ילדת שמנת: "לא יודעת להסתדר בעצמי - מה לעשות?". אילוסטרציה. צילום: shutterstock

ילדת שמנת: "לא יודעת להסתדר בעצמי - מה לעשות?"

לכולנו חשוב להרגיש עצמאיים ובוגרים, ולהיות כמה שפחות תלויים בהורים, בעיקר כשמדובר בגיל ההתבגרות. אך לא אחת, אנו מרגישים שאנחנו לא מצליחים להסתדר בעצמנו וחשים תסכול. מה עושים כשהתחושה הזאת לא מרפה? מתבאסים, או שמא מנסים למצוא פתרון?

החופש הגדול כבר מורגש בכל פינה וסוף סוף יש לכם זמן לבלות, להיפגש עם חברים ולעשות את כל הדברים שיכולתם, אבל לא היה לכם זמן בגלל המבחנים. בעוד שחלקכם עושים הכל לבד בלי תלות בהורים, ישנם אחרים שמרגישים שהם לא יכולים לנוע ממקום למקום מבלי להיעזר בהם בדומה לנערה בת ה-17, אשר פנתה לגולשי האתר בבקשה לעזרה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"אני ילדה די מפונקת, כל מה שאני מבקשת מאבא שלי מגיע אליי ומתבצע. הוא הרגיל אותי להיות ילדת שמנת מה שנקרא. עם אמא שלי אני לא מסתדרת בכלל מכמה וכמה סיבות", כך כותבת הנערה בת ה-17 שפנתה לגולשי אתר askpeople. הנערה מספרת שאין לה עבודה, שאין לה כסף משלה ושגם בלימודים שום דבר לא הולך לה, וכי היא ירדה השנה מחמש יחידות במתמטיקה לשלוש יחידות. גם צו ראשון היא עדיין לא קיבלה ורק עכשיו מתחילה ללמוד תיאוריה וחוששת מכך. היא לעולם לא הזמינה אוכל או הכינה בעצמה והדבר היחיד שהיא יודעת להכין זו חביתה. לדבריה, בשל כל אלה היא לא מסתדרת עם אמא שלה, שכועסת עליה בטענה שהיא פחדנית, לא עצמאית ולא יודעת להתמודד לבד. הנערה חושבת שהיא צודקת, אבל חשה תסכול מכך שהיא לא עוזרת לה או מייעצת, אלא רק כועסת וצועקת בכל הבית. הנערה המתוסכלת רוצה יותר מכל לפתור את המצוקות שלה ולכן היא פנתה לגולשים האתר: "כתבתי המון ואני חושבת שהבנתם את הבעיה שלי. בבקשה בבקשה בבקשה תעזרו לי". 

© צילום מסך

 לפנייה של הנערה נענו גולשים רבים, שהזדהו עמה, הבינה למצוקות לבה ורצו לעזור לה. "את מזכירה לי אותי לפני שנה, אבל אני בו זמנית גם פחדן וגם בן אדם עם ביטחון עצמי. זו עבודה של כל החיים. פשוט עושים. בלי לחשוב. שימות העולם. שיצחקו", כתב אחד הגולשים. "אף אחד לא נולד יודע את הדברים האלה. רוב האנשים בגילך לא יודעים מה יעשו בעתיד. אני יכול להגיד לך שגם מאוחר יותר בחיים לא היו לי כיוונים ברורים. גם לא הייתי בטוח עד יום הגיוס לאיזה חיל אבחר ללכת", הצטרף גולש אחר, שהבין את בעיית הנערה.

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שלהיות עצמאיים זה אומנם חשוב, אך זו לא בושה להיעזר באחרים כשצריך.

תגיות
תגובות