"מפחדת לעלות לחטיבה - מה לעשות?". צילום: gettyimages

"מפחדת לעלות לחטיבה - מה לעשות?"

לא קל להיפרד ממסגרת מוכרת ולהתחיל מסגרת חדשה, וזאת כולנו יודעים. אך איך משאירים את החששות בצד ומנסים להצליח בתקופה החדשה שהחיים טומנים לנו למרות כל המכשולים?

לכולנו יש חששות, בעיקר כשמדובר בכניסה לבית ספר חדש, שלומדים בו תלמידים שמעולם לא פגשת. הרי ככה זה שבכיתה שלך יושבים הרבה טיפוסים אחרים ששונים ממך. אז איך בכלל מתחברים לתלמידים ולמורים חדשים, ונכנסים ללמידה?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

השאלות האלה לא רק מדאיגות אתכם, אלא אף עלו בראשה של הנערה בת ה-13, שפנתה לגולשי אתר askpeople, תוך שהיא הציגה את הפחד שלה בפן החברתי. "אני מפחדת לעלות לחטיבה. לא מבחינה לימודית, אני יכולה ללמוד ואין לי ממש בעיה עם לימודים. אבל כן בעיה מבחינה חברתית", כתבה הנערה. היא מגדירה את עצמה כנערה מוזרה השונה מן האחרים. היא שקטה, אוהבת לצייר ולעתים מעט ילדותית. לדבריה, שש השנים שלה ביסודי היו "זוועה עולמית" ולכן היא שמחה שזו הייתה השנה האחרונה שלה שם. רוב הכיתה שנאה אותה וכמעט ולא היו לה חברים. התקווה שלה היא לשנות את העתיד ושאלו יהיו שש השנים הטובות יותר בחייה.

© צילום מסך

הגולשים נענו מיד לבקשה של הנערה, הביעו תמיכה וחילקו עצות רבות. אני קוראת את הסיפור שלך ומדהים אותי כמה שהוא דומה לשלי. כל היסודי הייתי מבודדת מאוד חברתית, אבל כשעברתי לחטיבה המצב השתפר בטירוף!סיימתי השנה את כיתה ט' ואלה היו שלוש השנים הטובות בחיי. פגשתי מלא חברות חדשות שאף אחת מהן אפילו לא מהאזור, התחברתי ונפתחתי. אני בטוחה שזה יכול לקרות גם לך! פשוט תהיי שלמה עם מי ומה שאת ואל תפחדי להכיר אנשים חדשים", היא כתבה לנערה. "אין לך ממה להיות לחוצה. נסי להתחבר לאנשים חדשים ותאמיני או לא אבל את לא'מוזרה' כמו שאת חושבת, אני מכיר לא קצת בנות עם תחומי עניין ואופי כמו שלך", הוסיף גולש אחר בניסיון לסייע לנערה.

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר שהכל עניין של זמן. אם משהו לא הצליח לכם היום, הוא אולי יצליח לכם מחר. לא להתייאש!

תגובות