ראש טוב: "רק נראים צעירים, אבל חושבים בגדול". צילום: אריאל בשור

ראש טוב: "רק נראים צעירים, אבל חושבים בגדול"

כל אחד מאיתנו שואף למקומות גבוהים בעתיד וכבר מעכשיו נלחם כדי להצליח. אבל מי מאיתנו חשב ללכת רחוק עם החלומות שלו כבר בגיל כל כך צעיר? אורי צרור רק בן 12 וכבר הספיק לעשות את מה שמרבית בני גילו עדיין לא חשבו לעשות, וייסד מיזם שמעביר לילדים ולנוער חדשות בגובה העיניים

 אורי צרור מנתניה רק בן 12 וכבר מחזיק בתואר המנכ"ל והמייסד של מיזם "ראש טוב", תוכנית חדשות לקהל הילדים והנוער. בתוכנית מתארחים אנשים חשובים ומעניינים המשפיעים על ציבור הילדים והנוער בישראל ובמסגרתה אף מארגנים פרויקטים חשובים בנושאים שונים עבור הקהילה, כאשר את הכל מארגנים ומבצעים ילדים בגילאי 12 בכוחות עצמם. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מפנייה למחנכת למיזם ממשי 

"זה התחיל לפני שנתיים וחצי בערך כשעליתי לכיתה ה'. ממש בתחילת השנה, לאחר שחשבתי על זה עוד בחופש הגדול, התחלנו לבצע את זה חודש לאחר החזרה ללימודים"', אומר צרור על הדרך שבה נולד המיזם. "זה התחיל בתור עיתון כיתתי. בשבוע הראשון פניתי למחנכת החדשה שלנו, סיפרתי לה על הרעיון והיא אישרה אותו. אספתי כמה ילדים מהכיתה שיהיו יחד איתי במערכת העיתון, כתבנו כתבות ובסופו של דבר העיתון לא יצא מסיבות שעד היום אני לא מודע אליהן. חשבנו ששם זה יעצור והיום אני מבין שזו הייתה רק הפסקה. לאחר כמה חודשים, הפכנו את 'ראש טוב' לחדשות כיתה במקום העיתון שלא היה אפשרי להוציא אותו. הפכנו את הבית שלי למעין אולפן ושם צילמנו את החדשות. בכל פעם היינו מראיינים ילד אחר מהכיתה. לאחר מכן, רצינו לראיין ל'ראש טוב' איש חינוך כלשהו שיסביר לילדים על כל מיני דברים שמגיעים להם. יום אחד קבענו ראיון עם המפקחת הארצית, טובה בן ארי, שהתלהבה מהרעיון וקישרה אותנו לכל מיני אנשים מהעירייה. שם זה בעצם התחיל".

© סמדר סגל

 מי מפעיל את הפרויקט? אתם מקבלים עזרה מאנשי מקצוע או מההורים?

"כולנו בני נוער בגילאי 12 פחות או יותר.  אנחנו מפעילים את הפרויקט וכמובן מקבלים עזרה די דומיננטית. במהלך הזמן ב'ראש טוב' זכינו להכיר המון בכירים. הם תומכים בנו, מקדמים אותנו ומקשרים אותנו לעוד אנשים כדי שניצור יחד שיתופי פעולה. כמובן שההורים גם עוזרים ותומכים בנו, ודואגים להסיע אותנו ממקום למקום". 

איך אתה משלב את המיזם יחד עם הלימודים?

"אני מאוד משתדל לא לערב את 'ראש טוב' עם הלימודים אלא להפריד ביניהם כמה שרק אפשר. אני מוצא זמן להכל בין אם זה ללימודים, לחברים או למשפחה. תמיד יש לי לוח זמנים מסודר וגם אם יש לי תוכניות של הרגע האחרון אני מצליח לשלב גם אותן יחד עם כל סדר היום שלי". 

החברים והמשפחה תומכים ברעיון או שהם דווקא פחות מפרגנים?

"החברים שלי מאוד מפרגנים, הם תמיד משתפים את הכתבות עליי, שמחים איתי ומעודכנים בכל מה שקורה ב'ראש טוב'. הם תמיד מפרגנים ואני יכול לומר שבאמת זכיתי, כי לא כולם מקבלים תמיכה כזאת מחברים. גם המשפחה מאוד מפרגנת. התמיכה שלהם יכולה לבוא לידי ביטוי בכך שהם מסיעים אותי לכל מקום כשאני צריך בשביל להגיע למרואיינים, הם משתפים ומפיצים את המיזם. הם מאוד משמחים אותי, כי הם באמת נמצאים כאן בשבילי ותומכים בלי סוף". 

© צילום פרטי

"היא מאוד צעירה והיא מגשימה את החלום והכשרון שלה"

באילו קשיים אתה נתקל?

"זה בא לייי ביטוי בעיקר בנסיעות, אבל בסופו של דבר הכל מסתדר לנו", הוא משיב בנימה אופטימית.

לאן אתה שואף להגיע עם הפרויקט?

"המטרות שאחנו שואפים להגיע אליהן הן יצירת שיתופי פעולה עם האנשים והגופים המובילים במדינה בכל מיני תחומים, לדוגמה מתחום הפוליטיקה, התקשורת, יחסי ציבור, תרבות, טכנולוגיה ובאמת יש עוד לא מעט. מטרה נוספת שיש לנו היא שתהיה לנו את היכולת להשפיע על אוכלוסיה רחבה. בינתיים אנחנו משפיעים על האוכלוסיה והציבור מנתניה ואנחנו לאט לאט מתקדמים, מתפתחים ומקווים שבקרוב נשפיע על ציבור רחב יותר".

 מלבד המיזם, יש לך עוד שאיפות וחלומות שהיית רוצה להגיע אליהם?

"יש כמה דמויות שהם מקור להשראה בשבילי. אומנם אנחנו לא מאותם התחומים, אבל הם בכל זאת מעוררים בי השראה בזכות המוטיבציה והמנהיגות שלהם. הייתי מאוד שמח להפגש איתם ולדבר איתם. הייתי רוצה להפגש עם ביבי נתניהו בגלל היכולת שלו להתמודד עם לא מעט דברים ובגלל הכריזמטיות ויכולתיו הגבוהות. יש גם את נועה קירל אפילו, שהיא מאוד צעירה ומגשימה את החלום והכשרון שלה. החלום הגדול שלי הוא לעבור את האוניברסיטה, אני רוצה להיות בתפקיד בכיר בעולם התקשורת ואחרי כמה שנים אני שואף להיות נשיא הבנק העולמי".

© מאריתו קבדה

מה המסר שלך לקוראים שלנו? 

"לא משנה איזה כשרון יש לכם, תמיד תממשו אותו כבר מעכשיו, כבר מגיל צעיר אתם תמיד תוכלו למצוא את הדרך שלכם להצליח. אחד המשפטים שהולכים איתי לכל מקום הוא הסולגן של 'ראש טוב': "רק נראים צעירים אבל חושבים בגדול". זה משפט שמלווה אותי המון זמן. אומנם התחלתי בגיל צעיר, אבל אני חושב בגדול ומתחיל בגדול, ומנסה תמיד ללכת צעד אחד קדימה לפני כולם".  

תגובות