כוח ישראלי: עשרת הספורטאים שכבשו את הפסגה. צילום מסך מהאינסטגרם

כוח ישראלי: עשרת הספורטאים שכבשו את הפסגה

אי פעם חלמתם להגיע להישג שנראה בלתי אפשרי? החלטנו להוכיח לכם שהחלום שלכם לגמרי יכול להפוך למציאות. קבלו את עשרת הספורטאים הישראלים, שהצליחו להגיע להישגים מרשימים בכוחות עצמם. אנחנו יודעים שגם אתם יכולים ומציעים לכם לנסות לשאוב מהם השראה

כמה מכם מודעים להישגים של הספורטאים בארץ? אנחנו מניחים שלא כולם. לכן, אנחנו כאן כדי להכיר לכם אותם מקרוב. הגיע הזמן שתחשפו לספורטאים הכי תוצרת כחול- לבן שיש, שיכולים להעניק לכל אחד ואחת מכם גל של השראה. מי יודע, אולי אחרי הכתבה הזאת אפילו יתחשק לכם לצאת לאימון? אם כן, אנחנו עשינו את שלנו. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

גל פרידמן

בשנת 1996 באולימפיאדת אטלנטה, השייט הישראלי הצעיר, גל פרידמן זכה, במדליית הארד בענף השייט, מדליה שהייתה היחידה באותה אולימפיאדה למשלחת הישראלית. אבל, לשם שינוי זה לא ההישג הגדול ביותר של השייט הישראלי. שמונה שנים מאוחר יותר, באולימפיאדת אתונה 2004, עשה פרידמן היסטוריה כשהפך לישראלי הראשון (והאחרון לבינתיים) שזכה במדלית זהב באולימפיאדה. בזכות המדליה הזו, הפך פרידמן לספורטאי הישראלי היחיד שזכה בשתי מדליות אולימפיות.

מיקי ברקוביץ'

אומנם זכייה ב-16 אליפויות כדורסל בליגה המקומית היא בהחלט הישג ענק, אבל זה לא ההישג הכי גדול של מיקי ברקוביץ, שנחשב לאחד הכדורסלנים הגדולים ביותר בתולדות הכדורסל הישראלי. ברקוביץ' נכנס בין היתר לרשימת 50 הכדורסלנים הגדולים באירופה, לרשימת 50 התורמים הגדולים ליורוליג ואף נכנס לפני כחודשיים להיכל התהילה של פיב"א.

אסתר רוט - שחמורוב

 היא אחת מחלוצות האתלטיקה במדינת ישראל שנתנה תקווה להרבה מאוד אנשים. היא החזיקה זמן רב בשיאי ישראל באתלטיקה ופיתחה את הענף הזה בארץ. הישג השיא שלה היה הזכייה במקום השישי באולימפיאדת מונטריאול שהתקיימה בשנת 1976, במקצה 100 מטר משוכות לנשים. יש לציין כי חלק מהאצניות שהקדימו אותה נפסלו מאוחר יותר על שימוש בסמים. האתלטית הישראלית אף השתתפה באולימפיאדת מינכן 1972, אך פרשה מהתחרות בשל רצח של י"א הספורטאים הישראלים.

עומרי כספי

חוץ משתי אליפויות וגביע בליגה אחת בישראל, כספי עשה היסטוריה כשהפך לישראלי הראשון ששיחק ב-NBA, ליגת הכדורסל האמריקאית. הוא משחק בליגה הזו כבר עשר עונות ברציפות, מספר מרשים גם לשחקנים האירופאים.

 

Thanks for the love China 🇨🇳, Back to Cali 🇺🇸. 📸 : Zhong Zhi

A post shared by Omri Casspi (@omricasspi18) on

אברהם גרנט

האומנם הוא אינו ספורטאי, אך כאישיות העוסקת בתחום הספורט, אין ספק שגרנט נכנס להיכל התהילה של אנשי הספורט בעלי ההישגים הגבוהים ביותר. הוא זכה בארבע אליפויות בליגת העל הישראלית, זכה אף באליפות בפרטיזן בלגרד הסרבית והישג השיא שלו היה בקריירת האימון המפוארת שלו, בה אימן את אימפריית הכדורגל האנגלית צ'לסי, אשר איתה העפיל לגמר ליגת האלופות ונאבק על האליפות. יש לציין כי גרנט אימן גם קבוצות נוספות בליגה האנגלית, שבה הוא נחשב למאמן מוערך ביותר.

רלף קליין

כשחקן כדורסל קליין זכה בשש אליפויות, אך הוא זכור בעיקר הודות לקריירת האימון המפוארת שלו. חוץ מעשרות אליפויות וגביעים עם מכבי תל אביב, הוא זכה איתה גם בגביע אירופה לאלופות והוביל את נבחרת ישראל לסגנות באליפות אירופה. קליין נפטר בשנת 2008 בגיל 77.

מרדכי שפיגלר

בדומה למיקי ברקוביץ', גם שפיגלר זכה להישגים בביצה המקומית, אבל הוא מוערך מאוד גם בחו"ל. הוא מלך השערים בכל הזמנים של נבחרת ישראל, הוא גדול שחקני מכבי נתניה והישראלי היחיד שכבש שער במונדיאל (למעשה, השער היחיד שישראל כבשה במונדיאל). שפיגלר נכנס גם לנבחרת היובל של אופ"א וזכה באליפויות גם כמאמן וגם כשחקן.

אורן סמדג'ה

בדומה ליעל ארד, גם סמדג'ה נחשב לאחד מחלוצי הג'ודו הישראלים והעניק למדינה כבוד רב כשזכה במדלית ארד באולימפיאדה בברצלונה בשנת 1992. הוא הגבר הישראלי הראשון שזכה במדליה אולימפית. סמדג'ה היה גם סגן אלוף העולם ואף זכה כמאמן במדליית ארד של חניכו, אורי ששון. סמדג'ה היה הראשון במדינת ישראל שזכה במדליה אולימפית הן כשחקן והן כמאמן.

יעל ארד

יעל ארד היא ללא ספק אחת מהספורטאיות הישראליות הגדולות בכל הזמנים. ארד הייתה הספורטאית הישראלית הראשונה אי פעם שזכתה במדליה באולימפיאדה. כשזכתה במדליית הכסף באולימפיאדת ברצלונה בשנת 1992, היא אף הייתה אלופת אירופה וסגנית אלופת העולם. בסך הכל, זכתה ארד ב-24 מדליות בדרג הגבוה של התחרויות בג'ודו לכל אורך הקריירה שלה.

אנדי רם ויוני ארליך

אנדי רם ויוני ארליך שמכונים גם "אנדיוני", הם ללא ספק צמד הטניסאים הגדול ביותר במדינת ישראל. יחד הם זכו בטורניר גראנד - סלאם, השתתפו פעמיים בטורניר המאסטר היוקרתי, העפילו לשלב חצי הגמר בבית העליון של גביע דייויס במסגרת נבחרת ישראל וכן העפילו פעמיים לשלב רבע הגמר באולימפיאדה.

 

תגובות