוף. בנוסף, הסגל המקצועי והחברים זלזלו ברעיון שלי, אבל זה חיזק אותי וגרם לי לעבוד קשה יותר. כל הרגליים הקטנות ששמו לי בדרך רק הרימו אותי וחיזקו אותי".

איזה סכום אתם שואפים לגייס?

מכלוף: "במסגרת אתר 'הדסטארט' הצלחנו לגייס 12,000 ש"ח, אם נצליח לגייס באירוע קצת יותר מ- 12,000 ש"ח אז עשינו את שלנו. חשוב לי שאנשים יגיעו ויראו שגם הנוער של היום פועל למען הקהילה".

יש לכם הערכה באשר לסכום הכסף שתשיגו באירוע?

סאו: "אין לי מספר מדויק, אבל אני מעריך שנשיג בערך 7,000 ש"ח. אני כבר גאה בנו, כי הצלחנו להרים את הפסטיבל והמטרה העיקרית שלו היא להעלות את המודעות לנושא של החיילים הבודדים".

"חשבתי שחיילים בודדים הם רק חיילים שעלו ארצה מחו"ל"

למדתם משהו חדש על אוכלוסיית החיילים הבודדים?

סאו: "חשבתי שחיילים בודדים הם רק חיילים שעלו ארצה מחו"ל, אבל גילינו שהאוכלוסייה שלהם הרבה יותר מגוונת, חיילים בודדים הם גם חיילים שנזרקו מהבית ואין להם לאן לחזור".

© דובר צה"ל

נפגשתם עם חיילים בודדים במסגרת היוזמה שלכם?

סאו: "לא הספקנו להיפגש עם חיילים בודדים, אבל פגשנו אישה מדהימה מהתנועה הקיבוצית שאימצה חייל בודד. הסיפור שלה מאוד מרגש, היא קיבלה טלפון מכתב חדשות שאמר לה שהוא יגיע בשש בבוקר עם חייל שזקוק לבית. כבר מהרגע שהחייל הגיע היא ראתה שהוא מיוחד והיום היא כמו אמא עבורו. הוא בא ממשפחה מסורתית ולא רצה ללמוד בישיבה, אלא להתגייס לצבא וההורים שלו גירשו אותו מהבית מהסיבה שהם פחדו שהוא ישפיע לרעה על האחים שלו".

תגובות